Talviöljyt koneeseen...

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Avatar
Huikko
"Viggen"
Viestit: 509
Liittynyt: To Maalis 22, 2007 11:17
Paikkakunta: Tampere

Talviöljyt koneeseen...

Viesti Kirjoittaja Huikko »

Moi,

Oli haulla keskusteluakin, mutta tyypilliseen tapaan rönsyillyt muihin asioihin, joten aloitin uuden topicin.

Mitä öljyä suosittelette 2.1l classiciin talveksi?
Pitäisi kohta vaihtaa öljyt.

Naputtaa nyt ensimmäisen 2km ennen kuin lämpenee. Koneessa teboilin 10W-30 täyssynteettiset.

Forte-käsittelyn tein viime öljynvaihdon yhteydessä ja ajattelin tehdä nytkin.

-T
----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
himmee
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 19:43
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja himmee »

http://www.mobil.com/Finland-Finnish/Lu ... _5W-50.asp

Tuota olen käyttänyt ympäri vuoren, eikä moittimista. Eikö näistä ole jo keskusteltu tarpeeksi? :D Makuasioita tuntuu olevan.
VW transporter 2.5tdi vm.99
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

himmee kirjoitti:http://www.mobil.com/Finland-Finnish/Lu ... _5W-50.asp

Tuota olen käyttänyt ympäri vuoren, eikä moittimista. Eikö näistä ole jo keskusteltu tarpeeksi? :D Makuasioita tuntuu olevan.
Ehdottomasti Mobilin samaa sarjaa oleva 5/40 W....Voi ajella kesät talvet...
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Re: Talviöljyt koneeseen...

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Huikko kirjoitti:Moi,

Oli haulla keskusteluakin, mutta tyypilliseen tapaan rönsyillyt muihin asioihin, joten aloitin uuden topicin.

Mitä öljyä suosittelette 2.1l classiciin talveksi?
Pitäisi kohta vaihtaa öljyt.
Älä nyt viitsi, oikeesti. :wink:
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

eikös 2.1 koneen kuulukin naputtaa kylmänä? itse käyttäisin og-saabissa normaalia mineraaliöljyä 10w30 ja talvella käyttäisin lohkolämmitintä.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Jos nyt mistään hommasta on varma, niin ainaskin siitä että kannattaa käyttää synteettistä moottoriöljyä. Tossa 16-tappisessa on sentäs ne hydrauliset venttiilinpainimet. Mineraalimoottoriöljyt kuuluu jonnekin 70-luvulle, eikä Suomen talveen varsinkaan voi suositella.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Avatar
Huikko
"Viggen"
Viestit: 509
Liittynyt: To Maalis 22, 2007 11:17
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Huikko »

Joo olisihan tuolla ollut tietoakin ja mielipiteitä, kun haki uudestaan hiukan tarkemmin...

Laitan tuonne nyt talveksi Teboilin 0W-40 täyssynteettiset. Katsotaan miten äijän käy.
----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

Huikko kirjoitti:Joo olisihan tuolla ollut tietoakin ja mielipiteitä, kun haki uudestaan hiukan tarkemmin...

Laitan tuonne nyt talveksi Teboilin 0W-40 täyssynteettiset. Katsotaan miten äijän käy.
Jos pysyy sisällä... :wink: :wink:
Frostwind
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 11:14
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Frostwind »

900 I 16 Kat kirjoitti:
Huikko kirjoitti:Joo olisihan tuolla ollut tietoakin ja mielipiteitä, kun haki uudestaan hiukan tarkemmin...

Laitan tuonne nyt talveksi Teboilin 0W-40 täyssynteettiset. Katsotaan miten äijän käy.
Jos pysyy sisällä... :wink: :wink:
mulla ainakin on pysyny noi 5w-30 ja 5w-40 öljyt.
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9411
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

99 lähti hyvin käyntiin viime talvena 20W-50 mineraaleilla, eikä kone naputtanut niin paljoa kuin ohuemmilla öljyillä, lohkista ei ollut, kunnon akulla jaksaa pyörittää kyllä.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1850
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Pori/Alavus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

ng900aero kirjoitti:99 lähti hyvin käyntiin viime talvena 20W-50 mineraaleilla, eikä kone naputtanut niin paljoa kuin ohuemmilla öljyillä, lohkista ei ollut, kunnon akulla jaksaa pyörittää kyllä.
Eihän 8tappiset ikään naputakkaan :wink:
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

Suabisti kirjoitti:
ng900aero kirjoitti:99 lähti hyvin käyntiin viime talvena 20W-50 mineraaleilla, eikä kone naputtanut niin paljoa kuin ohuemmilla öljyillä, lohkista ei ollut, kunnon akulla jaksaa pyörittää kyllä.
Eihän 8tappiset ikään naputakkaan :wink:
Meillä eukko naputtaa... :wink: :wink:
Avatar
Huikko
"Viggen"
Viestit: 509
Liittynyt: To Maalis 22, 2007 11:17
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Huikko »

No se on selkeä todiste, että on 16v eukko. Saattaa olla saabin koneella. Onko kampikammion huohotusongelmia?
----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

Huikko kirjoitti:No se on selkeä todiste, että on 16v eukko. Saattaa olla saabin koneella. Onko kampikammion huohotusongelmia?
Päivitetty versio... :oops: :oops:
Vastaa Viestiin