yhtäläisyydet imusarjoissa 2,1-> 2,0

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Jokke A
"Saabisti"
Viestit: 1670
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 18:58
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

2.1:n imusarja ja kaasuläppäkotelo kannattaa trokata turbomiehille, ovat aika haluttua tavaraa. Samoin 2.1:n kansi jos sattuu vielä kunnossa olemaan.
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

Haza kirjoitti:Motonetin 2.0 2.1 ja 2.3 imusarjan tiivisteet oli kaikki tasan samanlaisia viime talvena kun konetta rakentelin..
ainakin olen minä saanut joka kerta erin onko sitten tilannut 2,0 vai 2,1/2,3 tuo 2,0 on joka suuntaan 2mm pienempi.

mikä siinä koneessa niin rikki on?
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

koneessa on mäntä aikas lujaa kiinni kannessa. kiertokanki poikki. ja kansi kappaleina siltä kohtaa.

täytyy laitta tuoalla alkuperäisillä ruisku osilla ja 2,0 moottorilla.

tuo täytyy vielä tutkia että laitanko alkuperäisen 2,1 imusarjan mutta voisihan se olla hieman parempi kun on hieman isompi.

onkohan tuosta sanottavaa hyötyä.
tätä täytyy vielä miettiä.

sopiiko tuo 2,1 pensalinja ja suuttimet tuohon 2,0:lan imusarjaan
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Ei sovi suoraan bensakisko, jako on hiukan eri 2.1 ja 2.0. Suuttimet sopii kyllä. Imusarjasta ei ole kyllä hyötyä jos kone on muuten vakio 2.0 vapari.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

asia selvä. tätä täytyy tosiaan miettiä.

mitä tekee tuon imusarjan kanssa.

se nyt on jo selvää että tuon alkuperäisen 2,1:sen ruiskun tuohon laitan.

tuskin siitä haittaakaan on tuosta isommasta imusarjasta mutta tosiaam täytyy miettiä asiaa.

jos tosiaan nuo 2,1:sen suuttimet käy myös 2,0:lan sarjaan ja pensalinjaan. vois olla ihan järki juttu laittaakin tuo 2,0:lan imusarja ja kaasuläppä.

tarkemppaa suunnittelua kun saan projektin alulle ja koneet pois keulilta.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
2495
"Aero"
Viestit: 452
Liittynyt: Ti Elo 23, 2005 07:46
Paikkakunta: Eura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2495 »

Hieman Offtopiccina kysyn notta eikös tosta 2.1 kannesta ja imusarjasta ole jonku verran hyötyä 900T16 koneessa? aattelin vaa että kannattaako tosta omasta 2.1 koneesta pistää nuo tohon omaan 2.0 turbo satkuun.
Vastaa Viestiin