1 tuttu soitteli eilen ja rupes multa kyselemään ao. tyyppisestä kärristä
Kun itse en ole tonnareihin tutustunut ollenkaan (lupasin hieman kartoittaa tilannetta, kyse kun kuitenkin on heille käyttö- eikä harrastepelistä). Tässäpä siis sarjassa tyhmiä kysymyksiä;
vm: 88
2*renkaat (vissiin molemmat aluilla)
koukku ja joitakin muita
ajettu alle 260tkm.
ei tietoa minkä kokoinen/tyyppinen mylly (onkos näitä muuten kaasareilla? vai ovatko ruuttavehkeitä)
Eli hintahaarukkaa jota TE maksaisitte (varmaankin perussiististä kärrystä)
Ja mitäs noissa olikaan yleisimmät viat?
ruostuminen?
sähköviat
tietty normaalit vetarijutut etc...
muuta?mitä?
haulla löytyi hirmu määrä erilaisia viestiketjuja, onko täällä joku jo mahdollisesti kysynyt samaa? ja jos tähän saisi "kaikenkattavan" tsekkauslistan, sen voisi laittaa varmaan tuonne 9000-valikon UKT:hen
kiittäen,kumartaen, omiin töihin poistuen,
Matti Sallinen
mitä voisi maksaa -88 tonnari??/yleisimmät viat
-
- "Turbo"
- Viestit: 261
- Liittynyt: Su Elo 15, 2004 18:04
- Paikkakunta: Hki/Nurmijärvi
mitä voisi maksaa -88 tonnari??/yleisimmät viat
saab 99 -83 GL"S"
Tonnaria ei saa kaasari vehkeenä.
Ja ovien alareunat sekä lokasuojien kaaret ovat ne herkästi ruostuvat paikat.
Koneena joka vapaasti hengittävä 2.0i tai ahdettu 2.0T ja tehoa muistaakseni iivarissa 130 hv: tietämillä ja turbossa 175 hv.
Muut korjailkoot tai lisätköön jos on jotain.......asiaa..





Muut korjailkoot tai lisätköön jos on jotain.......asiaa..


Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Ruostepaikoista:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 948#213948
Eniten lompakkoa loveavat yleiset vikapaikat:
Bensapumppu, kannetiiviste, pyöränlaakerit, lämppärinkenno ja puhallin, laturi, ilmastointi, DI-kasetti, kampiakselin asentoanturi, tasapainoakselin rattaat, pakoputki, turbo, ilmamassamittari, vaihteisto, kytkin
Tosin tasapainoakselit ja DI-kasetti ei välttämättä ole 88-autossa kiusana
Yleisiä muttei niin kalliita korjauskohteita:
Moottorin tukikumit, etualatukivarren kumipuslat, kaikki alustan puslat, jarrut, tyhjäkäyntimoottori
Sähköjuttuja:
Valoreleet, kattoluukku, keskuslukko, sähkölasit, piktogrammi, mittariston polttimot, moottoriantenni, moottorin lämpöanturi, sisälämpötilan anturi, automaatti-ilmastointi ACC
Muita keskusteluita aiheesta:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=27013
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=21940
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=25657
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=11829
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 948#213948
Eniten lompakkoa loveavat yleiset vikapaikat:
Bensapumppu, kannetiiviste, pyöränlaakerit, lämppärinkenno ja puhallin, laturi, ilmastointi, DI-kasetti, kampiakselin asentoanturi, tasapainoakselin rattaat, pakoputki, turbo, ilmamassamittari, vaihteisto, kytkin
Tosin tasapainoakselit ja DI-kasetti ei välttämättä ole 88-autossa kiusana
Yleisiä muttei niin kalliita korjauskohteita:
Moottorin tukikumit, etualatukivarren kumipuslat, kaikki alustan puslat, jarrut, tyhjäkäyntimoottori
Sähköjuttuja:
Valoreleet, kattoluukku, keskuslukko, sähkölasit, piktogrammi, mittariston polttimot, moottoriantenni, moottorin lämpöanturi, sisälämpötilan anturi, automaatti-ilmastointi ACC
Muita keskusteluita aiheesta:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=27013
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=21940
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=25657
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=11829
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00