Olenpa pohtinut tuota Boxerin huonoa käyntiin lähtöä jo pitkään. Roikanperästä lähtee aina todella helposti, mutta ilman sitä saa pyöritellä välillä pitkäänkin. Hehkut ja suuttimet on vaihdettu, syötön ajoituskin on tarkastettu, mutta samanlainen se vaan on aina. Lämmettyään kyllä lähtee hyvin ja käy nätisti eikä syö öljyäkään.
Eri tahoilta on tullut vain kaksi ehdotusta, eli joko venttiilit kantaa tai kone on väljä. Venttiilit ei kuulemma kuitenkaan näissä voi jäädä kantamaan hydraulisten venttiilinsäätöjen takia, joten väljä kone oli korjaamon lopullinen tulos.
Vaan itseäni siltikin askarruttaa, että olisikohan se vaan kansipahvi. Eikös se juuri ilmene kylmänä käynnissä ja käyntiinlähdössä jos pyttyyn pääsee vettä? Vettä myös katoaa, tosin aika vähän, ja paisuntasäiliökin muistuttaa perunakattilaa kaikkine sinne tulevine kuplineen.
Kertooko se mitään, vai onko normaalia, että kun koneelle antaa kierroksia paisarin korkin ollessa auki, veden pinta paisarissa laskee pikkuruisen ja kun kierrokset höllää, tulee vesi ihan reilusti ulos paisuntasäiliössä? En muista muissa autoissa törmänneeni tuollaiseen, mutta kai se toisaalta voisi olla normaaliakin..
Silti veden vähentyminen ja kupliminen viittaa minusta enemmän kanteen kuin väljään koneeseen, mutta mitäs mieltä autoilijoiden eliitti on tapauksesta?
Peugeot Boxer, kansi, venttiilit vai väljä kone?
Peugeot Boxer, kansi, venttiilit vai väljä kone?
Fiat Punto Dynamic -04
Saab 900C -90
Saab 900C -90
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1095
- Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
- Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo
Jos kone olis väljä nii eikös silloin öljyä söis? Kansipahvivialta tuo musta kuulostais. Mites moottorin lämmöt? nostaako lömpöjä? vaikka eipä noissa diiseleissä taida nuo lämmöt nousta muutenkaan kovin helposti...
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V60 B4 MHEV -21
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE Powered by jcarlson
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Volvo V50 2.0 TD
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE Powered by jcarlson
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Volvo V50 2.0 TD
Ettei vaan olisi kansi halki. Piti vaihtaa tuohon meidän boxeriin kansi pari vuotta sitten, oli mennyt aika mielenkiintoisesti halki. Pajalla huomasivat vasta siinä vaiheessa kannen olevan viallinen kun se oli jo koneistettu. Kyseisellä pajalla sitten rupesivat puhumaan, kun kävin uuden kannen hakemassa pois, että näissä malleissa kansi ei oikein tahdo kestää, moottorina 1,9 TDi.
9-3 SC 1,9 TiD -08
#2678
#2678