Onko vika lataussäätimessä? (melkein korjattu)
Onko vika lataussäätimessä? (melkein korjattu)
Eli:
Akku ja hiili/lataussäädinpaketti vaihdettu 1v sitten.
Tänään käynnistyi normaalisti (en katsonut jännitelukemaa). Lyhyt ajo piitsille, jonka jälkeen auto seisoi kolme tuntia. Kun olimme lähdössä, niin virta oli niin vähissä ettei edes mittarivalot syttyneet. Sain kaverilta kaapeleilla virtaa ja johan käynnistyi, mutta latausjännite heilahteli 11.5-14.5 välillä.
Ajelin tunnin verran, joinka jälkeen sammutin auton. Sama juttu: Ei edes merkkivaloja taulussa.
Eli laturi jaksaa ruokkia auto sähköjärjestelmän, muttei ladata akkua.
Olisiko lataussäädin voinut rikkoontua, vai onko akku vaurioitunut?
Akku ja hiili/lataussäädinpaketti vaihdettu 1v sitten.
Tänään käynnistyi normaalisti (en katsonut jännitelukemaa). Lyhyt ajo piitsille, jonka jälkeen auto seisoi kolme tuntia. Kun olimme lähdössä, niin virta oli niin vähissä ettei edes mittarivalot syttyneet. Sain kaverilta kaapeleilla virtaa ja johan käynnistyi, mutta latausjännite heilahteli 11.5-14.5 välillä.
Ajelin tunnin verran, joinka jälkeen sammutin auton. Sama juttu: Ei edes merkkivaloja taulussa.
Eli laturi jaksaa ruokkia auto sähköjärjestelmän, muttei ladata akkua.
Olisiko lataussäädin voinut rikkoontua, vai onko akku vaurioitunut?
Viimeksi muokannut jarmop, Ma Elo 13, 2007 18:37. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Jäsen: #2563
99GL-76, 99GLS-79, 90-86, 900NG-94, 9000 2,3T-92, 9000 2,0t-98 A50, 9000 2,0t-96, 900NG CAB-2000, 9000 Aero-MY96, Ford Transit 310 H3/L3-2015, Fiat 500, 11.
99GL-76, 99GLS-79, 90-86, 900NG-94, 9000 2,3T-92, 9000 2,0t-98 A50, 9000 2,0t-96, 900NG CAB-2000, 9000 Aero-MY96, Ford Transit 310 H3/L3-2015, Fiat 500, 11.
Miten vanha akku? Jos yli 5 vuotta vanha niin koita tuoreemmalla akulla?
Meillä oli lataussäätimestä hiilet loppu CD:stä, volttimittari näytössä kun ajeli akun jännite tippui hissuksiin, isommilla kierroksilla meinas tasaantua. Parkissa ollessa akku ei tyhjentynyt.
Pitäs melkein vain olla valot päällä ja poppi täysillä että akku parkissa tyhjenis?
Meillä oli lataussäätimestä hiilet loppu CD:stä, volttimittari näytössä kun ajeli akun jännite tippui hissuksiin, isommilla kierroksilla meinas tasaantua. Parkissa ollessa akku ei tyhjentynyt.
Pitäs melkein vain olla valot päällä ja poppi täysillä että akku parkissa tyhjenis?
1v vanha, joten en rupeis patteria syytteleen. Voi tietysti olla että tuo Motonetin tsekkiakku ei skulaa, mutta epäilen. Latausjännite on ok ajossa, mutta virrat ei näytä menevän akun suuntaan. Omituista mutta mielenkiintoistaliteFun kirjoitti:Miten vanha akku? Jos yli 5 vuotta vanha niin koita tuoreemmalla akulla?
Meillä oli lataussäätimestä hiilet loppu CD:stä, volttimittari näytössä kun ajeli akun jännite tippui hissuksiin, isommilla kierroksilla meinas tasaantua. Parkissa ollessa akku ei tyhjentynyt.
Pitäs melkein vain olla valot päällä ja poppi täysillä että akku parkissa tyhjenis?

