Tuo kompuran käyntiinlähtö ei ongelmia aiheuta... vaan toimii juurikin noin, että säätää tyhjäkäyntiä hieman ennen kuin tärähähtää päälle. Tuo katko tulee vasta silloin kun flekti räpsähtää päälle kompuran lisäksi... ja tämäkin tuntuu olevan hieman satunnaista.. eli lähellekään aina ei tee näin, mutta on yleisempää kuitenkin kuumalla kelillä.
Edit: Tottakai se on yleisempää kuumalla kelillä, kun tällöin kompura on selvästi useammin jo valmiiksi päällä kun flekti pyörähtää käyntiin
Ongelma ei siis esiinny vain tyhjäkäynnillä vaan sähköt pätkäisee myös hiljaisessa ajossa, jolloin pelkkä ajoviima ei jäähdytä tarpeeksi nesteitä.
Viimeksi muokannut Ahtopaine, La Kesä 24, 2006 08:42. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Mimmi kirjoitti:ROSVOT KUULUVAT VAIN LÄNNENELOKUVIIN, EI AUTOSÄHKÖIHIN!
Olen samaa mieltä, rosvoista voi olla arvaamattoman paljon harmia (ja ovat jopa laittomia ). Ei vain ollut tuossa tilanteessa mahdollisuutta/aikaa juottaa uutta johtoa. Ja kyllä se rosvo siellä sulaketaulun takana kuivassa paikassa oman aikansa palvelee.
Mielestäni myös (itsekin käyttämäni) abikot ovat melko kehno hätävararatkaisu. Helppoja ne toki ovat ja joissain tilanteissa jopa puolustavat paikkaansa. Jos niitä aikoo käyttää vakavissaan, pitäisi johdot juottaa abikoihin ja vetää päälle kutistesukka. Silti itse abikoliitos ei ainakaan minua vakuuta pidempiaikaisena ratkaisuna, olkoonkin, että niitä käyttää jopa ajoneuvoteollisuus ensiasennuksissa.
900iA -87
#2700
"Katsoin liikennevaloissa että siellä on joku vanha herrasmies Saabissaan mutta se olitkin sinä."
Kävin sitten vielä lävitte flektin virtapiuhaliittimen, termokytkimen liittimen, akun takana olevan maadoituspisteen ja naputtelimpa relettäkin vielä vähäsen --> ei pätkäise sähköjä enää. Eli toimi taasen täydellisesti...
Onko kylmäaineita varmasti tarpeeksi? Jos ei ole, niin ei käynnistä kompuraa. Itselläni oli samaa vikaa, ja tutkin lähes koko järjestelmän, kun en voinut uskoa, että pari viikkoa sitten täytetystä järjestelmästä voisi olla jo paineet pihalla. Kompurahan siinä sitten vuoti. Piti viedä Autokylmään todettavaksi.
Painekatkatkaisinhan on ilmastoinnin lauhduttimessa kiinni. Jäätymissuojasta joku viisaampi voi valaista.
puu kirjoitti:Onko kylmäaineita varmasti tarpeeksi? Jos ei ole, niin ei käynnistä kompuraa. Itselläni oli samaa vikaa, ja tutkin lähes koko järjestelmän, kun en voinut uskoa, että pari viikkoa sitten täytetystä järjestelmästä voisi olla jo paineet pihalla. Kompurahan siinä sitten vuoti. Piti viedä Autokylmään todettavaksi.
Painekatkatkaisinhan on ilmastoinnin lauhduttimessa kiinni. Jäätymissuojasta joku viisaampi voi valaista.
ainakin näin kylmäkonehuollossa väittivät. Missäs tuo lauhdutin sijaitsee?
#2671
9-5 wagon 2.2tid 2004
tech2 ohjelmoinnit, vikakoodien luku jne. pohjois-satakunnassa 041 310 2313 tai yv
Eikös kuitenkin ole niin, että lauhdutin on keulalla siellä missä syylärikin. Höyrystin on akvaariossa ja sen päällä on pakkaskytkin (jäätymissuoja). Painekatkaisin on kuivaimen päädyssä. Kuivain voi olla lokasuojassa kompressorin alapuolella tai höyrystimen päällä akvaariossa (vm 85 - 91).
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
jus kirjoitti:Eikös kuitenkin ole niin, että lauhdutin on keulalla siellä missä syylärikin. Höyrystin on akvaariossa ja sen päällä on pakkaskytkin (jäätymissuoja). Painekatkaisin on kuivaimen päädyssä. Kuivain voi olla lokasuojassa kompressorin alapuolella tai höyrystimen päällä akvaariossa (vm 85 - 91).
Kuivain on -93 CS:ssä paisuntasäiliön alapuolella. Onnea vaihtoon, on muuten niljakas vehjes vaihtaa. . Ainakin ajovalo ensin pois tieltä.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Omasta "mossesta" kylmäntulo loppu eilisen jälkeen. Kompura ei pyöri. Lueskelin tämän threadin läpi ja illalla alan testailemaan/mittailemaan paikkoja.