Mikähän se toi osa on ???

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
urpoturbo
"Kaasari"

Mikähän se toi osa on ???

Viesti Kirjoittaja urpoturbo »

On siis imusarjassa edestäpäin katsottuna vasemalla siinä imusarjan päässä , näyttää joltakin anturalta tai suuttimelta ja siihen tulee kaksi johtoa , joista toinen on vedetty rosvoliittimellä kiini 4 pytyn ruiskun suuttimen johtoon 8O

Ps: Oon aivan uunona tämän asian kanssa :roll: , koska edellisissä saabeissa mulla ei ole ollut tallaista viritystä.

JA ONKO TOI PAKOLLINEN VIRITYS auton toiminnan takia.

Autona 9000 turbo apc vm:85 manuaali / ei ilmastointia.
Saab auto isolla A.lla
Zebe
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja Zebe »

Otappas kuva siitä ja laita tänne.
liteFun
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja liteFun »

Mulla ei oo turboa, mutta kuulostaa oudolta tuollanen viritys?

Imusarjassa vois kai olla moottorin lämpötunnistin ja imuilman/ahtoilman lämpötunnistin? Näistä kumpikaan ei varmaan ole suihkutusssuuttimiin kytketty...
urpoturbo
"Kaasari"

Zebe kirjoitti:Otappas kuva siitä ja laita tänne.
Ei ole tällä hetkellä mahdollisuutta ottaa kuvia harmi :?

Mutta voiskos se olla toi kylmäkäynnistykseen liittyvä härdelli.
Siihen tulee myös yksi lyijykynän paksuinen kumiletku.
Saab auto isolla A.lla
Zebe
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja Zebe »

En kyllä ole moista ranetusta ikinä nähnyt, jos siellä on ihan tavallinen rosvoliitin niin itse kyhäiltyhän se on. Kuva olisi melkein pakollinen vaan tähän. Ja vielä jos saisit kerrottua tarkemman kuvauksen, että miten se on asennettu ja tarkalleen mihin kohtaan imusarjaa? Tietysti jos se on ihan ruiskutussuutin niin voihan siellä olla joku lisäsuutinranetus. :lol: tosin itse en niiden kytkemisestä mitään tiedä, että viisaampi voi valaista. Onkos siinä autossa kiinni viriä entisen omistajan jäljiltä?

Moottorin lämpötunnistin ei ole imusarjassa, eikä siellä myöskään ole imuilman lämpötunnistinta. Kylmäkäynnistyssuutintakaan ei LH-jetissä ole.
urpoturbo
"Kaasari"

Zebe kirjoitti:En kyllä ole moista ranetusta ikinä nähnyt, jos siellä on ihan tavallinen rosvoliitin niin itse kyhäiltyhän se on. Kuva olisi melkein pakollinen vaan tähän. Ja vielä jos saisit kerrottua tarkemman kuvauksen, että miten se on asennettu ja tarkalleen mihin kohtaan imusarjaa? Tietysti jos se on ihan ruiskutussuutin niin voihan siellä olla joku lisäsuutinranetus. :lol: tosin itse en niiden kytkemisestä mitään tiedä, että viisaampi voi valaista. Onkos siinä autossa kiinni viriä entisen omistajan jäljiltä?

Moottorin lämpötunnistin ei ole imusarjassa, eikä siellä myöskään ole imuilman lämpötunnistinta. Kylmäkäynnistyssuutintakaan ei LH-jetissä ole.
Autossa on ainaskin modattu apc boksi.

Ja toi ihme antura tai mikä sitte lie on tosiaan siinä imusarjan vasemmassa päädyssä kiini (siis siinä paksummassa osassa) auton edestä päin katsottuna.
Itselläni on varaosa-autona vastaava mutta vm:88-89 ja siinä kyseinen kohta oli tulpattu kiini.
Saab auto isolla A.lla
urpoturbo
"Kaasari"

Niin vielä semmoista että toisessa käyttö autossa 9000 i manuaali , on kyseisessä kohtaa tulppa , jossa on paikka pienelle letkulle kuin alipaineletkulle , mutta ei ole käytössä vaan putken lähtö on tulpattu umpeen.

Ps: Vois sitä ehkä kysästä edelliseltä omistajalta jos sais kiini tai sitten joku viisaampi :lol: keksii arvoituksen sitä ennen.

Tämä taitaa kuulua niihin maailman suurempiin arvoituksiin tai siis AUTOJEN :roll:
Saab auto isolla A.lla
Tuha
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Tuha »

Onko kyseessä mahdollisesti tuo sinisellä oleva osa??

Kuva
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
urpoturbo
"Kaasari"

Tuha kirjoitti:Onko kyseessä mahdollisesti tuo sinisellä oleva osa??

Kuva
Jes just toi kohta ja siinä mulla on tosiaan jokin ilmm.. sähköinen antura tai mikä lie ja siihen tulee pari sähköjohtoa ja kumiletku , sekä toinen näistä sähköjohdoista on vedetty sinne ruiskunsuuttimille menevään sähköjohtoon (siis 1. johto)
Saab auto isolla A.lla
Tuha
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Tuha »

-88 vuoden turbo tonnarissani ainakin siitä lähtee letku joka menee tyhjäkäyntimoottorin ali haaroitus palaan kiinni ja siitä lähtee ainakin yksi letku By-Pass venttiilille.

:arrow: Tiedä sitten mikä tuo ranetus mahtaa olla mikä sinun autossasi sitten on :?: :?: :?:
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Vastaa Viestiin