NG:n raitisilmasuodatin

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

9-5T kirjoitti:
saabracing kirjoitti:
9-5T kirjoitti: Eli työkaluja tarvitaankin.

"suodattimen irroitukseen ei tarvitse työkaluja."

no jos tykkää käyttää työkaluja :lol:

kyllä se suodatin ihan ilman työkaluja irti lähtee ja jopa saa uuden laitettua takasin ilman työkaluja.
Tarvitaanko männän irroitukseen työkaluja?

Kuva
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Psychocowboy kirjoitti:Voipi olla että huurtuminen väheni nyt huomattavasti :D . Muutaman kerran vuodessa kannattaa se "torvi" putsata ja ainakin kerran vuodessa muovien alta (samalla kun vaihtaa suotimen :wink: ).
öö joka pesun yhteydessa, ja aina jotain löytyy :)
9-3.1972
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

se93tbo kirjoitti:
Psychocowboy kirjoitti:Voipi olla että huurtuminen väheni nyt huomattavasti :D . Muutaman kerran vuodessa kannattaa se "torvi" putsata ja ainakin kerran vuodessa muovien alta (samalla kun vaihtaa suotimen :wink: ).
öö joka pesun yhteydessa, ja aina jotain löytyy :)
Ei sitä tarvii kahta kertaa viikossa putsata :wink:
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Psychocowboy kirjoitti:
se93tbo kirjoitti:
Psychocowboy kirjoitti:Voipi olla että huurtuminen väheni nyt huomattavasti :D . Muutaman kerran vuodessa kannattaa se "torvi" putsata ja ainakin kerran vuodessa muovien alta (samalla kun vaihtaa suotimen :wink: ).
öö joka pesun yhteydessa, ja aina jotain löytyy :)
Ei sitä tarvii kahta kertaa viikossa putsata :wink:
jos näkisit mun auton niin... :lol:
9-3.1972
Rasko
"Tuplakaasari"
Viestit: 77
Liittynyt: Ke Touko 24, 2006 23:16
Paikkakunta: Ruotsi

Viesti Kirjoittaja Rasko »

Nonni. Nyt on sitten vaihdettu suodatin, ja ei ees kauheesti murtunu muoviosia (no pari grillin sälettä)...ei mun nakkisormilla saanu sitä stanan muovia "hienosti" pois sieltä. Ite suodatin oli pikimusta ja koko kotelon alue täynnä havunneuloja ja jotain heleevetin multaa/soraa jne...
Okei, puts puts ja kaikki meni kiinni hienosti, mutta nyt kun ajaa yli 110km/h vauhtia, alkaa hirveä vihellys kuulumaan jostain tuulilasin/konepellin/suodattimen kohdilta. Onko tämä normaalia, kunnes suodatin on vähän "rispaantunut" kohdilleen tms? Tyhmä kysymys, mutta niin on kysyjäkin. 8)
9-3SS LinearPlus 1.8T -04 Espresso Black
Avatar
rr
"Hirsch"
Viestit: 933
Liittynyt: Ma Syys 01, 2003 15:39
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja rr »

9-5T kirjoitti:Rupesin eilen vaihtamaan suodatinta ja jouduin ottamaan työkalun jotta sain pyyhkijän varren irti. Scantekin laatikossa oleva maksoi 13e, vaikutti halvalta.
Motonetista viimeaikoina tilatut osat ovat olleet alkuperäisiä. Saabiin lämppärin puhallin + moottori, oli GM:n merkillä varustettu. Samaten sisäilman suodatin oli tismalleen alkuperäisen kaltainen.

Mesen osissa sama ilmiö :)
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
Vastaa Viestiin