Satkun kierroslukumittari.ONGELMA RATKAISTU.
Satkun kierroslukumittari.ONGELMA RATKAISTU.
Tätä aihetta on puitu ennenkin,mutta silloin kukaan ei muistaakseni osannut auttaa/syytä ei löytynyt.
Eli vielä kerran:Satkussani(T-16 Lucas) on sellainen ominaisuus että kierroslukumittari putoaa nollaan ylitettyään 4000rpm.
Sytkäpäätteen vaihto ei auta.Myöskin mittaristo on vaihdettu tuloksetta.Toisella lucas ohjainyksiköllä sama juttu.Foorumilla oli aikanaan useampikin satku joka kärsi samasta viasta.Onko kellekkään selvinnyt miksi näin tapahtuu?
Eli vielä kerran:Satkussani(T-16 Lucas) on sellainen ominaisuus että kierroslukumittari putoaa nollaan ylitettyään 4000rpm.
Sytkäpäätteen vaihto ei auta.Myöskin mittaristo on vaihdettu tuloksetta.Toisella lucas ohjainyksiköllä sama juttu.Foorumilla oli aikanaan useampikin satku joka kärsi samasta viasta.Onko kellekkään selvinnyt miksi näin tapahtuu?
Viimeksi muokannut tomaatti, Ti Syys 25, 2007 10:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- "Kaasari"
- Viestit: 16
- Liittynyt: Ti Elo 28, 2007 20:53
- Paikkakunta: 08
kiekkamittari
Hei !
Pikkuisen sama vika käänteisenä, ei pelaa mittari ennenkuin se käy 2500 kierroksessa, sitten toimii jos on toimiakseen. Joskus pelaa päiväkausia, joskus lepäilee saman verran . Kaupungissa jos ei tule "vingutettua" tuskin koskaan näyttää.
Pikkuisen sama vika käänteisenä, ei pelaa mittari ennenkuin se käy 2500 kierroksessa, sitten toimii jos on toimiakseen. Joskus pelaa päiväkausia, joskus lepäilee saman verran . Kaupungissa jos ei tule "vingutettua" tuskin koskaan näyttää.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2077
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Re: Satkun kierroslukumittari..
Itsellä juuri vastaava vika.. Jostain ymmärsin että motonetin sytkäpääte tekisi ominaisuuden. Muuta ajatusta ei ole mikä signaaleja sekoittaa..tomaatti kirjoitti:Tätä aihetta on puitu ennenkin,mutta silloin kukaan ei muistaakseni osannut auttaa/syytä ei löytynyt.
Eli vielä kerran:Satkussani(T-16 Lucas) on sellainen ominaisuus että kierroslukumittari putoaa nollaan ylitettyään 4000rpm.
Sytkäpäätteen vaihto ei auta.Myöskin mittaristo on vaihdettu tuloksetta.Toisella lucas ohjainyksiköllä sama juttu.Foorumilla oli aikanaan useampikin satku joka kärsi samasta viasta.Onko kellekkään selvinnyt miksi näin tapahtuu?
#1833
9-5 Aero vm.2000
96 -75 (pr)
9-5 Aero vm.2000
96 -75 (pr)
Jahas,motonetista noita on itsekin tullu ostettua.Mistähän sitten saisi lucas ruiskuun käyvän OIKEAN sytkäpäätteen?Saabilta varmaankin ainakin.
Näistä olen aina tuon alimmaisen tainnut ostaa.Autohan on -90 t-16 alkuaan matalapaine..
OHJAUSYKSIKÖT/MODULIT SAAB 900 79--93
Elektronisen sytytyksen ohjainyksikkö. Levitä paketissa oleva lämmönjohdinrasva
kontaktipintaan!
900 79--80 Petro/Turbo (induktiivinen) EI SAATAVANA
900/900i 81--90 Bosch (7 liitintä rivissä/Hall-anturi). . . 10-8002 17.90 ???
900/900i 89--90 Bosch kuten edellinen mutta jäähdytyslevy! 10-8004 29.90 ???
900i-16V 85--93 Bosch (7 liitintä rivissä/Pääteaste). . . . 10-8012 24.90 ???
900i-16V 87--93 Bosch (4 liitintä+2 johtoa/Pääteaste). . . 10-8122 35.50 ???
900-Turbo16 Bosch (7 liitintä rivissä/Hall-anturi). . . . . 10-8002 17.90 ???
Näistä olen aina tuon alimmaisen tainnut ostaa.Autohan on -90 t-16 alkuaan matalapaine..
