Tuplis-threadin aika
Tuollainen 99:iin...
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Omastani sain vihdoin hitsaukset tehtyä, paitsi ovien alareunoja pitää jossain vaiheessa pikkuisen paikata (eivät pahat), ja pitää keksiä lisäprojektia autoonTri-Lo kirjoitti: Omaa pitää nyt ensin hitsata kasaan valmiiksi ennen mitään muuta. Ja jos siihen tulee tekniikkapuolelle sitten projektia niin laitan sinne coolerittoman -82 T8:n, eikä i16:sta. Fiilis menee järjen eteen, joka päivä.
Tuo 16v-tekniikka kiinnostaa reilusti enemmän kuin 8v, mulla on tallissa 218tkm ajettu vaparii16:n kone ruiskuineen päivineen. Kone on tosi timmissä kunnossa, täysin puhdas joka puolelta, ja laakereissakaan ei kulumaa, nokkakatjun kiristin oli tullut ulos vain 8mm eli jakopääkin ok.
Silti tuossa tupliksessa on 132tkm ajettu kone eli alakerta on vieläkin paremmassa kuosissa, siksi tekisi mieli muuttaa 16-tappiseksi tuo orkkiskone eikä vaihtaa tuota punalohkoista moottoria tilalle.
Koneen nyt muuttaisi äkkiä moniventtiilikansiseksi (tekniikka ylös, osat vaihtoon ja nippuun) mutta tuo pakosarjahomma ja lh-jetin asennus ei oikein kiehdo, siksi mieluummin laittaisin tuohon K-jetin joka ei montaa sähköjohtoa tarvitsisi.
Bensapumppu tietty kontin sisäpohjaan (kuten oli 99le:ssäkin) ja sen kaveriksi sinne painevaraaja ja bensansuodatin.
Luulisi että 16-venttiilinen toimisi ihan hyvin K-jetronicillakin, eikös jollain ollutkin tuollainen viritelmä tupliksessa?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Joo periaatteessa voisin laittaa tuon tupliksen yksikurkkuisen kaasarin 16v-koneeseen, ei tehotkaan nousisi liiaksinalleolut kirjoitti:vattu mitään ruiskuja.... kaasarit sinne pellin alle kuuluu! höh...
imusarjan laippa lähtee ensviikolla laaseriin sit niitä on tarjolla 16valve koneeseen,... rok rok..
No tietty kaksi kunnollista tuplakaasaria (vaikka jotkin Weber 45:det) olis asiaa mutta pitäis olla melkeimpä uudet jotta saisi joskus säätöihinsä, ja maksavat hunajaa verrattuna lähes ilmaisiin ruiskuosiin.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Ehdottomasti se LH-jetti siihen! K-jetti on tarpeeks hankala jo vakiotapauksissakin, saati sitten, kun ruvetaan sitä väen väkisin survomaan 16-tappiseen koneeseen ja osat ei käy enää heittämällä kiinni.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Ok, asiallinen mielipiteesi noteerattu, kuitenkin itse olen säästynyt täysin K-jet -ongelmilta, on pelannut hienosti mm Porsche 911, Saab 99 -73:ssa ja sitten omistamissani ruiskusatkuissa ja yhdessä k-jetilisessä 8v-turbossa.Mertmi kirjoitti:Ehdottomasti se LH-jetti siihen! K-jetti on tarpeeks hankala jo vakiotapauksissakin, saati sitten, kun ruvetaan sitä väen väkisin survomaan 16-tappiseen koneeseen ja osat ei käy enää heittämällä kiinni.
Mikäköhän satkuissas on oikein ollut pielessä K-jetin suhteen, eikait ole osasyynä liian paljon ajetut ja näinollen kuluneet osat?
Meikä on täydellisen tumpelo noissa sähköhommissa ja tuohon LH:n johtosarjaan ei osaa saada järkeä kuin korkeintaan sähköalan DI tai lisuri, meikä ei tuota saa tasan varmasti ennen eläkeikää kuosiin kun en sähkökaavioitakaan osaa(/jaksa) lukea ollenkaan
Romiksella olis jotain reilut 200tkm ajettu K-jetti, taidan käydä purkamassa sen ja asentaa sen 16v-kannen kaveriksi.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
No, mitä on tähänmennessä tullut vastaan K-jetin kanssa:ng900aero kirjoitti:
Mikäköhän satkuissas on oikein ollut pielessä K-jetin suhteen, eikait ole osasyynä liian paljon ajetut ja näinollen kuluneet osat?
