Tuplis-threadin aika
Enpä ole nähnyt muuanlaisia. Tämä malli on minusta siistimpi malli.Tri-Lo kirjoitti:Löytyykö -83 ysiysiin muunmallista vetokoukkua kuin tuo hemmetin ruma jonka poikittaispalkki näkyy koko leveydeltä puskurin alta?(sellainen on jo)
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Joo.. Tai ei. Siis juuri tuonmallinenhan tuo oma on, joskin ehkä vielä vähän järeämmän näköinen tuo palkki. Muitakin eroja kyllä on, mutta periaatteessa sama. Haluis löytää jotain siistimpää, muuten saattaa kyllä jäädä pois kokonaan.dimebak kirjoitti:Enpä ole nähnyt muuanlaisia. Tämä malli on minusta siistimpi malli.Tri-Lo kirjoitti:Löytyykö -83 ysiysiin muunmallista vetokoukkua kuin tuo hemmetin ruma jonka poikittaispalkki näkyy koko leveydeltä puskurin alta?(sellainen on jo)
Ysiysiinkin on kahdeksankymmentäluvulla ollut tarjolla maahantuoja Scan-Auton piiriedustajineen tarjoama virallinen Saab-vetokoukku. Tarvikekoukut ovat kuitenkin yleisempiä, ilmeisesti kuluttajaystävällisemmän hinnoittelun ansiosta.
Ainakin 90/900-malleissa virallisen koukun ulkoisena tunnusmerkkinä oli neliskanttisen (suunnilleen 900 turbon pakoputkenpään muotoisen) pitkittäisputken takapäässä muovilevy, jossa valkoinen 'SAAB'-teksti. Satavarmasti en muista, mutta oletan 99:n koukussa olleen samanlaisen levyn ja tekstin.
Tuolla tekstillä varustettuja koukkuja ei juuri koskaan näe, varmaan siksi, että koukkua peruutustutkana käytettäessä tuo muovinen päätylevy helposti irtoaa tai naarmuuntuu.
Ainakin 90/900-malleissa virallisen koukun ulkoisena tunnusmerkkinä oli neliskanttisen (suunnilleen 900 turbon pakoputkenpään muotoisen) pitkittäisputken takapäässä muovilevy, jossa valkoinen 'SAAB'-teksti. Satavarmasti en muista, mutta oletan 99:n koukussa olleen samanlaisen levyn ja tekstin.
Tuolla tekstillä varustettuja koukkuja ei juuri koskaan näe, varmaan siksi, että koukkua peruutustutkana käytettäessä tuo muovinen päätylevy helposti irtoaa tai naarmuuntuu.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Tuossa -84:ssa oli alkuperäinen autoa tilattaessa listalta raksittu Saabin oma vetokoukku, jossa juurikin tuo saab lätkä perässä. Koukkua oli vain korroosio tärvellyt sen verran pahasti, että katsastusmies käski sen joko korjata tai ottaa pois, joten pois se tuli raksittua. Ja siinäkin oli aiemmissa viesteissä mainittu 'ruma' näkyvä poikkipalkki, ei kai niitä tosiaan muunmallisella kiinnityksellä ole ollut.
Mites kaasutinmallinen H-kone ja i16-kone risteytetäänkään?
Tarttikos muuta vaihtaa kuin jakopää koteloineen, äkkikatsomalta laturi ja vesipumppu näyttäisivät olevan samoilla paikoilla molemmissa, vesiletkut menevät vähän eri lailla mutta sieltä voi jättää turhia haaroja pois (kuten läppäkotelon esilämmityksen jne).
Onkos pakosarjojen aukot eri kohdilla 8- ja 16-venttiilisessä, eli mahtaisiko tupliksen vakiopakosarja käydä 16v kanteen?
Taidan laittaa tuohon K-jetin (vaikka isommalla määräjakajalla), on mulla Lh-jet mutta näyttää olevan niin miljoona johtoa ja anturia etten ikinä saa valmiiksi sitä
Etenkään kun jouduin katkomaan ruiskulta lähtevän johtosarjan, se sukelsi satkussa jonnekin raitisilmansuodattimen taakse ja sieltä näemmä kabiiniin, mitä ihmettä ovat vetäneet kabiiniin ruiskun johtoja?? Vai olisiko pitänyt purkaa autoa enemmän jotta olisin saanut sähköt jotenkin järkevämmin, nyt on kyllä johtosajan mukana mm. sulaketalu ja LH:n boksin liitäntä jne mutta harmittavasti se paksu johtonivaska, joka lähtee siitä ruiskulta (ja on sellaisen muoviputken sisällä), on poikki
Tarttikos muuta vaihtaa kuin jakopää koteloineen, äkkikatsomalta laturi ja vesipumppu näyttäisivät olevan samoilla paikoilla molemmissa, vesiletkut menevät vähän eri lailla mutta sieltä voi jättää turhia haaroja pois (kuten läppäkotelon esilämmityksen jne).
