nalleolut kirjoitti:tk-moottorissa ohmit kohdallaan. samoin ku vanhassakin moottorissa katsoin siitä samalla. ja liittimeen tuli +12v virtaa. ja vielä sekoilee tyhjäkäynti.... prkl mitähän vielä tutkisi.... taidan ajaa pari päivää ja katsella sen jälkeen vikakoodit mitä löytyy.
ce-valo ei enään pala ku putsaili liitoksia taas kerran. silti tyhjäkäynti liian korkealla.
Anteeksi kun en jaksanut lukea koko topiccia läpi, mutta oletkos koittanut puhdistaa tk-moottorin hammasharjalla sekä jarrukliinerillä?
Entäs onkos tarkistettu kaasuläpänpotikka sekä onko kaasuvaijerin alapuolinen ruuvi koitettu löystää?
nalleolut kirjoitti:tk-moottorissa ohmit kohdallaan. samoin ku vanhassakin moottorissa katsoin siitä samalla. ja liittimeen tuli +12v virtaa. ja vielä sekoilee tyhjäkäynti.... prkl mitähän vielä tutkisi.... taidan ajaa pari päivää ja katsella sen jälkeen vikakoodit mitä löytyy.
ce-valo ei enään pala ku putsaili liitoksia taas kerran. silti tyhjäkäynti liian korkealla.
Anteeksi kun en jaksanut lukea koko topiccia läpi, mutta oletkos koittanut puhdistaa tk-moottorin hammasharjalla sekä jarrukliinerillä?
hammasharjaa en ole käyttänyt koska tarvitsen sitä itse.... jarrukliineriä suihkutettu ja paljon ....tosin moottori on pualvuotta vanha.eli ei kauheasti sotkua ....
Entäs onkos tarkistettu kaasuläpänpotikka=eli se musta laatikko siinä läppäkotelon kyljessä? siitä katsoin että läppä kii yhdistää mittari piippaa ja ku läppää avaa niin piippaa eri nastoista eli se toimii ok?? kaiketi...
sekä onko kaasuvaijerin alapuolinen ruuvi koitettu löystää?
mitä apua siitä on??? en ole kuullut moisesta.....????
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
nalleolut kirjoitti:
Entäs onkos tarkistettu kaasuläpänpotikka=eli se musta laatikko siinä läppäkotelon kyljessä? siitä katsoin että läppä kii yhdistää mittari piippaa ja ku läppää avaa niin piippaa eri nastoista eli se toimii ok?? kaiketi...
sekä onko kaasuvaijerin alapuolinen ruuvi koitettu löystää?
mitä apua siitä on??? en ole kuullut moisesta.....????
Niin tuohon mustaa laatikkoon (kaasuläppäpotikkaan) on olemassa ohmiarvot jotka varmasti löytyvät sieltä autodatasta.. Itsellä oli tyhjäkäynti metsässä viallisen kaasuläppäpotikan takia..
Uusi potikka tosin ei tuohon lh-jettiin paljon maksa motonetissä..
Kaasu toppaa siihen kohtaa mihin se ruuvi on säädetty... Siitä säädetään perus tyhjäkäynti
900 I 16 Kat kirjoitti:Aktiivihiilisäiliön resistanssi on 45.6 ohmia....
Eikös tässä mallissa kaasuläppäkytkimen toiminta ole on kärkien on-off eli potikkaa ei ole...
En tiedä kun en lukenut mikä versio tässä on ?
Jos on LH 2.4.2 sitten on potikka tyylinen
juu pitäisi olla 2.4.2:nen ja kävin mittaamassa mustaa matolaatikkoa läppäkotelon kyljestä autodatan ohjeiden mukaan.
nastat oli merkitty 2 /18/ 3
18/2 throttly closed=zero,miun mittari näytti 0.01
18/2 full open=ihme ympyrät=mittari näytti ykköstä eli ääretön vissiin...?
18/3closed=zero =miun mittari näytti sen 0.01
18/3 full open = ykköstä näytti eli ääretön???
olenko oikeassa vai vääräsää???
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
900 I 16 Kat kirjoitti:Aktiivihiilisäiliön resistanssi on 45.6 ohmia....
Eikös tässä mallissa kaasuläppäkytkimen toiminta ole on kärkien on-off eli potikkaa ei ole...
En tiedä kun en lukenut mikä versio tässä on ?
Jos on LH 2.4.2 sitten on potikka tyylinen
juu pitäisi olla 2.4.2:nen ja kävin mittaamassa mustaa matolaatikkoa läppäkotelon kyljestä autodatan ohjeiden mukaan.
nastat oli merkitty 2 /18/ 3
18/2 throttly closed=zero,miun mittari näytti 0.01
18/2 full open=ihme ympyrät=mittari näytti ykköstä eli ääretön vissiin...?
18/3closed=zero =miun mittari näytti sen 0.01
18/3 full open = ykköstä näytti eli ääretön???
koeajon aikana ei ce-valo syttynyt vaikka otin kaikki irti mitä pellin alta löytyy. tyhjäkäynti silti 1000-n.1500 ku antaa laskeutua tyhjäkäynnille.
tk-moottorin käytin irti ja hölväsin jarrukliinerillä ei näkynyt luisti osassa likaa eikä sisälläkään ku topsipuikon kanssa availin....
hmm mites edetään ....kaasarit tilalle vai muuta.. höh .
vois tietysti käyttää ihan piruuttain päästö mittauksessa kuristais vaan tuota tk-moottorin letkua jolloin kierrokset tippuu saman tien alle tonnin. ottais lapun ja olis onnellinen. mikäli muut arvot ok....... ???????
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Mielenkiinnolla olen seurannut tätä topikkia, koska tuossa omassa i16:ssa on edelleen ihan sama ongelma. Kaikki sähköosat ecua lukuunottamatta on vaihdettu uusiin tai todettu toimiviksi. Lopulta kyllästyin ja laitoin tk-venttiilin letkuun minikokoisen pallohanan. Hanan saa laittaa lähes kiinni. Kylmänä tietty tyhjäkäynti on vähän vaivaista, mutta tasoittuu ainakin näin kesällä lyhyen ajon jälkeen.
EDIT: no juuri kerkisit heittämään saman idean...
#1633
900 i16 -90 (ex poliisiauto) 392 tkm, 900 CD T16 -85 (ex maaherra-auto) 494 tkm, 9-3t -10 Biopower 104 tkm
vanhalla tk:lla samat oireet.....
ja kylmäkäynnistysuutin joka on keskellä imusarjaa on n.300km vanha. tosin ei laatu bosch vaan motonet halvempi....ei ollut muuta tarjolla....
vois toki liottaa tuota vanhaa moottoria viikon löpössä ja katsoa sitten... jos ostais startti pilottia ja katselis mistä kohtaa hörähtää jos se nyt vuotaa jostakin....
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
nalleolut kirjoitti:vanhalla tk:lla samat oireet.....
ja kylmäkäynnistysuutin joka on keskellä imusarjaa on n.300km vanha. tosin ei laatu bosch vaan motonet halvempi....ei ollut muuta tarjolla....
vois toki liottaa tuota vanhaa moottoria viikon löpössä ja katsoa sitten... jos ostais startti pilottia ja katselis mistä kohtaa hörähtää jos se nyt vuotaa jostakin....
Ota se sähköliitin pois siitä kylmäk..suuttimelta...Eliminoisi ainakin sen...