Meikä on täydellisen tumpelo noissa sähköhommissa ja tuohon LH:n johtosarjaan ei osaa saada järkeä kuin korkeintaan sähköalan DI tai lisuri, meikä ei tuota saa tasan varmasti ennen eläkeikää kuosiin kun en sähkökaavioitakaan osaa(/jaksa) lukea ollenkaan
Romiksella olis jotain reilut 200tkm ajettu K-jetti, taidan käydä purkamassa sen ja asentaa sen 16v-kannen kaveriksi.
-suutinputket katkeilee ihan miten sattuu. Vähän käsi käy, niin naks-poikki.
-suuttimissa kuviot olla vanhemmiten huonoja
-tiivisteet hapertuu suuttimen tyvestä
-ohjauspainesäätimet käy hourimaan (vasta itekin vasaroin paineet kohdilleen ton 99:n ohjauspainesäätimestä, kun lopulta tajusin sen olevan väärin)
-lämpöaikakytkimet hourii ja kastelee tulppat lämpimällä koneella sen jälkeen kun olet käynyt kaupasta litran maitoa ja ruisleivän
-lisäilmaluistit jumittuu kiinni
-ehjäkin paketti saa koneen nykimään 50km/h vauhdissa ja joutuu ajamaan aina ylinopeutta (60km/h)
Kyllä toi LH-jetti olis niin paljo parempi. Käsittääkseni sen ruiskun johtosarjan kun purkaa sieltä autosta bokseineen päivineen, niin ei sen heittäminen siihen moottorin kupeeseen pitäisi olla mikään ylivoimaisen vaikea juttu.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Eipä siihen mitään DI-tutkintoa tarvi. Velipoika tuon LH:n asennuksesta jotain kertoili ja eipä siihen ihmeempiä sähköjä kytkeä. En niitä nyt enään muista ja sähkökaaviosta ja puretuista osistahan saa jo paljon irti "tietoa".ng900aero kirjoitti:Meikä on täydellisen tumpelo noissa sähköhommissa ja tuohon LH:n johtosarjaan ei osaa saada järkeä kuin korkeintaan sähköalan DI tai lisuri, meikä ei tuota saa tasan varmasti ennen eläkeikää kuosiin kun en sähkökaavioitakaan osaa(/jaksa) lukea ollenkaan
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Joo voi olla että pitäisi olla tekniikan tohtori ennenkuin tuon saisi toimimaandimebak kirjoitti:
Eipä siihen mitään DI-tutkintoa tarvi. Velipoika tuon LH:n asennuksesta jotain kertoili ja eipä siihen ihmeempiä sähköjä kytkeä. En niitä nyt enään muista ja sähkökaaviosta ja puretuista osistahan saa jo paljon irti "tietoa".
ketuttaa eniten että joutui vetämään poikki sen lh:n johtosarjan joka lähti sinne rintapeltiin päin kun näytti sukeltavan korin sisään jonnekin piiloon. Muutenhan mulla on aika täydellinen satkun konehuoneen sähköjärjestelmä sulaketauluineen ja lh-boksin liittimineen.
Muttakun en sähköistä jaksa tajuta mitään niin ei taida onnistua.
ja muutenkin kun tekisi mieli modifioida tuo 16v-turboksi eli onko järkeä lähteä asentamaan i16:n lh:ta vai tartteeko siihen turbotuksessa vaihtaa muuta kuin suuttimet, imm, boksi? Virranajakaja tietty pitäis olla turbomallista (tai sitten modata vaparin jakajaa).
Ja kait tuohon oli hyvä vaihtaa turbokoneen nokat ettei hyydy yläkierroksilla.
Niin ja kummat olis paremmat turbomäntien sorvausaihiot, c8 vai i16 -männät? Puristukset pitäis kait saada laskettua johonkin ysin pintaan (maks kait jotain 9.5 ) ettei nakuta pienilläkin ahdoilla, ei viitsisi alkaa muotoilemaan kannen palotiloja.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Se LH:n johtonippu menee siihen oikeanpuolen jalkatilan reunaan. Siellä on se ruiskuyksikkö ja pari relettä. Sitä pidemmäs ne taida mennä. Sen verran kuiten muistan, että syttöboksin (joka on siellä vasemmassa etulokarissa) ja ruiskuboksin välillä menee yksi johto joka on joku signaali sytytykselle.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
tässä on asennetta!
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=59888
moista eteenpäinvievää ja kannustavaa meininkiä soisi leviävän laajemminkin, ilmoitus piristi päivääni. jos olisi tarve, en hakisi maksamatta.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=59888
moista eteenpäinvievää ja kannustavaa meininkiä soisi leviävän laajemminkin, ilmoitus piristi päivääni. jos olisi tarve, en hakisi maksamatta.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)