Kokemuksia/kannattaako JT:n 3" putkisto

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Sabeli
"Kaasari"
Viestit: 26
Liittynyt: Su Elo 10, 2003 19:16
Paikkakunta: Lappeenranta

Kokemuksia/kannattaako JT:n 3" putkisto

Viesti Kirjoittaja Sabeli »

Vm. -92 900S:än orkkis rööristö antaa lahoamisen merkkejä vähän joka puolelta ja suunnittelin JT:n 3 tuuman putkistoa + downpipe "akkuputken" vaihtoa.
Onko kellään kokemuksia kannattaako?
Katselin SP:n sivuilta hintoja:
Putkisto oli jotain 354 euroo ja downpipe n. 196 euroa. Eli hintaakin tulisi jonkun verran.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10515
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Entä rosterinen putki? Sellaisista taisi olla vast. ikään täälläkin keskustelua. Tuossa linkki firmaan http://www.eurostainless.fi/saab.htm
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
900S
"Hölösuu"
Viestit: 1099
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 05:19
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja 900S »

Jos meinaa koko hässäkkään satsata, niin mun mielestä ehdottomasti n.50€ kalliimpi rosteriputki katista taakse ja downpipe sitten sillä 3":lla. Tuo rosteri on varmaan vakio 2,5"..?
9-5 2,3t Wagon `06 x 2
Saapas
"Saabisti"
Viestit: 213
Liittynyt: Pe Loka 17, 2003 17:21
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Saapas »

Aattelitko tehdä jotain myös katille?? Jos meinaan satsaat tuollasiin 3" downpipeihin ja muihin niin varmaan kannattaa päivitellä sitä katalysaattori osastoakin. Ja tietenkin se sitten maksaa lisää.. Ite vaihdoin just pariviikkoa sitten koko putken (ei kuitenkaan akkuputkea) jt3 tuumaseen ja sekaan tupsahti myös 3" katti, jonka hankin halvalla käytettynä (tosin sillä oli ajettu vain konttorille ja takas tallille). Eikä muuten meinannu olla se putken vaihto-operaatio oikeen valkosen miehen hommaa, varmaan suurin osa ajasta meni kiroiluun ja manailuun.. No tulipahan koettua sekin ja kaiken sen hikoilun/vääntämisen jälkeen sauna+kalja tuntui jotenkin N-I-I-I-I-N hyvältä.
KTM SD
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10515
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Ainaskin omalla kokemuksella vakioputkien kanssa täytyy kehua pakoputken asennustahnan uskomatonta helpottavaa vaikutusta liitosten kiinnisaamisessa (ja niistä tulee samalla tiiviitä). Aiemmin pidin sitä lähinnä rahastuskeinona, mutta kerran kokeilleena voin suositella. Nopeuttaa työtä ainaskin vakioputken kanssa, kun liitokset liukuvat nätisti kiinni ilman kohtuutonta voimankäyttöä. Vanhaa putkeahan on turha sääliä irroitusvaiheessa. Kulmahiomakone nopeuttaa hommaa paljon, kun ei yritäkään ottaa putkea ehjänä pois.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Sabeli
"Kaasari"
Viestit: 26
Liittynyt: Su Elo 10, 2003 19:16
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Sabeli »

Soitin tos pari päivää sit kyseiseen puljuun ja kyselin niitä hintoja....
Kas kummaa hinnat oli pompsahtanut "vähän":
Normaali putki katista taaksepäin 480 euroo ja sport vastaava 630 euroo.
eli tilasin sit jt:n koko hässäkän + downpipe:n.
Ja sit vain odotellaan.... toivottavasti paremmalla tuurilla...tilasin procar servicen kautta, ettei menisi montaa kuukautta. Ei kait. Lupasivat kyl paris kolmes viikossa!
Vastaa Viestiin