9000 2.0 matalapaineturbon ECUa kokeiltavaksi?
9000 2.0 matalapaineturbon ECUa kokeiltavaksi?
Löytyisikö keneltäkään pääkaupunkiseudulta 9000 esim matalapaineturbon ECUa (ilman käynnistyksenestoa) kokeiltavaksi?
Viime talvena oma ECU sanoi työsopimuksen irti ja selvisi, että boxi oli saanut annoksen suolavettä ja piirilevy oli pahasti hapettunut. Perusteellisen putksauksen jälkeen toimi muutaman kuukauden ongelmitta, mutta nyt taas ei suostu käynnistymään eli haluaisin varmistua, onko varmasti ECU pimeänä ennenkuin menen tilaamaan uuden vai onko tonnariin tullut joku uusi vika...
-TT
045-1318496
Viime talvena oma ECU sanoi työsopimuksen irti ja selvisi, että boxi oli saanut annoksen suolavettä ja piirilevy oli pahasti hapettunut. Perusteellisen putksauksen jälkeen toimi muutaman kuukauden ongelmitta, mutta nyt taas ei suostu käynnistymään eli haluaisin varmistua, onko varmasti ECU pimeänä ennenkuin menen tilaamaan uuden vai onko tonnariin tullut joku uusi vika...
-TT
045-1318496
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Oletko jo muita "todennäköisiä" vikakohteita tarkistellut? Aika harvinaista meinaan toi Trionicin kärähtäminen, mutta tuo on vissiin saanut "kipeetä" jo aiemminkin (siis suolavedet niskaansa...) Multa löytyy kyllä esim. toimiva (punainen) DI-kasetti kokeiltavaksi (Sipoossa), jos on kipuna hukassa. Haiseeko bensa useamman starttausyrityksen jälkeen? Jos ei haise, taitaa olla bensapumppu vaihtokunnossa, eli jumissa.
-Ville
050578734
-Ville
050578734
Moi,
Viimeksi kun ECU oli saanut siipeensä niin bensapumppu meni varmuuden vuoksi vaihtoon samalla eli todennäköisesti ei ole siitä kiinni.
Mittasin vielä sulakeboxista, että bensapumppu ei saa startatessa jännitettä eli oireet ovat juuri samat kuin viimeksi. Täytyy vielä huomenna ottaa "virtaa" hätävilkuilta ja kuunnella toimiiko pumppu varmasti.
Ei siis lupailekaan eikä bensa tuoksahda, hyvin kyllä pyörittää starttia. Kokeilin varakasetilla ja toimi ihan yhtä hyvin... ;(
Täytyy vielä lisäksi tarkastaa ECUn maadoitus ettei ole siitä kiinni, oli kyllä ECU niin pahasti hapettunut, että todennäköisesti tekohengitys ei auttanut kuin tähän asti.
-TT
Viimeksi kun ECU oli saanut siipeensä niin bensapumppu meni varmuuden vuoksi vaihtoon samalla eli todennäköisesti ei ole siitä kiinni.
Mittasin vielä sulakeboxista, että bensapumppu ei saa startatessa jännitettä eli oireet ovat juuri samat kuin viimeksi. Täytyy vielä huomenna ottaa "virtaa" hätävilkuilta ja kuunnella toimiiko pumppu varmasti.
Ei siis lupailekaan eikä bensa tuoksahda, hyvin kyllä pyörittää starttia. Kokeilin varakasetilla ja toimi ihan yhtä hyvin... ;(
Täytyy vielä lisäksi tarkastaa ECUn maadoitus ettei ole siitä kiinni, oli kyllä ECU niin pahasti hapettunut, että todennäköisesti tekohengitys ei auttanut kuin tähän asti.
-TT
Tässä onkin oiva tilaisuus hommata siihen stegiykkönen. :-)
Mutta joo, samallaiset oireet, kuin mulla Trionicin lauetessa (tosin oli oma vika).. Kaikki toimii muuten nätisti, mutta bensapumppu ei surahda eikä auto käynnisty. Eli itseasiassa ei kovin nätisti.
Ehkä tuosta sun nykyisestäkin boksistasi vielä sais kalun, ultraäänipesu ja suurennuslasin kaa käymään juotoksia läpi. Luultavasti joku juotos prossusta tai muisteista pätkii.
Mutta joo, samallaiset oireet, kuin mulla Trionicin lauetessa (tosin oli oma vika).. Kaikki toimii muuten nätisti, mutta bensapumppu ei surahda eikä auto käynnisty. Eli itseasiassa ei kovin nätisti.
Ehkä tuosta sun nykyisestäkin boksistasi vielä sais kalun, ultraäänipesu ja suurennuslasin kaa käymään juotoksia läpi. Luultavasti joku juotos prossusta tai muisteista pätkii.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Keski-Suomessa
Keski-Suomessa olisi yksi -96:sen boksi mahdollisuus kokeilla...
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Jep,
Sain lainaan 2,0l matalapaineturbon VSS boxin ja auto käynnistyi + sammui heti (käynnistykseneston takia siis...), mutta tarkoittaa, että boxissa vika.
Bensapumpun voi tosiaan helposti testata vetämällä piuhan hätävilkun sulakkeelta bensapumpun sulakkeelle.
Jos jollain on ylimääräisenä 2,0l matalapaineturbon tai täyspaineturbon tai vielä parempaa eli 2,0l Aeron boxi niin ostaisin sellaisen mielelläni...
-Tommi
Sain lainaan 2,0l matalapaineturbon VSS boxin ja auto käynnistyi + sammui heti (käynnistykseneston takia siis...), mutta tarkoittaa, että boxissa vika.
Bensapumpun voi tosiaan helposti testata vetämällä piuhan hätävilkun sulakkeelta bensapumpun sulakkeelle.
Jos jollain on ylimääräisenä 2,0l matalapaineturbon tai täyspaineturbon tai vielä parempaa eli 2,0l Aeron boxi niin ostaisin sellaisen mielelläni...
-Tommi

