Saabia ostamassa

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

Kyllönen kirjoitti:
lucaf kirjoitti:Tätäkin harkitsisin ennenkuin nelinumeroista hintaa maksaisin käyttösatkusta:
http://www.nettiauto.com/viewFullImage. ... img=245938


"Kesäautoksi, hitsaustaitoiselle tai osiksi."

No jaa... en viitsisi sentään hitsausvehkeisiin tarttua...
:wink: yllätyin itsekin lukiessani tuon kommentin, taisin huomata sen vasta tokalla kerralla. Kuvissa auto näyttää niin hyvältä... :oops:
Kyllönen
Matalapaineturbo
Viestit: 190
Liittynyt: Su Touko 09, 2004 19:33

Viesti Kirjoittaja Kyllönen »

Löysin tänä aamuna Tampereen Käyttöauton ilmoituksen 900i -87:sta.
Ajettu oli 120tkm.
Hinta oli korkeahko, 2900e.

Soitinkin sinne kysyäkseni, onko huoltokirjaa ja aikaisempien omistajien lukumäärää, mutta auto oli jo mennyt.
Veikkaan, että jos kilometrit pitävät paikkaansa, olisi tuossa ollut minulle hyyyvin pitkäksi ajaksi autoa. Harmi.
Kyllönen
Matalapaineturbo
Viestit: 190
Liittynyt: Su Touko 09, 2004 19:33

[b]MITÄ IHMETTÄ[/b]

Viesti Kirjoittaja Kyllönen »

Kyllönen kirjoitti:Löysin tänä aamuna Tampereen Käyttöauton ilmoituksen 900i -87:sta.
Ajettu oli 120tkm.
Hinta oli korkeahko, 2900e.
http://www.oikotie.fi/cache?exit=show_c ... &id=659058


Jossakin mättää. Kyseessä on rekisterinumeron perusteella sama auto.

Siis laittavatko nuo autokauppiaat "vahingossa" halvemman hinnan, jotta asiakas eksyisi heidän sivuilleen?

Tietysti, voihan tuo 290tkm olla vahinko... Mutta epäilyttää silti... :?
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

Kyllönen kirjoitti:Löysin tänä aamuna Tampereen Käyttöauton ilmoituksen 900i -87:sta.
Ajettu oli 120tkm.
Kyllönen kirjoitti: Veikkaan, että jos kilometrit pitävät paikkaansa, olisi tuossa ollut minulle hyyyvin pitkäksi ajaksi autoa. Harmi.
Mutta ei kai saabin ikä kilometreistä ole kiinni vaan korista. Yleensähän noi 20 vuodessa ruostuu aika mukavaan kuntoon jos ei suojauksesta ole pidetty huolta. 120tkm ajetulla moottorilla on vielä 400tkm edessä, pitää olla aika velho jos saa pidettyä saabin korin kasassa sen ajan että nuo kilsat tulee täyteen. Ellei sitten osta autoa taksikäyttöön :)

tässä on 500 eurolla 88 ruiskusatku jolla ajanee vielä vuosia, ainakin moottorilla.
http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=8917267
petteri75
"Hölösuu"
Viestit: 1177
Liittynyt: To Elo 14, 2003 09:47
Paikkakunta: Kirkkonummi

Rousk rousk ruoste

Viesti Kirjoittaja petteri75 »

Tunnettu tosiasiahan on, että kuivista & lämpöisistä maista saa pelleiltään hyväkuntoisia autoja. Kuten omani, 900 Aero -90 on Italiasta, oliko se nyt peräti jostain Riminin rannoilta tms (ei muista). Joka tapauksessa, kolhuja toki oli (ja niitä myös paikattu), mutta ei mitään suomalais-ugrilaiseen ruostepeikkoon viittaavaakaan. Kieltämättä oli hassua maata auton alla ensimmäisiä kertoja, ja löytää edelleen paikkoja, jotka olivat alkuperäispunaisia.. 8O Nyt kaiken päällä on massaa.

Harmi vain, että kovin pienen hintaluokan autoja ei yksinkertaisesti kannata rahdata tänne Härmään, kulut nousevat aivan liian suuriksi. Kreikassakin olisi kovasti ikivanhoja 70- ja 80-luvun japseja, jotka ovat aivan hirveässä kunnossa muuten, mutta pellit ruosteettomia (mutta ruttuisia); japsi-intoilijoille tuliaisia :)

Ruoste sucks.
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2521
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Ruoste sucks.
Kyllä, mutta suola sukkaa enemmän. Ei suolaa, ei ruostetta.

Itsekkin olen Kreikassa monesti ihaillut vanhoja autoja. Ei niissä ruostetta ole vaikka olis muuten ihan hirveitä "ritsoja". Niin Kreikkahan oli aikoinaan ainoa EU-maa, jossa on vanhempi autokanta kuin Suomessa. Tilenne on nykyään varmaan "korjaantunut" uusien jäsenmaiden tultua mukaan.

Tosin etelän aurinko on usein polttanut maalipinnan muuten huonokuntoiseksi, varsinkin punainen väri on kaikkien herkin auringolle johtuen vähäisestä pigmenttimäärästä. Valkoinen on kaiketi kestävin.

Mikään ei ole turhauttavampaa kuin korjailla ruosteita, uutta tekniikkaa saa aina, mutta ruosteet on syvältä.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Vastaa Viestiin