Jäsen: #2563
99GL-76, 99GLS-79, 90-86, 900NG-94, 9000 2,3T-92, 9000 2,0t-98 A50, 9000 2,0t-96, 900NG CAB-2000, 9000 Aero-MY96, Ford Transit 310 H3/L3-2015, Fiat 500, 11.
99GL-76, 99GLS-79, 90-86, 900NG-94, 9000 2,3T-92, 9000 2,0t-98 A50, 9000 2,0t-96, 900NG CAB-2000, 9000 Aero-MY96, Ford Transit 310 H3/L3-2015, Fiat 500, 11.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Palaako latauksen merkkivalo missään vaiheessa? Se on jotain herätteen antavaa (tms) mallia, jota ilman lataus kait voi huonosti.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Ei pala ei.Henkka #2283 kirjoitti:Palaako latauksen merkkivalo missään vaiheessa? Se on jotain herätteen antavaa (tms) mallia, jota ilman lataus kait voi huonosti.
Jäsen: #2563
99GL-76, 99GLS-79, 90-86, 900NG-94, 9000 2,3T-92, 9000 2,0t-98 A50, 9000 2,0t-96, 900NG CAB-2000, 9000 Aero-MY96, Ford Transit 310 H3/L3-2015, Fiat 500, 11.
99GL-76, 99GLS-79, 90-86, 900NG-94, 9000 2,3T-92, 9000 2,0t-98 A50, 9000 2,0t-96, 900NG CAB-2000, 9000 Aero-MY96, Ford Transit 310 H3/L3-2015, Fiat 500, 11.
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Palaako latausvalo kytkettäessä virrat?jarmop kirjoitti:Ei pala ei.Henkka #2283 kirjoitti:Palaako latauksen merkkivalo missään vaiheessa? Se on jotain herätteen antavaa (tms) mallia, jota ilman lataus kait voi huonosti.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Ite veikkaisin akkua. Meinaan vaan, että jos lähtee kaapeleilla käyntiin ja käy nätisti sen jälkeen. Muutenhan jos lataus ei toimi ja akku on tyhjä hyytyy koko auton käynti, kun bensapumppu ja suuttimet vaatii virtaa käydäkseen.
Eli veikkaisin, että lataa riittävästi kun kerta auto kulkee kaapelikäynnistyksen jälkeen, jos mittarin valotkaan ei toimineet sitä ennen.
Eli veikkaisin, että lataa riittävästi kun kerta auto kulkee kaapelikäynnistyksen jälkeen, jos mittarin valotkaan ei toimineet sitä ennen.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Paha sanoa kun akku on niin tyhjä, ettei mikään valo pala.MacTurbo kirjoitti:Palaako latausvalo kytkettäessä virrat?jarmop kirjoitti:Ei pala ei.Henkka #2283 kirjoitti:Palaako latauksen merkkivalo missään vaiheessa? Se on jotain herätteen antavaa (tms) mallia, jota ilman lataus kait voi huonosti.
Menenkin nyt vekslaamaan akut satkusta tonnariin ja kokeilen.
Jäsen: #2563
99GL-76, 99GLS-79, 90-86, 900NG-94, 9000 2,3T-92, 9000 2,0t-98 A50, 9000 2,0t-96, 900NG CAB-2000, 9000 Aero-MY96, Ford Transit 310 H3/L3-2015, Fiat 500, 11.
99GL-76, 99GLS-79, 90-86, 900NG-94, 9000 2,3T-92, 9000 2,0t-98 A50, 9000 2,0t-96, 900NG CAB-2000, 9000 Aero-MY96, Ford Transit 310 H3/L3-2015, Fiat 500, 11.
Olit täysin oikeassa.peinu kirjoitti:Ite veikkaisin akkua. Meinaan vaan, että jos lähtee kaapeleilla käyntiin ja käy nätisti sen jälkeen. Muutenhan jos lataus ei toimi ja akku on tyhjä hyytyy koko auton käynti, kun bensapumppu ja suuttimet vaatii virtaa käydäkseen.
Eli veikkaisin, että lataa riittävästi kun kerta auto kulkee kaapelikäynnistyksen jälkeen, jos mittarin valotkaan ei toimineet sitä ennen.
Vaihdoin satkun ja tonnarin akut--->satku kaapeleilla käyntiin ja viiden kilometrin lenkki--->satkussa sama juttu eli ei edes mittarivalot pala.
Per***e kun tuli ostettua motonetin tsekkiakku.
Kiitos kaikille.
Jäsen: #2563
99GL-76, 99GLS-79, 90-86, 900NG-94, 9000 2,3T-92, 9000 2,0t-98 A50, 9000 2,0t-96, 900NG CAB-2000, 9000 Aero-MY96, Ford Transit 310 H3/L3-2015, Fiat 500, 11.
99GL-76, 99GLS-79, 90-86, 900NG-94, 9000 2,3T-92, 9000 2,0t-98 A50, 9000 2,0t-96, 900NG CAB-2000, 9000 Aero-MY96, Ford Transit 310 H3/L3-2015, Fiat 500, 11.
Heh, vastaampa omaan juttuuni:
Ongelma ei ollut pelkästään akussa. Akunvaihdon jälkeen tilanne näytti normaalilta jonkin aikaa, mutta ajellessani motaria rupesi latausnäytttö putoamaan alle 10V. Tullessani kotiin se oli reilu 8V ja aina kun esim. ilmastoinnin kompura tai syylärin flekti meni päälle, niin auto melkein sammui ja näytöllä vilahti jotain 6:lla alkava lukema.
Siis suunta Espoon Motonettiin ja uusi hiilisilta/säädinpaketti. Vaihdon yhteydessä totesin, että vanha hiilisilta/säädinpaketti oli melkein loppu, joten uskoin ratkaisun olevan siinä. Uusi paketti sisään ja pihtimittarimittaus, joka antoi tulokseksi aika vaatimattomat 4,5A. Tuo arvo jaksaa näköjään pitää perussähköt autossa, muttei ladata akkua.
Tänään pidin ulkoista laturia kiinni noin 8h, eikä mitään ongelmia ollut käynnistyksessä.
Siispä Motonettiin ostamaan vaihtolaturi
Vaikka kuinka pähkäilen, niin en löydä mitään yhteistä tekijää näille kahdelle asialle: rikkoutuneelle akulle ja laturille.
Eihän alilataava laturi voi vioittaa akkua?
Eihän viallinen akku voi vahingoittaa laturia?
Kertokaa viisaammat.
Ongelma ei ollut pelkästään akussa. Akunvaihdon jälkeen tilanne näytti normaalilta jonkin aikaa, mutta ajellessani motaria rupesi latausnäytttö putoamaan alle 10V. Tullessani kotiin se oli reilu 8V ja aina kun esim. ilmastoinnin kompura tai syylärin flekti meni päälle, niin auto melkein sammui ja näytöllä vilahti jotain 6:lla alkava lukema.
Siis suunta Espoon Motonettiin ja uusi hiilisilta/säädinpaketti. Vaihdon yhteydessä totesin, että vanha hiilisilta/säädinpaketti oli melkein loppu, joten uskoin ratkaisun olevan siinä. Uusi paketti sisään ja pihtimittarimittaus, joka antoi tulokseksi aika vaatimattomat 4,5A. Tuo arvo jaksaa näköjään pitää perussähköt autossa, muttei ladata akkua.
Tänään pidin ulkoista laturia kiinni noin 8h, eikä mitään ongelmia ollut käynnistyksessä.
Siispä Motonettiin ostamaan vaihtolaturi

Vaikka kuinka pähkäilen, niin en löydä mitään yhteistä tekijää näille kahdelle asialle: rikkoutuneelle akulle ja laturille.
Eihän alilataava laturi voi vioittaa akkua?
Eihän viallinen akku voi vahingoittaa laturia?
Kertokaa viisaammat.