rakkine on -97.
Saab 9-5 Vector 2,0T -03
Volvo V70 T4F -12
Ex: Saab 9000CS 2,0t -97
Volvo V70 T4F -12
Ex: Saab 9000CS 2,0t -97
"Akvaariokotelossa", eli siinä tuulilasin etupuolella olevan muovin alla, 8mm hylsyllä vaan auki ja sieltä löytyy. Ja siis tuo "VSS-boxihan" ei ole erillinen, vaan se on osa trionicia, saman lootan sisällä. Tuota ledivikaa lähtisin etsimään muualta.Barney74 kirjoitti::oops: Nolo kysymys, mutta missä tuo VSS-boxi noin ihan fyysisesti majailee? Pitäis löytää se kun mulla tekee sitä, että ledi ei sammu ollenkaan. Siis palaa vain yhtämittaa, oli ovet lukossa tai ei. Hälytin ja käynnistyksenesto kyllä toimii...
rakkine on -97.
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Barney74 kirjoitti:
Nolo kysymys, mutta missä tuo VSS-boxi noin ihan fyysisesti majailee? Pitäis löytää se kun mulla tekee sitä, että ledi ei sammu ollenkaan. Siis palaa vain yhtämittaa, oli ovet lukossa tai ei. Hälytin ja käynnistyksenesto kyllä toimii...
rakkine on -97.
Kiitos tiedosta ja jatketaan nolojen kysymysten sarjaa."Akvaariokotelossa", eli siinä tuulilasin etupuolella olevan muovin alla, 8mm hylsyllä vaan auki ja sieltä löytyy. Ja siis tuo "VSS-boxihan" ei ole erillinen, vaan se on osa trionicia, saman lootan sisällä. Tuota ledivikaa lähtisin etsimään muualta.

Siis jos hommaan esim. Steg1:n niin tämä koko boxi vaihdetaan vai vaihdetaanko sinne sisälle jotain? Mitäs muuta siinä steg paketissa tulee? Ja tuon viriboxinhan täytyy olla mallia VSS? Kuinkas katsastuksessa? Tuleeko moitteita?

Onko paikka sama kun autossa on matkustajan airbag?Mimmi kirjoitti:VSS on tosian Trionicisa sisäänrakennettuna. Hälyn boxi taasen luuraa hanskalokeron vieressä ilmasuuttimen alla ja hälyn boxi ohjaa lediä.
Saab 9-5 Vector 2,0T -03
Volvo V70 T4F -12
Ex: Saab 9000CS 2,0t -97
Volvo V70 T4F -12
Ex: Saab 9000CS 2,0t -97