Onko Saabin dieselit hyviä?
Onko Saabin dieselit hyviä?
Nyt sanokaa asiantuntevat ihmiset, mikä maine on Saabin dieseleillä. Kyseessä on lähinnä 9-5 2.2 Tid vm. 2002-2004 Combi.
Itse sain kuvan, että Saabin bensakoneet ovat ihan huippu, kun taas diesel koneita ei paljon kukaan kehunut. Kuulin jopa alle 200 tkm ajettujen dieselkoneiden vaihdosta. Onko ne oikeasti niin huonot että jossain vaiheessa pitä vaihtaa koko moottori autoon?
Miksi käytetyt Saabin dieselit ovat huomattavasti halvempia kuin Volvot, vaikka uusissa ei tämmöistä eroa mielestäni ole?
Itse sain kuvan, että Saabin bensakoneet ovat ihan huippu, kun taas diesel koneita ei paljon kukaan kehunut. Kuulin jopa alle 200 tkm ajettujen dieselkoneiden vaihdosta. Onko ne oikeasti niin huonot että jossain vaiheessa pitä vaihtaa koko moottori autoon?
Miksi käytetyt Saabin dieselit ovat huomattavasti halvempia kuin Volvot, vaikka uusissa ei tämmöistä eroa mielestäni ole?
Kuulemasi jutut koskevat mainittua 3.0-konetta. 2.2-kone taas on sama kuin ooppelissa (opelilta lainattu). Opelimiehet tiesivät kertoa, että tuota konetta ei saa ajamalla rikki. Omassa 2.2tidissä pyörähti juuri 350tkm mittariin eikä mitään merkkejä korjaustarpeesta ole.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Kiitos vastauksista!
Mitä yleensä näistä 2.2 Tid 9-5 Saabeista on erityisesti huomioitavaa?
Pitääkö paikansa että jakohihnan vaihto on sikakallis?
Kuulin myös että kovilla pakkasilla on aika kylmä auto. Pitääkö paikansa sekin?
Itse harkitsen seuraavaa vaihtoehtoa 2.2 Tid 9-5 Combi 143 tkm vm. 2003
täydellä huoltokirjalla, hinta about 21000e.
Onko järkevä hinta?
Mitä yleensä näistä 2.2 Tid 9-5 Saabeista on erityisesti huomioitavaa?
Pitääkö paikansa että jakohihnan vaihto on sikakallis?
Kuulin myös että kovilla pakkasilla on aika kylmä auto. Pitääkö paikansa sekin?
Itse harkitsen seuraavaa vaihtoehtoa 2.2 Tid 9-5 Combi 143 tkm vm. 2003
täydellä huoltokirjalla, hinta about 21000e.
Onko järkevä hinta?
Ei ole oikeastaan muuta huomioitavaa kuin, että katsoo että on huollettu ajallaan. Varusteista kannattaa tutkia eberin toiminta. Ko. laitteessa on ollut vikoja riittävästi. Kestää korjauksen jälkeen 2-5 vuotta.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Jakohihna? Ainakin aiemmissa Opelin (Omega) dieseleissä oli jako ketjulla. Ovatko muuttaneet käytäntöä?Miksus kirjoitti:Kiitos vastauksista!
Mitä yleensä näistä 2.2 Tid 9-5 Saabeista on erityisesti huomioitavaa?
Pitääkö paikansa että jakohihnan vaihto on sikakallis?
Kuulin myös että kovilla pakkasilla on aika kylmä auto. Pitääkö paikansa sekin?
Itse harkitsen seuraavaa vaihtoehtoa 2.2 Tid 9-5 Combi 143 tkm vm. 2003
täydellä huoltokirjalla, hinta about 21000e.
Onko järkevä hinta?
Saab 9-5 wagon -09, 2.3t Vector Biopower
Miksus kirjoitti:Kiitos vastauksista!
Mitä yleensä näistä 2.2 Tid 9-5 Saabeista on erityisesti huomioitavaa?
Pitääkö paikansa että jakohihnan vaihto on sikakallis?
Kuulin myös että kovilla pakkasilla on aika kylmä auto. Pitääkö paikansa sekin?
Itse harkitsen seuraavaa vaihtoehtoa 2.2 Tid 9-5 Combi 143 tkm vm. 2003
täydellä huoltokirjalla, hinta about 21000e.
Onko järkevä hinta?
Omat kokemukset rajoittuu 30 tkm:n matkaan ja ainakaan sen perusteella ei ole kovasti moitetta 2.2 TiD farkusta. Voimaa tietty vois olla vähän enemmän ja käynti pehmeämpää, mutta eihän tuo autokaan ole enää mikään uus.
Jakopää pyörii ketjulla.
Kylmä ei takuulla pääse yllättämään kovallakaan pakkasella jos eberi on kunnossa. 256 tkm on tällä hetkellä mittarissa ja moottorin osalta ei vikoja.
Joitain ruiskutuspumppuvikoja on kait esiintynyt ja imusarjan karstottumista sekä turbovikaa. Pumppuvaivoja on kyllä muissakin vastaavaa Boschilaista pumppua kantavissa autoissa ja turbovaivaa vastaavanlaisissa carreteissa sen mitä saabissakin.
Aika näyttää miten pitkälle mennään ilman vaivoja. Tarkotus ois kuiten ajella sinne puolen millin nurkille kuten meilläpäin on ollut tapana saabeilla ajaa.
Käytettynä tarjoaa minusta hyvin vastinetta rahalle.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: 2.2TiD
Moro,
mulla oli uutena ostettu 9-3 SE TiD pari vuotta, kunnes vaihdoin sen 9-5 Wagoniin. Muistikuvat ovat muuten ihan myönteiset (kulki riittävästi, kulutti kohtuullisesti, oli lämmin ja hyvä ajaa), mutta mua otti hermoon koko ajan se dieselin kalkatus, mikä siinä moottorissa kuuluu auton sisälle kaupunkiajossa turhan hyvin. Maantieajossa moottorin ääni toki vaimenee taustalle.
SE -tason varustelu oli myös kattava (automaatti-ilmastointi, vakionopeussäädin, nahkaratti, plyyshipenkit jne.). Ulkonäkökin oli tosi siisti aluvanteineen ja helmoineen.
mulla oli uutena ostettu 9-3 SE TiD pari vuotta, kunnes vaihdoin sen 9-5 Wagoniin. Muistikuvat ovat muuten ihan myönteiset (kulki riittävästi, kulutti kohtuullisesti, oli lämmin ja hyvä ajaa), mutta mua otti hermoon koko ajan se dieselin kalkatus, mikä siinä moottorissa kuuluu auton sisälle kaupunkiajossa turhan hyvin. Maantieajossa moottorin ääni toki vaimenee taustalle.
SE -tason varustelu oli myös kattava (automaatti-ilmastointi, vakionopeussäädin, nahkaratti, plyyshipenkit jne.). Ulkonäkökin oli tosi siisti aluvanteineen ja helmoineen.
Nyt n. 10000 km takana pikkudieselillä, siis 2,2 TiD:llä. MAF petti perjantaina, mutta muuten en ole moitittavaa löytänyt. Automaattilaatikko on mukava, vaihtaa pehmeästi ja kylä tehotkin riittää. Ohitustilanteessa pyörähtää tarvittavat 140 vauhdiksi ja sillä kyllä ohi pääsee...
Suosittelen kyllä
Suosittelen kyllä
------------------------------------
Audi A4 1,8t Quattro
Audi A4 1,8t Quattro