OG satkun lasit

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

OG satkun lasit

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

Millä ihmeen konstilla kuskinpuoleisen sivulasin saa ehjänä pois ???
JL
"Aero"
Viestit: 474
Liittynyt: Su Heinä 18, 2004 16:31
Paikkakunta: Rantasalmi

Viesti Kirjoittaja JL »

Kaikki listat vaan irti ulkopuolelta ja muistaakseni sen yhden ruuvin sieltä oven päädystä joutuu aukasemaan millä on kiskon pää kiinni. Lasihan ei ole kun kahdella ruuvilla niissä nosto vivuissa kiinni. Sitten vaan pyörittelemään lasia oven sisässä niin kyllä se jossain asennossa sieltä sopii pois. :D
-Jouni Lappalainen- #2795-
Boxer KA -97, 900i/T8 4d -88, Audi 100 2.2Tic Quattro
vuorpe
"Hirsch"
Viestit: 992
Liittynyt: Ti Loka 07, 2003 10:58
Paikkakunta: Klaukkala

Viesti Kirjoittaja vuorpe »

Muistaakseni se nousee pysty asennossa pois ja karmin ulkopuolelle.
Saabiton saabisti
#1470
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

JL kirjoitti:Kaikki listat vaan irti ulkopuolelta ja muistaakseni sen yhden ruuvin sieltä oven päädystä joutuu aukasemaan millä on kiskon pää kiinni. Lasihan ei ole kun kahdella ruuvilla niissä nosto vivuissa kiinni. Sitten vaan pyörittelemään lasia oven sisässä niin kyllä se jossain asennossa sieltä sopii pois. :D
Ahdasta tuntuu olevan..En ole saanut sitä vieläkään irroitettua ?? Mikähän siellä kanittaa kun en saa niistä lasin kiskosta pois ?? Tiukkaa on ... :cry:
JL
"Aero"
Viestit: 474
Liittynyt: Su Heinä 18, 2004 16:31
Paikkakunta: Rantasalmi

Viesti Kirjoittaja JL »

hmm.. mitenhän se nyt oli.. Se kiskon ruuvi siitä oven päästä piti muistaakseni avata mutta ei tainnut saada sitä kiskoa kokonaan pois.. Se lasi oli muistaakseni melko jämäkkä kääntää pysty asentoon ja sopi kääntymään vaan yhdessä kohtaa jos oikein muistan. Kaikki listat olet jo varmaan irroittanut?

Niin hetkinen onkos kyse nyt etu vai taka sivulasista?? Takalasit lähtee melko vaivatta pois kun ottaa kaikki ne koriste listat sun muut pois ja ottaa sen kiskon siitä kolmio ikkunan ja sen isomman ikkunan välistä pois.
-Jouni Lappalainen- #2795-
Boxer KA -97, 900i/T8 4d -88, Audi 100 2.2Tic Quattro
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

JL kirjoitti:hmm.. mitenhän se nyt oli.. Se kiskon ruuvi siitä oven päästä piti muistaakseni avata mutta ei tainnut saada sitä kiskoa kokonaan pois.. Se lasi oli muistaakseni melko jämäkkä kääntää pysty asentoon ja sopi kääntymään vaan yhdessä kohtaa jos oikein muistan. Kaikki listat olet jo varmaan irroittanut?

Niin hetkinen onkos kyse nyt etu vai taka sivulasista?? Takalasit lähtee melko vaivatta pois kun ottaa kaikki ne koriste listat sun muut pois ja ottaa sen kiskon siitä kolmio ikkunan ja sen isomman ikkunan välistä pois.
Listat irroitettu + kiskon ruuvi poistettu...Etulasi olisi kyseessä..

Noin 45 astetta saan käännettyä sitä ja sitten stoppaa kuin kiveen...olen sitä yrittänyt pyöritellä muttei käänny 90 astetta, jolloin se tulisi varmaankin kivuttomasti pois.. :wink: :wink:
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24625
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

onko ikkunahissi laskettu alas?
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

nalleolut kirjoitti:onko ikkunahissi laskettu alas?
Ei..Tarviiko laskea ??
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24625
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

tuo se ainakin lisää tilaa sille lasille mennä alaspäin jolloin mahtuu todenäköisesti paremmin kääntymään pystyyn ja mahtuu ulos!!!

en ole saabista joutunut irrottamaan , mutta tilaa luulis tuovan.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

nalleolut kirjoitti:tuo se ainakin lisää tilaa sille lasille mennä alaspäin jolloin mahtuu todenäköisesti paremmin kääntymään pystyyn ja mahtuu ulos!!!

en ole saabista joutunut irrottamaan , mutta tilaa luulis tuovan.
Eipä ole tultua irroiteltua pahemmin....Tiukassa on... :idea: :idea:
maeksvel
"Tuplakaasari"
Viestit: 55
Liittynyt: La Touko 09, 2009 19:15

Re: OG satkun lasit

Viesti Kirjoittaja maeksvel »

Herättelen vanhaa aihetta kun en viitsi uutta tehdä enkä haulla löytänyt vastausta. Tarkoitus olisi vaihtaa 5d-satkuun sähköikkunat perinteisten ikkunaveivien tilalle joka oveen. Ja kysymykset seuraa:
-Löytyykö tarvittavat piuhat valmiiksi ovista, vai pitääkö ne vetää erikseen? Entä vastaavat piuhat ikkunoiden kytkimille (esim. keskikonsolista)?
-Ikkunoiden välillä ei ymmärtääkseni ollut eroa, joten käsiveiviversion ikkunoihin sopii ikkunahissit ns. bolt on -asennuksena? Eli ei tarvitse vaihtaa itse ikkunoita?
-Onko ovipahveissa muita eroja, kuin veivien reiät, eli sopiiko ikkunahissi "veiviovipahvien" sisään?

Kiitokset..

-Markus
5d 900i 8v MY1986
rökösö
"Turbo"
Viestit: 216
Liittynyt: To Touko 07, 2009 11:20
Paikkakunta: Haapavesi

Re: OG satkun lasit

Viesti Kirjoittaja rökösö »

9-5T kirjoitti:88-90 oviin laitettiin tarkoituksella ikkunapiuhat vain jos autossa oli sähköpeilit.
Tarkoitatko ovien sisään asti? Mulla -90 ässässä on konehuoneen puolella liittimet valmiina ja b-pilareissa sekä konsolissa.
Saab 900 Aero -90, Saab 9-5 Aero -01
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: OG satkun lasit

Viesti Kirjoittaja Jope »

carimat kirjoitti:Varsinkin tuo sähkölasien liitin keskikonsolissa, on löytynyt jokaisesta itsellä olleesta alle -90 vuosimallista...
Eikun pientä tutkintaa, ja selviää...
Turboissa ja 16-tappisissa ruiskuissa on noita herkkujen liittimiä auton johtosarjoissa, mutta kaasareissa ja i8:ssa ei ole yleensä mitään, jos ei ole tilaaja ruksinut. EPC:stä voi katsoa, että mitä johtosarjoja sitä onkaan.

16v vermeissä on siis sähkölasit, peilit ja ilmastointi ihan bolt on-kamaa ovien johtosarjoja lukuunottamatta. Cruisellekin löytyy pumpun liitin turboista ja i16:sista (turboissa lisäksi APC:n ohittavalle venalle liitin), mutta auton sisällä kulkevia cruisen johtoja ei ole.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Vastaa Viestiin