Hinnat
0-100 harvemmin mutta 0-90 on tullut poljettua monta kertaa täysillä ja ihan työmatka-ajossa..
Nyt siis olet sitä mieltä että pitäisi käyttää sitä tilanteeseen parhaiten sopivaa vaihdetta mutta väität että nuo liian isoilla vaihteilla mitatut 80-120 kertovat totuuden siitä kumpi on nopeampi kun käytetään vaihteita oikein..
Edelleenkään ei auta jonkun volvon kummalliset hinnat siihen että ss:n arvonlasku ei kovin kummoisesti riipu polttoaineesta.
Kannattavuuslaskelmissa on myös hankintahinnalla melko suuri merkitys..
Nyt siis olet sitä mieltä että pitäisi käyttää sitä tilanteeseen parhaiten sopivaa vaihdetta mutta väität että nuo liian isoilla vaihteilla mitatut 80-120 kertovat totuuden siitä kumpi on nopeampi kun käytetään vaihteita oikein..
Edelleenkään ei auta jonkun volvon kummalliset hinnat siihen että ss:n arvonlasku ei kovin kummoisesti riipu polttoaineesta.
Kannattavuuslaskelmissa on myös hankintahinnalla melko suuri merkitys..
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Ja taas puhut paskaa, kun ihan saab.fi löytyy 5 vaihteella 80-120 ajat. Vielä typerämpiä kuin 4:lla vedätykset, varsinkin bensakoneille..lk kirjoitti:Edelleenkin väitän että 80-120 4. vaihteella on ainoat ilmoitetut kiihtyvyydet! Jos löydät FAKTAA joistain muista kiihtyvyyksistä kuin 4. vaihteella niin ilmoita tietosi äläkä soita suutasi.
Mutta kun nyt niin kovasti pyydellään.
Parhaat 80-120 ajat mitä löysin käytetyistä vaihteista välittämättä:
2,0t 6,1s
1,9tids 7,4
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Joo, samaa mieltä. Aihehan oli "Hinnat". Ja mitä väliä tuolla diesel/bensa -keskustelulla edes on? Yksi ajaa yhdellä toinen toisella. Sama juttu automaatin ja manuaalin välillä.Hoh hoijaa!!! Millähän lailla tämä jo kaksi viimeistä sivua kestänyt keskustelu liittyy varsinaiseen topiciin Hieman alkaa muistuttaa suoli24 keskusteluja.
Toinen juttu on sitten tuo alkuperäinen kysymys: miksi TTiDS on niin paljon kalliimpi kuin TiDS? Lienee kyse maahantuojan kermankuorinnasta, missä ei tosin ole mitään järkeä. TTiDS samoilla varusteilla kun mulla on nyt tuossa V70 D5 AWD:ssa maksaa käytännössä saman verran (56 350 vs. 58 750), vollessa kuitenkin neliveto. Ja tuohon Saabiin on pitänyt laittaa jo kymppitonnilla varusteita, joiden hinta myytäessä on mitä on.
No niin tulihan sitä faktaa kiihtyvyyksistä eli bensa-auto kerkiää juuri ja juuri alta pois kun diesel tulee...
Niin kauas on sivuttu alkuperäisestä aiheesta mutta kun bensaa vs. dieseliä verrataan niin usein vertaukseen otetetaan halvin bensa malli vastaamaan dieseliä. Kuitenkin käytännön suorituskyvyssä(miten se sitten mitataankin) halvin bensa malli(1.8i 9-3 SS tapauksessa) ei vastaa dieseliä.
Ja noista kannattavuus laskelmista edelleen että jos uuden diesel ostaa Suomesta niin pitää ajaa enemmän mutta jos uuden dieselin ostaa Ruotsista niin riittävä vähempikin ajaminen säästämään auton hinta-eron.
Niin kauas on sivuttu alkuperäisestä aiheesta mutta kun bensaa vs. dieseliä verrataan niin usein vertaukseen otetetaan halvin bensa malli vastaamaan dieseliä. Kuitenkin käytännön suorituskyvyssä(miten se sitten mitataankin) halvin bensa malli(1.8i 9-3 SS tapauksessa) ei vastaa dieseliä.
Ja noista kannattavuus laskelmista edelleen että jos uuden diesel ostaa Suomesta niin pitää ajaa enemmän mutta jos uuden dieselin ostaa Ruotsista niin riittävä vähempikin ajaminen säästämään auton hinta-eron.
3.s vaihteella 4.6s, onhan tuossa vähän eroaHaza kirjoitti:Ja taas puhut paskaa, kun ihan saab.fi löytyy 5 vaihteella 80-120 ajat. Vielä typerämpiä kuin 4:lla vedätykset, varsinkin bensakoneille..lk kirjoitti:Edelleenkin väitän että 80-120 4. vaihteella on ainoat ilmoitetut kiihtyvyydet! Jos löydät FAKTAA joistain muista kiihtyvyyksistä kuin 4. vaihteella niin ilmoita tietosi äläkä soita suutasi.
Mutta kun nyt niin kovasti pyydellään.
Parhaat 80-120 ajat mitä löysin käytetyistä vaihteista välittämättä:
2,0t 6,1s
1,9tids 7,4
BMW 325i E90 MysticBlau, BMW 116i E81 Alpinweiss
Ex. Baijer 330dT E91, 325iA E90, 316ti E36;Ex. SAAB 95STW, 93 SportSedan MY05
#3261
Ex. Baijer 330dT E91, 325iA E90, 316ti E36;Ex. SAAB 95STW, 93 SportSedan MY05
#3261
Löytyyhän sitä tietoa kun aikansa kyselee. Tietääköös kukaan sitten tuon super-dieselin kiihtyvyyksiä pienemmillä vaihteilla??
Mistähän muuten mahtais pohjois-suomesta löytyä koe-ajettavaksi dieseliä kun viimeksi Oulun Aineella käydessäni ei talossa ollut yhtään diesel saabia eikä ollut tiedossa milloin sellainen löytyisi. No eipä http://www.aine.fi sivuillakaan ole enää kuvaa Saabista vaan skodasta....
Vai pitääkö koe-ajokin mennä tekemään Ruotsin Kalixin bilkompietille?
Mistähän muuten mahtais pohjois-suomesta löytyä koe-ajettavaksi dieseliä kun viimeksi Oulun Aineella käydessäni ei talossa ollut yhtään diesel saabia eikä ollut tiedossa milloin sellainen löytyisi. No eipä http://www.aine.fi sivuillakaan ole enää kuvaa Saabista vaan skodasta....
Vai pitääkö koe-ajokin mennä tekemään Ruotsin Kalixin bilkompietille?
Eihän tällä mitään tekemistä ole aiheen kanssa enää, diesel-hörhöjä vähän härnäämällä vaan saa aina kuulla hauskoja "faktoja"
Ihan aiheeseen liittyen, arvaan että TTiD:n arvo tippuu muihin malleihin verrattuna paljon nopeammin alkuun kun se on suomessa tajuttoman ylihinnoiteltu uutena.
Ihan aiheeseen liittyen, arvaan että TTiD:n arvo tippuu muihin malleihin verrattuna paljon nopeammin alkuun kun se on suomessa tajuttoman ylihinnoiteltu uutena.
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Käypäs Oulussa Oulun AutoÅströmmillä, ei niilläkään kyllä tiisseliä ollut, mutta uskoisin heidän sellaisen hankkivan.lk kirjoitti:Löytyyhän sitä tietoa kun aikansa kyselee. Tietääköös kukaan sitten tuon super-dieselin kiihtyvyyksiä pienemmillä vaihteilla??
Mistähän muuten mahtais pohjois-suomesta löytyä koe-ajettavaksi dieseliä kun viimeksi Oulun Aineella käydessäni ei talossa ollut yhtään diesel saabia eikä ollut tiedossa milloin sellainen löytyisi. No eipä http://www.aine.fi sivuillakaan ole enää kuvaa Saabista vaan skodasta....
Vai pitääkö koe-ajokin mennä tekemään Ruotsin Kalixin bilkompietille?
BMW 325i E90 MysticBlau, BMW 116i E81 Alpinweiss
Ex. Baijer 330dT E91, 325iA E90, 316ti E36;Ex. SAAB 95STW, 93 SportSedan MY05
#3261
Ex. Baijer 330dT E91, 325iA E90, 316ti E36;Ex. SAAB 95STW, 93 SportSedan MY05
#3261
palataampa vielä noiden faktojen pariin hetkeksi, kun satuin selaamaan uuden MY08 hinnasto/varuste esitettä. Siellä oli teknisissä tiedoissa annettu 150hv vs 175hv hämäävää tietoa
kiihtyvyys 80-120kmh
150hv 15.5s ja 175hv 11.1s ompa iso ero.
Mutta selvisihän se syykin, tulos on mitattu 5. vaihteella, huomioimatta kuitenkin että 175hv => muut ovat 6. vaihteisia
Voisi tulokset olla vähemmän mairittelevia "kalliimmille" malleille jos niiden kiihtyvyys olisi ilmoitettu suurimmalla vaihteella kuten 1.8t eli 6. vaihteella
Tämä ihan vaan tavallisen tallaajan huomiona.
kiihtyvyys 80-120kmh
150hv 15.5s ja 175hv 11.1s ompa iso ero.
Mutta selvisihän se syykin, tulos on mitattu 5. vaihteella, huomioimatta kuitenkin että 175hv => muut ovat 6. vaihteisia
Voisi tulokset olla vähemmän mairittelevia "kalliimmille" malleille jos niiden kiihtyvyys olisi ilmoitettu suurimmalla vaihteella kuten 1.8t eli 6. vaihteella
Tämä ihan vaan tavallisen tallaajan huomiona.
BMW 325i E90 MysticBlau, BMW 116i E81 Alpinweiss
Ex. Baijer 330dT E91, 325iA E90, 316ti E36;Ex. SAAB 95STW, 93 SportSedan MY05
#3261
Ex. Baijer 330dT E91, 325iA E90, 316ti E36;Ex. SAAB 95STW, 93 SportSedan MY05
#3261
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
kattelin ite Saab 9-3 SC Aero TTID ruotsis ja suomes kaikil herkuilla niin.
Suomes 9-3SC Aero TTID ~67000Euroa
Ruotsis 9-3SC Aero TTID ~40000Euroa
Ties lie mistä maksetaan 27 TUHATTA euroa O_o jos ois teiden kunnossapitoon nii luulis et vois ajaa ilma jousien uusimist puolevuoden välein.
Suomes 9-3SC Aero TTID ~67000Euroa
Ruotsis 9-3SC Aero TTID ~40000Euroa
Ties lie mistä maksetaan 27 TUHATTA euroa O_o jos ois teiden kunnossapitoon nii luulis et vois ajaa ilma jousien uusimist puolevuoden välein.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
-
- "Hirsch"
- Viestit: 893
- Liittynyt: To Touko 10, 2007 16:17
- Paikkakunta: Porvoo