Xenon-muutossarjat
Xenon-muutossarjat
Kaipaisin kokemuksia xenon muutossarjoista NG:ssä sekä 9-3:ssa. Pitkät valot ilmeisesti toimivat niin että polttimo liikkuu? Huomaako SID mitään eroja halogeenien ja xenonien välillä. Kuinka radikaalisti valoteho on muuttunut xenonien jälkeen? Onko ollut ongelmia katsastuksessa tai tien päällä poliisien kanssa? Syksy rupeaa taas lähestymään ja valoahan ei ole ikinä liikaa joten mielilläni otan vastaan kommentteja kys. asiaan liittyen. Vanhat aiheet lukasin läpi, mutta aivan kaikki ei selvinnyt. Jos joltain löytyy ennen/jälkeen kuvia niin olisi hyvä.
Sarjoja on aika monta erilaisia mallia. Ensinnäkin löytyy sellaisia joissa on ainoastaan lyhyet ja toiseksi on ns. Bi-Xenon sarjoja.
Näitä missä on sekä lyhyet että pitkät niin joissain pitkät toimii niin, että itse polttimo liikkuu edestakaisin, joissain niin, että polttimon "ympärillä" on "heijastin-holkki" joka liikkuu ja sitten on myös olemassa sarjoja joissa on erilliset polttimot (kaasusäiliöt) sekä lyhyille että pitkille samassa lampun kannassa.
Omassa sarjassa Xenonit ottaa herätevirran ainoastaan auton toisen puolen orkkis H4-liittimestä joka johtaa siihen, että SID herjaa käynnistettäessä "Frontlight failure" koska luulee toisen polttimon olevan hajalla kun sitä ei ole mihinkään liitettynä. Tämän pystyy ilmeisesti ranettamaan kuntoon jonkinlaisella vastuksella.
Omasta mielestäni ainakin ero valotehossa on kuin yöllä ja päivällä, toki hieman riippuen xenonien "lämpötilasta (k)", itselläni 6000k.
Uskomattoman kirkas valo verrattuna halogeneihin.
Itse vaihdoin suosiolla halogenit takaisin katsastusta varten. Noin 15min homma kokonaisuudessaan.
Tien päällä ei koskaan mitään ongelmia.
Tuolla oli ainakin aika pitkä aihe jälkiasennusxenoneista:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... ight=xenon
Näitä missä on sekä lyhyet että pitkät niin joissain pitkät toimii niin, että itse polttimo liikkuu edestakaisin, joissain niin, että polttimon "ympärillä" on "heijastin-holkki" joka liikkuu ja sitten on myös olemassa sarjoja joissa on erilliset polttimot (kaasusäiliöt) sekä lyhyille että pitkille samassa lampun kannassa.
Omassa sarjassa Xenonit ottaa herätevirran ainoastaan auton toisen puolen orkkis H4-liittimestä joka johtaa siihen, että SID herjaa käynnistettäessä "Frontlight failure" koska luulee toisen polttimon olevan hajalla kun sitä ei ole mihinkään liitettynä. Tämän pystyy ilmeisesti ranettamaan kuntoon jonkinlaisella vastuksella.
Omasta mielestäni ainakin ero valotehossa on kuin yöllä ja päivällä, toki hieman riippuen xenonien "lämpötilasta (k)", itselläni 6000k.
Uskomattoman kirkas valo verrattuna halogeneihin.
Itse vaihdoin suosiolla halogenit takaisin katsastusta varten. Noin 15min homma kokonaisuudessaan.
Tien päällä ei koskaan mitään ongelmia.
Tuolla oli ainakin aika pitkä aihe jälkiasennusxenoneista:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... ight=xenon
Herjan saa pois myös katkaisemalla oranssista "valonvalvontareleestä" ohuen folion, josta menee tieto sidille. Itselläni on modattu rele, joka hoitaa homman kotiin ilman "front light failurea".
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 944
- Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
- Paikkakunta: Vantaa
Mulla on noi liikkuvat polttimot...oon ollu valotehoon erittäin tyytyväinen...pitkien valokeila vaan jättää vähän toivomisen varaa...mutta suosittelen varsinkin syksyn märille ja pimeille keleille...joo ja asennus on ollu helpoin tuunaus heti takavakaajan jälkeen...
ps. löytyis pari sarjaa vastusjohto nippuja jolla saa valovika herjauksen pois...siis jos ei haluu relettä rapsuttaa...

ps. löytyis pari sarjaa vastusjohto nippuja jolla saa valovika herjauksen pois...siis jos ei haluu relettä rapsuttaa...

900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 944
- Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
- Paikkakunta: Vantaa
ihan on liittimet päissä...ja eiks noi liittimet oo aika samanlaisia nois kaikis kiinasarjoissa...pade kirjoitti:Mites plug&play noi on?like_a_glove kirjoitti: ps. löytyis pari sarjaa vastusjohto nippuja jolla saa valovika herjauksen pois...siis jos ei haluu relettä rapsuttaa...
Ei toi SIDin herjaus nyt ihan kauheasti ole häirinnyt mutta vähemmän se tietty häiritsis jos sitä ei olis
...jos nappaa kokeilla niin pistä dataa ni miitataan...
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.