Öljyvuoto --> 1500km takana...
Öljyvuoto --> 1500km takana...
Kyseessä -86 900i.
Moottorin ykkössylinterin pääty on öljyinen,voiko öljy tulla muualta kuin
kampiakselin tiivisteestä?
Moottorin ykkössylinterin pääty on öljyinen,voiko öljy tulla muualta kuin
kampiakselin tiivisteestä?
Viimeksi muokannut VuK, Ma Heinä 05, 2004 18:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
vuoto
Öljypumpun o-rengas voi olla myös.Mutta tuskin lentää kannen päätyy asti,mene ja tiiä? Kansi tiiviste? Onko kannen päädyn 2pulttia paikallaa jotka ruuvataaa alapuolelta kanteen.Venttiilikopan tiiviste.
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Meikäläistä joskus hämmästyttää oman satkun koneen öljyinen olemus, koska öljyä ei kuitenkaan kulu 11-12tkm vaihtovälillä. Öljypinta laskeutuu tikussa arviolta sentin pari. Eipä sitä konetta olla pestykään. Auto on ollut minulla ajossa reilu kolme vuotta ja pian 80tkm. Se oli jo yltäpäältä öljyinen silloin ostohetkellä. 

# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
öljy pullo!
Omastani tein tiiviin pullon vaihtamalla virranjakajan o-renkaan. Venttiilikopan tiivisteen. Kumpaakin päähän kampiakseli stefat ja öljypumpun o-renkaan.Ja laatikkoa ajatellen vielä kytkinakselin stefan joka oli täysin paskana. Öljynpaineanturin joka vuoti liittimen välistä. Näillä eväillä hävisi vuodot kokonaan ja auton alla uskaltaa olla myös ilman hankkijan lakkia. Kilometrejä takana tasan 400tkm
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Meikäläinen on vaihtanut ison liudan tiivisteitä, mutta en vaan ole pessyt konetta. Pitäis varmaan tehdä sekin hommeli joku päivä...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Öljyvuoto -->1500km takana...
...Ja kone pesty reissun alussa, öljyä ei näy nyt vuotavan mistään.
Tikussa öljy on ylärajassa ja hyvän väristä.
Koneella kilometrejä takana reilu 315000.
Eikä noita osia joita mainitsitte ole vaihdettu tai pultteja ole kiristetty.
Eli turhaan säikähdin öljyistä moottoria ostohetkellä
Elämäni toinen Saab muttei varmasti viimeinen, en toki hauku ladojakaan (isolla ällällä), ne ne vasta varmoja pelejä naisen käyttöön on, lämmin ja idioottivarmasti lähtivät käyntiin.
Mistä muuten johtuu öljyn mustuminen n. 50km ajon jälkeen?
Väljä konekko? Sitä vaivaa oli joissain noissa idän ihmeissä...
Tikussa öljy on ylärajassa ja hyvän väristä.
Koneella kilometrejä takana reilu 315000.
Eikä noita osia joita mainitsitte ole vaihdettu tai pultteja ole kiristetty.
Eli turhaan säikähdin öljyistä moottoria ostohetkellä

Elämäni toinen Saab muttei varmasti viimeinen, en toki hauku ladojakaan (isolla ällällä), ne ne vasta varmoja pelejä naisen käyttöön on, lämmin ja idioottivarmasti lähtivät käyntiin.
Mistä muuten johtuu öljyn mustuminen n. 50km ajon jälkeen?
Väljä konekko? Sitä vaivaa oli joissain noissa idän ihmeissä...
tämä oli paras vanha otsikko minkä löysin asialleni....
ysiysin öljynvaihdosta on arviolta tuo otsikossa ilmoitettu määrä. vahingossa laitoin sinne vähän liikaa (enintään puoli litraa liikaa). kaikki hyvin kunnes eilen kotiväki raportoi tienpäältä että öljyvalo syttyy jarrutuksissa. huoltoasemalla tarkempi tarkastelu kertoi että öljytikku kuiva.
en keksi muuta kuin että stefat on pettäneet. se mikä minua nyt kiinnostaa, pysyykö tuossa koneessa enää öljyt tuollaisen tapauksen jälkeen sisällä, vai onko stefojen/tietyn stefan vaihto pakostikin edessä? se miksi kiire tietää, tänään olen viemässä yhtä autoa telakalle, ja olisi hyvä tietää vienkö sen sijaan tämän stefavaurioisen sinne.
ysiysin öljynvaihdosta on arviolta tuo otsikossa ilmoitettu määrä. vahingossa laitoin sinne vähän liikaa (enintään puoli litraa liikaa). kaikki hyvin kunnes eilen kotiväki raportoi tienpäältä että öljyvalo syttyy jarrutuksissa. huoltoasemalla tarkempi tarkastelu kertoi että öljytikku kuiva.
en keksi muuta kuin että stefat on pettäneet. se mikä minua nyt kiinnostaa, pysyykö tuossa koneessa enää öljyt tuollaisen tapauksen jälkeen sisällä, vai onko stefojen/tietyn stefan vaihto pakostikin edessä? se miksi kiire tietää, tänään olen viemässä yhtä autoa telakalle, ja olisi hyvä tietää vienkö sen sijaan tämän stefavaurioisen sinne.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)