Black Turbosta ja Face-liftistä uutta tietoa
translate.google.com
Automatically translated text:
Der ganz in schwarz lackierte Turbo X soll vom Design her das Erbe der legendären schwarzen Saab 99/900 Turbos antreten - natürlich auf dem neuesten Stand der Technik. Mit dem limitierten Sondermodell feiern die Schweden drei Jahrzehnte Turbo-Technologie. Im September 1977 stellte Saab auf der IAA sein erstes Modell mit Turboaufladung vor. Der Turbo-X wird in limitierter Stückzahl angeboten und soll über Allrad-Antrieb verfügen. Nach Angaben des Herstellers wird das Sondermodell auf 9-3 Basis konsequent sportlich ausgelegt sein, und damit das Spitzenmodell der Baureihe markieren.
Completely into black painted turbo the X is to begin the inheritance of the legendary black Saab 99/900 Turbos from the Design - naturally on the newest state of the art. With the limited special model those celebrate Sweden three decades turbo-technology. In September 1977 Saab presented in the IAA its first model with turbo-loading.
The turbo- x is offered in limited number of items and is to have all-wheel drive. According to data of the manufacturer the special model will be consistently sportily designed for 9-3 basis, and thus the top model of the series will mark.
Automatically translated text:
Der ganz in schwarz lackierte Turbo X soll vom Design her das Erbe der legendären schwarzen Saab 99/900 Turbos antreten - natürlich auf dem neuesten Stand der Technik. Mit dem limitierten Sondermodell feiern die Schweden drei Jahrzehnte Turbo-Technologie. Im September 1977 stellte Saab auf der IAA sein erstes Modell mit Turboaufladung vor. Der Turbo-X wird in limitierter Stückzahl angeboten und soll über Allrad-Antrieb verfügen. Nach Angaben des Herstellers wird das Sondermodell auf 9-3 Basis konsequent sportlich ausgelegt sein, und damit das Spitzenmodell der Baureihe markieren.
Completely into black painted turbo the X is to begin the inheritance of the legendary black Saab 99/900 Turbos from the Design - naturally on the newest state of the art. With the limited special model those celebrate Sweden three decades turbo-technology. In September 1977 Saab presented in the IAA its first model with turbo-loading.
The turbo- x is offered in limited number of items and is to have all-wheel drive. According to data of the manufacturer the special model will be consistently sportily designed for 9-3 basis, and thus the top model of the series will mark.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Toivottavasti tuommonen hieno c900 aero haalitaan Turbo X:lle kaveriksi messuille. Tarttui heti silmään, todella hieno auto. Eikä tuossa 9-3:ssakaan mitään vikaa ole, kuva vain ei siitä juuri mitään kerro..
Hyvä nimi-idea tuo Turbo X mallille jossa eka neliveto Saab esitellään julkisesti. Vitsin vitsi kun ois rahaa laittaa heti tilaus vetämään..
Hyvä nimi-idea tuo Turbo X mallille jossa eka neliveto Saab esitellään julkisesti. Vitsin vitsi kun ois rahaa laittaa heti tilaus vetämään..
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1723
- Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:45
- Paikkakunta: Raum
- Viesti:
Kyllä tuo aika tulevaisuuden keräilykappaleelta haiskahtaa. Oliko määristä missään tarkempaa tietoa?Marko A kirjoitti:Toivottavasti tuommonen hieno c900 aero haalitaan Turbo X:lle kaveriksi messuille. Tarttui heti silmään, todella hieno auto. Eikä tuossa 9-3:ssakaan mitään vikaa ole, kuva vain ei siitä juuri mitään kerro..
Hyvä nimi-idea tuo Turbo X mallille jossa eka neliveto Saab esitellään julkisesti. Vitsin vitsi kun ois rahaa laittaa heti tilaus vetämään..
#3058 | Auto: k u v a t | v i d e o t
alt.autos.saab-uutisryhmästä löytyi linkki:
http://www.jlaforums.com/viewtopic.php? ... 30#9402130
Kuva oli isompana jos ei kenties muuta uutta ollutkaan.
Jaska
http://www.jlaforums.com/viewtopic.php? ... 30#9402130
Kuva oli isompana jos ei kenties muuta uutta ollutkaan.
Jaska
Turbo X, kuulostaa hienolta ja toisaalta hieman lapselliselta. Mutta mitäs siitä! Netissä on pyörinyt jotain n.500kpl lukemia tuon auton tiimoilta, eli kohtalaisen harvinainen malli tullee olemaan. Kun nyt pääsis edes joskus tuommosen näkemään jossain messuilla niin ois kova sana.
Näin eurooppalaisesta, ja eritoten Suomalaisesta näkökulmasta edelleen tuntuu aika oudolta ettei XWD tule tarjolle muihin moottoreihin. Hienoja moottoreita on on hyvä paletti, mutta ei niin ei. Esimerkiksi 2,0T ja 1,9TIDS 150hp koneetkin ois vielä mahtavia yhdistelmiä nelivedolle, ja miksei jopa 1,8t ja 1,9TID 120hp myös.
