900 T16 konevika?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
kristian
"Hölösuu"
Viestit: 2108
Liittynyt: Ma Touko 16, 2005 14:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja kristian »

Mittarissa nyt 282 tkm (huoltokirjan mukaan mittari vaihdettu jostain syystä enemmän ajettuun, autolla ilmeisesti ~ 230 tkm) :)
Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
kristian
"Hölösuu"
Viestit: 2108
Liittynyt: Ma Touko 16, 2005 14:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja kristian »

Eipä ole mennyt ongelma ohi. Nyt pitää tuomiopäivän kalinaa ja kolinaa aina kun painaa kaasua vähän enemmän - ja tyhjäkäyntikin tuntuu vaeltelevan missä sattuu edelleen. Mahtaako tuommoiseen meteliin enää auttaa mitkään forte-käsittelyt :cry:
Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

kristian kirjoitti:Eipä ole mennyt ongelma ohi. Nyt pitää tuomiopäivän kalinaa ja kolinaa aina kun painaa kaasua vähän enemmän - ja tyhjäkäyntikin tuntuu vaeltelevan missä sattuu edelleen. Mahtaako tuommoiseen meteliin enää auttaa mitkään forte-käsittelyt :cry:
Sitten kiltisti lopetat ajamisen ei sitä kokonaan kannata rikkoa.. Avaat venttiilikopan ja otat nostajat pois..

Kuuntelitko yhtään mistä suunnasta ääni tulee?

Juuri täällä oli puhetta nostajien pesusta ja Eski taisi kirjoittaa vähän juttuja ja laittoi kuviakin.

Tietysti yksi vaihtoehto on että vaihdat koko kannen esim. ostat Tetammelta 2.3 rempatun kannen joka virtaa hieman paremmin ;)
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
kristian
"Hölösuu"
Viestit: 2108
Liittynyt: Ma Touko 16, 2005 14:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja kristian »

Nyt taisi se satku sitten tulla maallisen tiensä päähän. Meteli vaan voimistui ja lopulta auto ei suostunut pysymään ollenkaan käynnissä. Hinattiin kotipihaan ja koitettiin selvittää missä vika. Näyttäisi pahasti siltä että alakerrasta mennyt joku laakeri. Täytyy nyt vielä koittaa onko mitään tehtävissä... Suurkiitokset Jokke A:lle avusta!

P.S. Saattaa lähi-aikoina tulla myyntiin konetta lukuunottamatta helmikuntoinen turbo-satku projektiksi :wink:
Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

kun painoi kaasu ja irrotti sitten niin pienenikö ääni huomattavasti? jos näin niin alakerta vika..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
kristian
"Hölösuu"
Viestit: 2108
Liittynyt: Ma Touko 16, 2005 14:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja kristian »

mikkoimp kirjoitti:kun painoi kaasu ja irrotti sitten niin pienenikö ääni huomattavasti? jos näin niin alakerta vika..
Jep, mitä enemmän painoi kaasua sitä pahemmin kolisi :roll:
Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
kristian
"Hölösuu"
Viestit: 2108
Liittynyt: Ma Touko 16, 2005 14:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja kristian »

Noniin, satku pääsi sitten uuteen kotiin. Lykkyä tykö Mikolle projektin kanssa :wink:
Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

jep eli tänne lähti saabi. ajettelin ensin että ajetaan niin pitkälle kun kestää kun uusi kone kumminkin sinne vaihtuu, ja eihän se kestänyt kuin ~1km verran kun leikkasi... valitettavasti volvon koukkuun jouduin saabin vetämään narun jatkeeksi :oops:
ensi viikolla pitäisi saada ajoon kun vielä on lomaa...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1850
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Pori/Alavus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Vai että se meni sitten kunnolla kilahtamaan :(

Pistä sitten kuvaa ja informaatiota kuinka projekti etenöö.
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

Suabisti kirjoitti:Vai että se meni sitten kunnolla kilahtamaan :(

Pistä sitten kuvaa ja informaatiota kuinka projekti etenöö.

purku aloitettu, kone vasta saatu pois nokalta ja kansi auki, aika huolella on joka paikka täynnä metalli silppua, 3 pytyn laakerointi on eniten ottanut itseensä ja myös mäntä, mäntä ottanut kattoon kunnolla ja öljyä falskannut aika paljon läpi ja muutenkin eniten leikannut tuo pytty..

huomena jos ehdin niin avaan alakerran.

laatikon otan tuosta kun on vielä sen verran hyvän tuntuinen -91 vuotinen.
tilalle tuleva lohko on jo värjätty punaiseksi ja nyt on mietinnässä josko jaksaisi kannelle vähän näyttää mulk*u mirkeliä ja sovittaisi siihen 2,1 imusarjan kun semmoinen on...

nokat laitan tuosta vanhasta koneesta koska ovat symmetriset ja kansi tulee uudemmasta -90 t16 joka on jo symmetrinen, pitäisi olla paras näin..

jos jollain sattuu olemaan -85 t16 lastua niin saa tarjota..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
kristian
"Hölösuu"
Viestit: 2108
Liittynyt: Ma Touko 16, 2005 14:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja kristian »

Aika pahaksi se oli sitten päässytkin... Pistä ihmeessä jotain kuvaa projektista näkyville :)
Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

noniin, uusi kone kantta vaille kasassa, tuli sitten motonetin alapään tiiviste sarjan mukana väärä laatikon ja lohkon välinen tiiviste ole lyhyt lohkoisen, muut tiivisteet kyllä olivat oikeita...

huomena pitäisi käydä jos ei mitään odottamatonta tule eteen..
taidan koota vain tuolla 2,0 imusarjalla, ei jaksa alkaa vinguttamaan kantta, on meinaan aikalailla tukkivaa tavaraa tuo, rauta kantta ennemmin työstää..

kuvia voisin jos laittaa jos ei olisi kamera tehnyt tuossa lapin reissun lopussa teniä, ei starttaa..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
kristian
"Hölösuu"
Viestit: 2108
Liittynyt: Ma Touko 16, 2005 14:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja kristian »

Jokos on satku liikenteessä? :)
Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

vasta huomasin tämän...

juu, kyllä satku taas liikkuu, tänään lähti vanhan koneen viimeinen osa pois, turbo ja tilalle huomena toinen kun loppui ilta kesken...
oli muuten t8 tuo vanha ahdin, nyt tuli t16 tonnarista...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Jokke A
"Saabisti"
Viestit: 1670
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 18:58
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

Kaupungilla kuuluu liikkuvan sensuuntaista juttua että kannattaa tarkistaa tuon auton immun ja ilmansuodattimen välinen liitos...
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
Vastaa Viestiin