OHJAUSYKSIKÖT/MODULIT SAAB 900 79--93
Elektronisen sytytyksen ohjainyksikkö. Levitä paketissa oleva lämmönjohdinrasva
kontaktipintaan!
900 79--80 Petro/Turbo (induktiivinen) EI SAATAVANA
900/900i 81--90 Bosch (7 liitintä rivissä/Hall-anturi). . . 10-8002 17.90 ???
900/900i 89--90 Bosch kuten edellinen mutta jäähdytyslevy! 10-8004 29.90 ???
900i-16V 85--93 Bosch (7 liitintä rivissä/Pääteaste). . . . 10-8012 24.90 ???
900i-16V 87--93 Bosch (4 liitintä+2 johtoa/Pääteaste). . . 10-8122 35.50 ???
900-Turbo16 Bosch (7 liitintä rivissä/Hall-anturi). . . . . 10-8002 17.90 ???
-
- "Kaasari"
- Viestit: 16
- Liittynyt: Ti Elo 28, 2007 20:53
- Paikkakunta: 08
tuplakaasirille
nyt tipuin kärriltä: "sytkäpääte" , onko se "se" tikkuaskia isompi loota kuskinpuolen etulikasuojassa ?Ruuvattu kahdella ruuvilla peltiin kiinni ? Sekö voisi aiheuttaa kierroslukumittarin mielivaltaisen toiminnan ? Silloin tällöin näyttää, jos on näyttääkseen. Kainuusta kun ajaa Kuopioon päin niin 180 km jälkeen iloisesti herää mittari henkiin ja lopettaa näyttämisen siinä Nurmijärven kohdalla, 30 km ennen Helsinkiä. Eipäs tuolla niin suurta merkitystä taida olla, ottaa vaan silmään kun alkaa mittaristossa yht äkkiä jotain heilahdella. Kesälomareissulla tarkkailin, hyvinhän tuo muutoin meni.
saab 96 2x aikoinaan
saab 900,1986 musta sedan miltei uudesta saakka
saab 900i , 5ov kaunis mutta temppuilee
saab 900i, valkoinen virka-auto (kaunis ja edullinen)
saab 900,1986 musta sedan miltei uudesta saakka
saab 900i , 5ov kaunis mutta temppuilee
saab 900i, valkoinen virka-auto (kaunis ja edullinen)
No nyt kokeilin toisella releelläkin,eikä ollut mitään vaikutusta.antti.hakamaa kirjoitti:olettekos kokeilleet kumpikaan toista virtalukon relettä aiheuttaa myös noiden pimenemisen sekä huomio valon palamisen ajon aikana.
Seuraavaksi on kai pakko kokeilla antaa suoraa virtaa puolan - navasta.Ei vaan hetkeen kiinnosta kun juuri vähän aikaan sitten vaihdoin tuohon mittariston.
Joo, niin se taitaa olla että sen kuuluu tulla sytytyspäätteestä.
Kuitenkin se toimii myös suoraan puolasta ainakin 900c:ssä johon asensin 900i-87 kierroslukumittarin, on toiminut kohta 2vuotta.
Korvasin tarvikemittarin eikä foilio-johdotus täsmännyt joten käytin tarvikemittarin suoran signaalin puolasta eikä mittaristo ole kärähtänyt.
Kuitenkin se toimii myös suoraan puolasta ainakin 900c:ssä johon asensin 900i-87 kierroslukumittarin, on toiminut kohta 2vuotta.

Korvasin tarvikemittarin eikä foilio-johdotus täsmännyt joten käytin tarvikemittarin suoran signaalin puolasta eikä mittaristo ole kärähtänyt.
Why do those people, who have Saabs, have that smile on their face? 
It's almost impossible to crash it! -Jeremy Clarkson-TopGear

It's almost impossible to crash it! -Jeremy Clarkson-TopGear
Jahas,onhan mulla noita mittaristoja ylimääräisiä vaikka kuinka ja paljon.Täytyy ennen talviseisontaa varmaan sitten kokeilla jollain ylimääräisellä mittaristolla ennenkuin tuhoan tuon -92 mallisen turbon mittariston.Jos toimii niin sittenhän sen varmaan uskaltaa kytkeä tuon uudemmankin.Joka tapauksessa se on sieltä vielä pois otettava kun lämpömittari toimii tuossa -92 mittaristossa miten sattuu.Eli näyttää kyllä aikansa oikein mutta hyppää sitten tappiin asti.Vanha mittaristo toimi tuolta osin ihan ok.