mikä ero aerossa ja 16 tappises turbos???

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
kippola89
"Kaasari"
Viestit: 21
Liittynyt: Ke Huhti 04, 2007 20:59
Paikkakunta: vaasa

mikä ero aerossa ja 16 tappises turbos???

Viesti Kirjoittaja kippola89 »

mitä eroa niissä on turbossa?
pako sarjas?
sähköis?

kiitän jo etu käteen kaikesta tiedosta on apua
kaikki alle 2 litraset on mopoja
mitä useampi mutka putkes sitä mukavempi matka
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

eroja ei ole.

vuosimalleissa saattaa molemmissa malleissa olla joitakin pikkueroja, ekoissa oli pakosarjassa semmonen ihme valuklöntti sisällä mikä tukkii pakosarjaa, jotain eco- hyötyä ?
uudemmissa ei tuota enää ole.

turbo vaihtui garretista t03 mitsuun -90 (te05 12b)

jollloin sähkötkin vaihtui bossilaisesta lucassiin.


http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... light=aero

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... light=aero
kippola89
"Kaasari"
Viestit: 21
Liittynyt: Ke Huhti 04, 2007 20:59
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja kippola89 »

no erikoista tuossa on se että se on 85 vuosimallia siinä on vakionopeuden säädin sähkö peilit ikkunat ym ja aeron levike sarja muovinen sitten se on 4 ovinen kaiken lisäksi aloin vaan parin kaverin kanssa tutkailemaan jokka on kovia saabisteja niin sanoivat ettei toi voi ihan tavallinen 16 tappinen turbo olla ja ahdin on isompi kun käyttä autossani joka on 8 tappinen turbo
kaikki alle 2 litraset on mopoja
mitä useampi mutka putkes sitä mukavempi matka
Jokke A
"Saabisti"
Viestit: 1670
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 18:58
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

Helmat lienevät airflow-sarjasta. Aerossa ei ole teknisiä eroja samanikäisiin 16v-turboihin. Ahtimen tyyppi kannattaa tarkistaa tyyppikilvestä. Mahtaisikohan muuten olla sellainen tummanpunainen yksilö?
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

aerot on aina 3 ovisia.

http://www.saabismionsairaus.net/tietopankki/helmat/

mitkä noista helmoista on siinä ?

Kuva

ton näkönen pitäs olla -85 aero
kippola89
"Kaasari"
Viestit: 21
Liittynyt: Ke Huhti 04, 2007 20:59
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja kippola89 »

se on justiin tollasilla levikkeillä ja ne on muovia ja se on 4 ovinen
kaikki alle 2 litraset on mopoja
mitä useampi mutka putkes sitä mukavempi matka
kippola89
"Kaasari"
Viestit: 21
Liittynyt: Ke Huhti 04, 2007 20:59
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja kippola89 »

kyllä se on tumman punainen yksilö
kaikki alle 2 litraset on mopoja
mitä useampi mutka putkes sitä mukavempi matka
kippola89
"Kaasari"
Viestit: 21
Liittynyt: Ke Huhti 04, 2007 20:59
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja kippola89 »

kuulin tässä kaveriltani että aidossa airon koneessa on 200+hp niin onko tämä mahdollista ja jos on niin mistä tän pannun tunnistaa??
kaikki alle 2 litraset on mopoja
mitä useampi mutka putkes sitä mukavempi matka
Zebe
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 21:58
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Zebe »

kippola89 kirjoitti:kuulin tässä kaveriltani että aidossa airon koneessa on 200+hp niin onko tämä mahdollista ja jos on niin mistä tän pannun tunnistaa??
Aidon Aeron kone on ihan sama B202 turbo kun kaikissa muissakin, tehoa on myös ne samat 175hp kuten edellä jo todettu.

Ja jos autosi on kerta 4 ovinen ja korisarjalla, niin korisarja on Airflow-tyyppinen. Eli auto ei ole Aero, kun niitä ei ole ollut kuin 3 ovisena.
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Juu ei ole Aero ei, mutta suht. kiinnostava peli kuitenkin kuulostaa olevan. :) Olit kuulemma käynyt Rabbiltakin kyselemässä asioita tuossa, kävin sille puhumassa myöhemmin samana päivänä. :wink:
Jokke A
"Saabisti"
Viestit: 1670
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 18:58
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

kippola89 kirjoitti:kaikki alle 2 litraset on mopoja
auto ei oo mitään ilman turboa
Tuosta signaturestasi muuten, 900Turbon moottorin iskutilavuus on 1985cc. Toisaalta mopojahan nuo ovatkin varsinkin vakiona.
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
okaalto
"Aero"
Viestit: 403
Liittynyt: Ti Elo 17, 2004 20:00
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja okaalto »

Jokke A kirjoitti: Tuosta signaturestasi muuten, 900Turbon moottorin iskutilavuus on 1985cc. Toisaalta mopojahan nuo ovatkin varsinkin vakiona.
Just ton puuttuvan 15cc:n vuoksi näissä onkin kypäräpakko :D
kippola89
"Kaasari"
Viestit: 21
Liittynyt: Ke Huhti 04, 2007 20:59
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja kippola89 »

juu olin käyny kyselemässä siitä mutta se kiertää kuulemma paljo paremmin kun tuollaisen pannun kuuluisi kiertää
kaikki alle 2 litraset on mopoja
mitä useampi mutka putkes sitä mukavempi matka
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

kippola89 kirjoitti:juu olin käyny kyselemässä siitä mutta se kiertää kuulemma paljo paremmin kun tuollaisen pannun kuuluisi kiertää
Voihan se olla jonkun virittämä moottori? Vakiolta ei kuulosta enää noiden kertomusten jäljiltä.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin