Olen ostamassa Saab 9-3 SS 1.8t - mallia.
Jossain näin puhuttavan ns. softan päivityksestä.
Sillä ilmeisesti saisi lisää tehoa? Tarkoittaako se samaa kun lastu? Vai onko lastu vain mekaanista viritystä?
Jos tuo softan päivitys on vain joku yksinkertainen toimenpide, niin minkä verran sen teettäminen maksaa ja mitä hyötyjä siitä on tehojen suhteen? Parantaako kiihtyvyyttä vai huippunopeutta enemmän? Lisää varmaankin vain hevosvoimia?
Saab 9-3 SS 1.8t softapäivitys?
Re: Saab 9-3 SS 1.8t softapäivitys?
Ei mekaanisia osien vaihtoa, pelkkä ohjelma.skabe kirjoitti:Olen ostamassa Saab 9-3 SS 1.8t - mallia.
Jossain näin puhuttavan ns. softan päivityksestä.
Sillä ilmeisesti saisi lisää tehoa? Tarkoittaako se samaa kun lastu? Vai onko lastu vain mekaanista viritystä?
Jos tuo softan päivitys on vain joku yksinkertainen toimenpide, niin minkä verran sen teettäminen maksaa ja mitä hyötyjä siitä on tehojen suhteen? Parantaako kiihtyvyyttä vai huippunopeutta enemmän? Lisää varmaankin vain hevosvoimia?
teholisäys 150hv vs yli 200hv
vääntö 240nm vs 300nm
kiihtyvyys luokkaa 9,5 vs 7,5
huiput 210kmh vs 240kmh (huom renkaat, nopeusluokka)
kyllä sillä niin iso ero on että sen huomaa sokeakin ... ovat kertoneet
Tässä vaiheessa on myös mainittava, että 93 softaviritystä ei saa virallisesti katsastettua suomessa, joten laitonhan se on
BMW 325i E90 MysticBlau, BMW 116i E81 Alpinweiss
Ex. Baijer 330dT E91, 325iA E90, 316ti E36;Ex. SAAB 95STW, 93 SportSedan MY05
#3261
Ex. Baijer 330dT E91, 325iA E90, 316ti E36;Ex. SAAB 95STW, 93 SportSedan MY05
#3261
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: Saab 9-3 SS 1.8t softapäivitys?
Onko suomes jotain muka laitonta O_OTwarrior kirjoitti: joten laitonhan se on
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: Saab 9-3 SS 1.8t softapäivitys?
Laitonta?Twarrior kirjoitti:Ei mekaanisia osien vaihtoa, pelkkä ohjelma.skabe kirjoitti:Olen ostamassa Saab 9-3 SS 1.8t - mallia.
Jossain näin puhuttavan ns. softan päivityksestä.
Sillä ilmeisesti saisi lisää tehoa? Tarkoittaako se samaa kun lastu? Vai onko lastu vain mekaanista viritystä?
Jos tuo softan päivitys on vain joku yksinkertainen toimenpide, niin minkä verran sen teettäminen maksaa ja mitä hyötyjä siitä on tehojen suhteen? Parantaako kiihtyvyyttä vai huippunopeutta enemmän? Lisää varmaankin vain hevosvoimia?
teholisäys 150hv vs yli 200hv
vääntö 240nm vs 300nm
kiihtyvyys luokkaa 9,5 vs 7,5
huiput 210kmh vs 240kmh (huom renkaat, nopeusluokka)
kyllä sillä niin iso ero on että sen huomaa sokeakin ... ovat kertoneet
Tässä vaiheessa on myös mainittava, että 93 softaviritystä ei saa virallisesti katsastettua suomessa, joten laitonhan se on
Mitäs tuommoinen sitten maksaa?
Ja missä sellaisen saisi teetettyä?
Ja vahingoittaako konetta jotenkin? Jos ei niin miksi kaikki ei sitten tekisi sitä?
Hirchin softan saa Saappi-kaupasta, jolloin auton takuu säilyy.
Vaihtoehtona "hirttoköydelle" voisi mainita BSR:n softan, jota kannattaa kysellä http://www.docpower.com. BSR:llä auton valmistajan takuu menee umpeen.
Hirch on kalliimpi ja mukana ei tule ohjelmointilaitetta. BSR:llä taas kapulan saa mukaan, jolloin laittoman viri-softan saa itse tilapäisesti pois katsastuksen tai huollon ajaksi, jos haluaa.
Viritysasteita ainakin BSR:llä on 5 (204-300 hp).
Koneen vahingoittumisen näkee vasta ajon myötä. Itsellä ollu softa 15 tkm kiinni, eikä vielä ole napsahtanu. Tottahan toki viri-softat kuormittaa moottoria enemmän ja moottorin ikä varmasti lyhenee verrattuna vakioon.
Vaihtoehtona "hirttoköydelle" voisi mainita BSR:n softan, jota kannattaa kysellä http://www.docpower.com. BSR:llä auton valmistajan takuu menee umpeen.
Hirch on kalliimpi ja mukana ei tule ohjelmointilaitetta. BSR:llä taas kapulan saa mukaan, jolloin laittoman viri-softan saa itse tilapäisesti pois katsastuksen tai huollon ajaksi, jos haluaa.
Viritysasteita ainakin BSR:llä on 5 (204-300 hp).
Koneen vahingoittumisen näkee vasta ajon myötä. Itsellä ollu softa 15 tkm kiinni, eikä vielä ole napsahtanu. Tottahan toki viri-softat kuormittaa moottoria enemmän ja moottorin ikä varmasti lyhenee verrattuna vakioon.
Viimeksi muokannut Eros, Su Elo 26, 2007 15:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Saab 9-3 SS 1.8t softapäivitys?
alle 1000ekeä, asennuksen voi tehdä vaikka itse, mutta suosittelevat ensimmäistä kertaa tehtäväksi myyvässä liikkeessä. Asennus ei ilmeisesti maksa oston yhteydessä mitään lisää.skabe kirjoitti:
Laitonta?
Mitäs tuommoinen sitten maksaa?
Ja missä sellaisen saisi teetettyä?
Ja vahingoittaako konetta jotenkin? Jos ei niin miksi kaikki ei sitten tekisi sitä?
Olen kuullut että noilla on ajettu kymmeniä tuhansia ilman ongelmia ja edelleen ajetaan, joten ilmeisesti kohtuudella kestävät. Ajotavasta se on kiinni, kaikki saa särjettyä oli softa tai ei.
Kaikki ei välttämättä halua rikkoa lakia
BMW 325i E90 MysticBlau, BMW 116i E81 Alpinweiss
Ex. Baijer 330dT E91, 325iA E90, 316ti E36;Ex. SAAB 95STW, 93 SportSedan MY05
#3261
Ex. Baijer 330dT E91, 325iA E90, 316ti E36;Ex. SAAB 95STW, 93 SportSedan MY05
#3261