Sisempi vetarin kumi

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
toms
"Hölösuu"
Viestit: 1245
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:53
Paikkakunta: Raahe

Sisempi vetarin kumi

Viesti Kirjoittaja toms »

Onko kellään "loppunut" sisempi vetarin suojakumi kovettumalla ja muuttumalla kuin kovaksi lakuksi joka murtuu taivuttamalla ? Talvella oli vielä ko. kumi kunnossa ja eilen ihmettelin rasvankäryä ja kas, vetarin kumi rikki ja rasvat pakoputkella. Ei tarttenut veistä käyttää kumin irroitukseen kun sai käsin murennettua ko. kumin.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Aika notkeitahan ne normaalisti on, mitä on tullut nuita kumeja kateltua. Olisiko pakoputki vaan käynyt niin kuumana, että se on paistanut kumin pilalle?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
toms
"Hölösuu"
Viestit: 1245
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:53
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja toms »

pakoputkea on nostettu 15 mm ylemmäs tosta kohdasta että pohjapanssari mahtuu paikoilleen että kyllä sillä on tekemistä tolla asialla+ pohjapanssari lisää vielä ko. lämpövaikutusta. Miten turboissa kestää kumi ko. kohdassa ku niissä voi putki hehkua punaisen amelkeen kattiin asti kunnon ajon jälkeen.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2294
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja stara »

toms kirjoitti:pakoputkea on nostettu 15 mm ylemmäs tosta kohdasta että pohjapanssari mahtuu paikoilleen että kyllä sillä on tekemistä tolla asialla+ pohjapanssari lisää vielä ko. lämpövaikutusta. Miten turboissa kestää kumi ko. kohdassa ku niissä voi putki hehkua punaisen amelkeen kattiin asti kunnon ajon jälkeen.
kyllä ne jo vakio 16 tappisessakin kovettuu, ja varsinkin jos on pantu joku muovinen tarviketötterö matkan varrella. säteilyn intensiteetti oli vissiin verrannollinen etäisyyden neljänteen potenssiin ??( skolesta on melkein yhtä kauan kuin talvisodasta), mutta oli ny sitten mihin potenssiin vaan niin kyllä vaikuttaa.
Säteilysuojan tuunaaminen vaikkapa alupelistä pakoputkeen on aika iisi keissi, jollain putkilemmareilla kiinni vaan tms.. jos tiputtelee öljyä siihen , niin samalla siihenkin auttaa.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
toms
"Hölösuu"
Viestit: 1245
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:53
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja toms »

Hitsasin viimesyksynä ko. säteilysuojan 1,5 mm sinkitystä pellistä ko. paikkaan ja parissa kuukaudessa tärisi irti. Liekö johtuu peltisarjasta vai mistä.
Etuhitsisaumat kun oli tärissyt irti ja pelti rämähteli komeesti tietyillä kierroksilla niin naapuri jo ckysäs että onko sulla rosteri pakoputki ku sirahtelee tolleen....

Pellissä oli otettu lämpölaajenemiset ym huomioon mutta ei pysynyt.kii ...kele.
Pittää kokeilla rosterista( Huomattavasti parempi lämpösuoja ku alumiini johtuen huonommasta lämmönjohtokyvystä )ja jonkin tapaisilla "rane" pannoilla kiinni.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2294
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja stara »

hydrauliikan rosteripantaan kun kietasee kemppiliimalla niin ei luulis ainakaan pannan puolesta heti hellittävän. Se ei ota tilaa oikeastaan kuin sen n. 1,5 mm, joka on sen nauhan paksuus ja aukeaa 2- puoleisesti.
Toi sinkitty on juu aika ikävää , sihisee vaan ja hitseistä tulee herkästi aika räkää.
Noi pakoputken vakiopannat ei tollaseen ahtaaseen paikkaan niin hyvin mahdu.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
toms
"Hölösuu"
Viestit: 1245
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:53
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja toms »

Joo, ei sitä nyt ihan vakiopannoilla ja lemmareilla laitetakkaan vaan just jotain rosteri / teollisuus juttuja ruukataan käyttää ihan jo ammatin puolesta.

Tehostetussa hammastangossakin on 20 cm levee lämpösuojamatto kietaistu tangon rungon ympärille lämpösyistä ettei tanko öljyineen turhaan lämpee.
Tein sen alumiinipinnoitetusta tulenkestävästä kankaasta ja väliin laboratorio alumiinifoliota / tulenkestävää kangasta x 4 kerrosta ja rosteri sisarniiteillä "tyyny" kasaan ja koko ruostumattomilla "nippusiteillä" kietaistu tankoon kiinni.

Pakoputkeen kävi sama kikka mielessä mutta jos ton pakoputken ympärille kietaisee niin tahtoo tulenkestävä kangas muuttua ajan kanssa tomuksi.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Entä jos tekis sen lämpösuojan siihen nivelen ympärille?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin