Mulla on 93 -01 2,0t, auto nykii kun kiihdyttää kevyesti normaaliajossa.
Vaiva tuntuu kiusaavan satunnaisesti myös liikkeelle lähtiessä.
Kun kiihdyttää kaasu pohjassa tai muuten vaan reilusti, samanlaista nykimistä ei esiinny.
DI-kasetti tarkistettiin ja valmistusnumero oli uudempi, joka ei kuulunut vaihtokampanjan piiriin. Kuulemma auto on 2002 vuosimallia, vaikkakin rekisteröity 2001 puolella.
Vikakoodeja OBD-puolelta ei ole.
Vaihdoin varmuuden vuoksi uudet tulpat, mutta sillä ei ollut vaikutusta.
Onko kellään ollut vastaavanlaista ongelmaa?
Jotkut autot aiheuttavat samantyyppistä nykimistä viallisen kaasuläppäpotentimetrin temppuillessa..
nykimistä 2,0t
Re: nykimistä 2,0t
Mä ainakin sain vaihdettua vm 2002 DI kasetin vaihtokampanijan piikkiin. Eri asia on jos sun DI kasetti on jo vaihdettu. Kasetin pohjassa näkyy valmistusvuosi ja kuukausi.unski kirjoitti:Mulla on 93 -01 2,0t, auto nykii kun kiihdyttää kevyesti normaaliajossa.
Vaiva tuntuu kiusaavan satunnaisesti myös liikkeelle lähtiessä.
Kun kiihdyttää kaasu pohjassa tai muuten vaan reilusti, samanlaista nykimistä ei esiinny.
DI-kasetti tarkistettiin ja valmistusnumero oli uudempi, joka ei kuulunut vaihtokampanjan piiriin. Kuulemma auto on 2002 vuosimallia, vaikkakin rekisteröity 2001 puolella.
Vikakoodeja OBD-puolelta ei ole.
Vaihdoin varmuuden vuoksi uudet tulpat, mutta sillä ei ollut vaikutusta.
Onko kellään ollut vastaavanlaista ongelmaa?
Jotkut autot aiheuttavat samantyyppistä nykimistä viallisen kaasuläppäpotentimetrin temppuillessa..
Minulla läppäkotelon vika aiheutti nykimistä pintakaasulla tasaista nopeutta ajettaessa (pääsääntöisesti kun nopeus oli 110km / h) ja kierrosten seilaamista tyhjäkäynnillä. Kylmällä konella vikaa ei tullut koskaan. Autolla piti ajaa väh. 10 min, niin alkoi pätkiminen.
Itse epäilisin että syypää olisi asentoanturi, joka aiheuttaa pätkimistä.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
-
- "Kaasari"
-
- "Kaasari"
Samankaltaisia vaivoja -01 2.0t (170hv)
Samantapaisia vaivoja on alkanut esiintyä omassa 9-3:ssä.
Eli kun lähtee parkkikselta liikkeelle, niin pitää antaa jokseenkin enemmän lämää, ettei rupea jurnuttamaan.
Toinen samankaltainen oire on, että valoista lähdettäessä saattaa tulla nykäisy ja vaihteen vaihdon jälkeen uudelleen kiihdytettäessä saattaa taas nykäistä.
Tuntuu kuin tehot hetkellisesti putoaisivat? Voiko johtua esim. hukkaportista? Vastaavaa vikapaikkaa oli ainakin ehdotettu tonnareissa tutkittavaksi.
Eli kun lähtee parkkikselta liikkeelle, niin pitää antaa jokseenkin enemmän lämää, ettei rupea jurnuttamaan.
Toinen samankaltainen oire on, että valoista lähdettäessä saattaa tulla nykäisy ja vaihteen vaihdon jälkeen uudelleen kiihdytettäessä saattaa taas nykäistä.
Tuntuu kuin tehot hetkellisesti putoaisivat? Voiko johtua esim. hukkaportista? Vastaavaa vikapaikkaa oli ainakin ehdotettu tonnareissa tutkittavaksi.
Itse olen huomannut tuossa omassa kulkineessa samat oireet, ilmastoinnin kun laittaa pois pelistä niin toimii normaalisti. Tosin itsellä tuo ei ole kuitenkaan suoranaista nykimistä mutta jonkinasteinen nyykähdys kiihdytettäessä. Mikäs kukas missä tämän aiheuttas? Ja tuo pommihan on vapari.saab9-32.0 kirjoitti:Sama juttu täällä. Mutta kun ottaa ilmastoinnin pois päältä niin ei tapahdu nykimistä...
#2029 Kari Kutuniva
Nyykähtelyä
Minun autoni nykäisee muutaman kerran ripeän kiidytyksen aikana, lämä lattiassa se ei sitä tee. Hiljaisella ( alle 60km/h ) tasaisella nopeudella meno on välillä hyvin lievästi nuokkuvaa. Mahtavatko liittyä samaan vaivaan ? Autossani on vielä Finn-takuu voimassa. Pitäisikö jotain yrittää laittaa takuun piikkiin seuraavassa huollossa...mitä ?
JMi
JMi