Jäsen: #2563
99GL-76, 99GLS-79, 90-86, 900NG-94, 9000 2,3T-92, 9000 2,0t-98 A50, 9000 2,0t-96, 900NG CAB-2000, 9000 Aero-MY96, Ford Transit 310 H3/L3-2015, Fiat 500, 11.
99GL-76, 99GLS-79, 90-86, 900NG-94, 9000 2,3T-92, 9000 2,0t-98 A50, 9000 2,0t-96, 900NG CAB-2000, 9000 Aero-MY96, Ford Transit 310 H3/L3-2015, Fiat 500, 11.
Voi voi kun tietäis enemmän...Mimmi kirjoitti:Voi.jarmop kirjoitti:Vaikka kuinka pähkäilen, niin en löydä mitään yhteistä tekijää näille kahdelle asialle: rikkoutuneelle akulle ja laturille.
Eihän alilataava laturi voi vioittaa akkua?
Eihän viallinen akku voi vahingoittaa laturia?
Kertokaa viisaammat.
Voi.

Jäsen: #2563
99GL-76, 99GLS-79, 90-86, 900NG-94, 9000 2,3T-92, 9000 2,0t-98 A50, 9000 2,0t-96, 900NG CAB-2000, 9000 Aero-MY96, Ford Transit 310 H3/L3-2015, Fiat 500, 11.
99GL-76, 99GLS-79, 90-86, 900NG-94, 9000 2,3T-92, 9000 2,0t-98 A50, 9000 2,0t-96, 900NG CAB-2000, 9000 Aero-MY96, Ford Transit 310 H3/L3-2015, Fiat 500, 11.
Eli uusi akku ja vaihtolaturi.Mimmi kirjoitti:Alilataava laturi voi aiheuttaa akun syväpurkautumisen tai sulfatoitumisen.
Viallinen akku voi vaurioittaa laturin säädintä tai jopa itse laturia.
Tiedätkö jotain Motonetin vaihtolaturista. Heidän speksien mukaan k.o. laturi käy vain 2.0 koneisiin.
Onko laturin kiinnityksissä eroja -92 vuosimalleissa.
Kävin Motonetissa ja avasin paketin, enkä nähnyt muuta eroa kuin säädin oli eri kohdassa kuin minulla.
Jäsen: #2563
99GL-76, 99GLS-79, 90-86, 900NG-94, 9000 2,3T-92, 9000 2,0t-98 A50, 9000 2,0t-96, 900NG CAB-2000, 9000 Aero-MY96, Ford Transit 310 H3/L3-2015, Fiat 500, 11.
99GL-76, 99GLS-79, 90-86, 900NG-94, 9000 2,3T-92, 9000 2,0t-98 A50, 9000 2,0t-96, 900NG CAB-2000, 9000 Aero-MY96, Ford Transit 310 H3/L3-2015, Fiat 500, 11.
No nyt homma menee mielenkiintoiseksi.
Kävin tänään vielä autosähkökorjaamolla, jossa mittaustulos oli 55 A.
Kerroin että vaihdoin hiilisillan lauantaina, johon kaveri tuumasi, että nyt vasta hiilet ovat hakeneet paikkansa.
Eipä auta muu kuin odotella ja katsoa mitä huominen tuo...
Kävin tänään vielä autosähkökorjaamolla, jossa mittaustulos oli 55 A.
Kerroin että vaihdoin hiilisillan lauantaina, johon kaveri tuumasi, että nyt vasta hiilet ovat hakeneet paikkansa.
Eipä auta muu kuin odotella ja katsoa mitä huominen tuo...
Jäsen: #2563
99GL-76, 99GLS-79, 90-86, 900NG-94, 9000 2,3T-92, 9000 2,0t-98 A50, 9000 2,0t-96, 900NG CAB-2000, 9000 Aero-MY96, Ford Transit 310 H3/L3-2015, Fiat 500, 11.
99GL-76, 99GLS-79, 90-86, 900NG-94, 9000 2,3T-92, 9000 2,0t-98 A50, 9000 2,0t-96, 900NG CAB-2000, 9000 Aero-MY96, Ford Transit 310 H3/L3-2015, Fiat 500, 11.