Perusteluinahan on kerrottu ainakin, ettei kuluttaja ole valmis maksamaan tarvittavaa hintaa nelivedosta joten näinollen ei ole kannattavaa laittaa sitä hinnat alkaen malleihin. Mitä idiotismia! Tarjolla on esim kattoluukkua 1850€ ja premium nahkaa 3000€ pintaan. Jos ois XWD optiona n.4-5k€ niin eihän tuo kovin pahalta kuulostais? Luulempa, että moni jättäisi pari muuta kohtaa rastittamatta siitä että sais nelivedon autoonsa.
2,8t on niin selkeästi suunnattu sinne jossa kulutuksesta ei tarvitse välittää. Huomaa, ettei kone ole Saabin omaa tuotantoa. Mahtoi siellä Ruotsinmaalla olla "hauskaa" silloin kun GM ilmoitti mikä kone tulee sitten Saabien lippulaivaksi. Ominaisuuksiltaan useiden kilpailijoiden ohiajama kone, jossa ei tunnu olevan edes potentiaalia nostaa tehoja kovin paljoa ilman isoja muutoksia. Aina täytyy ottaa vertailukohdaksi Saabin oma 2,3T joka 9-5:stä löytyy.
Näin eurooppalaisesta, ja eritoten Suomalaisesta näkökulmasta edelleen tuntuu aika oudolta ettei XWD tule tarjolle muihin moottoreihin. Hienoja moottoreita on on hyvä paletti, mutta ei niin ei. Esimerkiksi 2,0T ja 1,9TIDS 150hp koneetkin ois vielä mahtavia yhdistelmiä nelivedolle, ja miksei jopa 1,8t ja 1,9TID 120hp myös.
Perusteluinahan on kerrottu ainakin, ettei kuluttaja ole valmis maksamaan tarvittavaa hintaa nelivedosta joten näinollen ei ole kannattavaa laittaa sitä hinnat alkaen malleihin. Mitä idiotismia! Tarjolla on esim kattoluukkua 1850€ ja premium nahkaa 3000€ pintaan. Jos ois XWD optiona n.4-5k€ niin eihän tuo kovin pahalta kuulostais? Luulempa, että moni jättäisi pari muuta kohtaa rastittamatta siitä että sais nelivedon autoonsa.
2,8t on niin selkeästi suunnattu sinne jossa kulutuksesta ei tarvitse välittää. Huomaa, ettei kone ole Saabin omaa tuotantoa. Mahtoi siellä Ruotsinmaalla olla "hauskaa" silloin kun GM ilmoitti mikä kone tulee sitten Saabien lippulaivaksi. Ominaisuuksiltaan useiden kilpailijoiden ohiajama kone, jossa ei tunnu olevan edes potentiaalia nostaa tehoja kovin paljoa ilman isoja muutoksia. Aina täytyy ottaa vertailukohdaksi Saabin oma 2,3T joka 9-5:stä löytyy.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Luulo. Ei mitään todenperää
Tuli vain mieleen, kun vertaa Saabin moottoripolitiikkaa siihen saakka kunnes 2.8t tuli tarjolle.
Tuli vain mieleen, kun vertaa Saabin moottoripolitiikkaa siihen saakka kunnes 2.8t tuli tarjolle.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
"Djup Strupe" puhuu jälleen:
Following the Saab Festival in June, Saab Sweden were busy hosting media and dealers from all over the world. The main focus for the media, of course, was the new 9-3. But dealers got a look at future products and every one of them that I’ve ’spoken’ to so far states that the stuff that’s coming is fantastic. As they’ve got to sell this stuff for a living I’m sure they wouldn’t be quiet about it if it was a fizzer.
Djup Strupe was there, of course, and he’s reported in as follows:
——
……we were presented with the “black turbo” Which looks great.
By the way, Europe will definitely have a 19″ wheel option on it. But the states will not. We will only be getting 18’s. The front air duct and the rear next to the exhaust are the two places where the car really looks different than a 9-3 aero. Plus of course the rims. The seats are amazing. They grip you like BMW M3 sport seats. These things are side bolstered for real.
Plus they also showed us a 9-3X. Basically it is a 9-3 Sport Combi with XWD that is also raised two inches. This is DEFINITELY A PRODUCTION CAR. We saw it with onstar inside which of course means it’s going stateside. It is meant to compete with all these crossovers until the 9-4X comes out.
Also, I saw the new 9-5 and new 9-4X. The 9-5 looks like a cross of the next Jaguar XF and the Maseratti Quattroporte. While it is still clearly a Saab, no one will be confusing it with the old 9-3. The design is even more radical than the difference between the 2002 9-3 and 2003 9-3. By the way, it also has one of the coolest interiors I have ever seen in a car. Words cannot describe how innovative it is.
…..The dealers weren’t as excited about (the 9-4x) as the 9-5. However, it doesn’t have to be exciting. All Saab needs is for it to do well in the crash test rating and be relatively fuel efficient and it will immensely help Saab.
…..I got to drive a 9-7X Aero. The car is the fastest Saab ever made….. It has an absolutely amazing exhaust (it should with a corvette engine under the hood). The 0 to 60 on the car was easily 5.5 seconds. There isn’t much difference in the look of the car but wow. Drive one; it is a life changing experience.
Tuossa pari kuvaa lisää:
http://www.trollhattansaab.net/archives ... it-is.html
EDIT: Ai oli ne samat tuon Tuukan linkin takanakin...
http://www.trollhattansaab.net/archives ... it-is.html
EDIT: Ai oli ne samat tuon Tuukan linkin takanakin...
Saabisti #2397
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."