Onkos pakosarjojen aukot eri kohdilla 8- ja 16-venttiilisessä, eli mahtaisiko tupliksen vakiopakosarja käydä 16v kanteen?
Taidan laittaa tuohon K-jetin (vaikka isommalla määräjakajalla), on mulla Lh-jet mutta näyttää olevan niin miljoona johtoa ja anturia etten ikinä saa valmiiksi sitä
Etenkään kun jouduin katkomaan ruiskulta lähtevän johtosarjan, se sukelsi satkussa jonnekin raitisilmansuodattimen taakse ja sieltä näemmä kabiiniin, mitä ihmettä ovat vetäneet kabiiniin ruiskun johtoja?? Vai olisiko pitänyt purkaa autoa enemmän jotta olisin saanut sähköt jotenkin järkevämmin, nyt on kyllä johtosajan mukana mm. sulaketalu ja LH:n boksin liitäntä jne mutta harmittavasti se paksu johtonivaska, joka lähtee siitä ruiskulta (ja on sellaisen muoviputken sisällä), on poikki
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Aukot siis totaalisen eri kokoiset ja eri paikoissa (en jaksaisi repiä 8-venaisen pakosarjaa irti mittausta varten)?nalleolut kirjoitti:pakosarjan ovat eri planeetalta.... eli eivät sovi... mulla on tallissa h-koneen peltisarja josta ajatuksena tehdä 16 tappisen sarja. 16-naulasen lappa on jo-
No kuinka olette ratkaisseet pakoputken teon 16-tappinen kone + tuplis -yhdistelmässä? 16-tappisen pakosarjalla pakoputket haluavat lähteä alas juuri siitä kohdasta jossa tupliksessa on konehuoneen poikittaispalkki.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Turbottamalla?ng900aero kirjoitti:No kuinka olette ratkaisseet pakoputken teon 16-tappinen kone + tuplis -yhdistelmässä? 16-tappisen pakosarjalla pakoputket haluavat lähteä alas juuri siitä kohdasta jossa tupliksessa on konehuoneen poikittaispalkki.
DP:tä on helppo vääntää haluamaansa muotoon.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Voihan tuon turbottaa joskus myöhemmin, kerta nuo näkyvät kestävän vakiomännilläkin turbotuksen ihan hyvin, ja puristussuhteeksikin tulee (kaasarikoneen männillä) turbokoneelle sopiva 10.4, pitää vaan hankkia syylärin kokoinen IC niin ei nakuta
Viimeksi muokannut ng900aero, Pe Elo 10, 2007 09:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Tuo voisi olla yksi tapa ratkaista ongelma, jossei sitten innostu etsimään peltisatsia ja alkaa sitä modifioimaan.Tri-Lo kirjoitti:Olettaisin kyllä tuon olevan OK vakiokuntoisessa vaparikoneessa, jos kerran ryssämutka oli Saabin insinöörien mukaan OK 175hv T16:ssa.nalleolut kirjoitti:aika rajun mutkan tekee putkisto tuossa kuvassa.
Mutta mites olit Tri-lo tehnyt nuo ruiskun sähköt vai vaihdoitko koko sähköjärjestelmän satkusta?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Eihän tuo ole mun auto eikä mitään...siksi nuo-> .ng900aero kirjoitti:Tuo voisi olla yksi tapa ratkaista ongelma, jossei sitten innostu etsimään peltisatsia ja alkaa sitä modifioimaan.Tri-Lo kirjoitti:Olettaisin kyllä tuon olevan OK vakiokuntoisessa vaparikoneessa, jos kerran ryssämutka oli Saabin insinöörien mukaan OK 175hv T16:ssa.nalleolut kirjoitti:aika rajun mutkan tekee putkisto tuossa kuvassa.
Mutta mites olit Tri-lo tehnyt nuo ruiskun sähköt vai vaihdoitko koko sähköjärjestelmän satkusta?
Omaa pitää nyt ensin hitsata kasaan valmiiksi ennen mitään muuta. Ja jos siihen tulee tekniikkapuolelle sitten projektia niin laitan sinne coolerittoman -82 T8:n, eikä i16:sta. Fiilis menee järjen eteen, joka päivä.
Fotattu trollhättanissa tuo, siitä löytyy muistaakseni projekti-ketju ruotsin turbo foorumilla.
Siinä loput kuvat: