9000 2.3 Sport ei käynnisty
9000 2.3 Sport ei käynnisty
Juu. Klubijäsenten avulla ehjää peltiä ylleen saanut 9000seni kieltäytyy käynnistymästä. Auto oli maalarilla ja akku tyhjeni viikonlopun aikana siellä - nyt kone pyörii startatessa mutta ei käynnisty.
Bensapumpun päällemenoa mielestäni ei nyt enää kuulu virrat päälle lalitettaessa. Sulakkeet ovat ehjät.
Mistäs kannattaisi aloittaa vian etsintä ja löytyisikö jostain kuvia bensansyöttöön liittyvistä vehkeistä ja niiden sijainneista? Ai niin, ja viikon sisällä pitäis saada ko. kaunotar katsastukseen - mulla ei siis ole mikään kiire (koitan silti viimeiseen asti välttää merkkihuoltamon jonoja).
Bensapumpun päällemenoa mielestäni ei nyt enää kuulu virrat päälle lalitettaessa. Sulakkeet ovat ehjät.
Mistäs kannattaisi aloittaa vian etsintä ja löytyisikö jostain kuvia bensansyöttöön liittyvistä vehkeistä ja niiden sijainneista? Ai niin, ja viikon sisällä pitäis saada ko. kaunotar katsastukseen - mulla ei siis ole mikään kiire (koitan silti viimeiseen asti välttää merkkihuoltamon jonoja).
Ootkos naksutellu kakesta, ettei olis ajonesto menny päälle? Mulla ei lähteny kansirempan jälkeen käyntiin vaan meinasi ajonesto temppuilla urakalla vaikka kuinka naksutteli kakesta kalibroinnit yms. Viimein vaan sitten kaken räpeltämisen jälkeen lähti tulille.
-Sami
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: 9000 2.3 Sport ei käynnisty
Eikö tuo jo viittaa tarpeeksi pumppuvikaan?hthalt kirjoitti:
Bensapumpun päällemenoa mielestäni ei nyt enää kuulu virrat päälle lalitettaessa. Sulakkeet ovat ehjät.
eipä se ainakaa mulla tuossa sportissa pyöri vielä kun pelkästään kun virta-avain on ajoasennossa. Ainoa mikä hurisee on abs pumppu siinä vaiheessa. käsitys on että ainoastaa 8v koneella oleva 900:ssa pumppu pyörähtää kun kääntää virrat päälle. 16v ei ainakaa siinä vaiheessa pumppaa mitään vielä silloin, ja tuo on varma tieto. Käsittääkseni tonnarissa sama juttu, tosin näissä ei 8v koneita ole
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Trionic-tontuissa bensapumppu käynnistyy heti, kun virrat kääntää päälle. Polttoainepumpun rele ja polttoainejärjestelmän päärele saavat virtaa +30 jännitteensyötöstä ja kun virta käännetään avaimesta päälle (jännitteensyöttö +15) menee jännite(heräte) mm polttoainepumpun releelle. Näin korjaamokässärin mukaan.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Juu, eihän se trionic ole(mikäli auto on vanhempi, kuin -94), LH on ruiskuna, mutta jos siellä on apumies käytettävissä, niin pyydä sitä startatessa kolistelemaan vaikka jakarilla pumpun kohdalta tankkia(muutama isku alhaalta). Voi tuo tärähdys auttaa pumppua lähtemään käyntiin, mutta sitä ennen kannattaa tuo ajonestohomma tarkistaa.
Matti
edit... muistelin, että tuota 2.3 sporttia olisi ollut vain vanhemmissa, jolloin ruisku on LH, mutta olihan viimeisissa vuosimalleissakin tosin silloin nimikkeellä turbo sport.
Matti
edit... muistelin, että tuota 2.3 sporttia olisi ollut vain vanhemmissa, jolloin ruisku on LH, mutta olihan viimeisissa vuosimalleissakin tosin silloin nimikkeellä turbo sport.
Viimeksi muokannut G-mies, To Elo 30, 2007 07:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: 9000 2.3 Sport ei käynnisty
Tuttu juttu, otappa akun kenkä irti 5-15min ja laita takaisin, pitäis startata. Itellä sama kokemus, peltiremontissa oli merkkihuollossa, tyhjäsivät akun ja siitähän trionic ei tykkää, vaan menee sekaisin jos yrittää vajoilla virroilla startata ja "vika" jää päälle, eikä nollaannu vasta kun akun irroituksella. Tech ei pitäisi myöskään saada yhteyttä tässä tilanteessa.hthalt kirjoitti:Juu. Klubijäsenten avulla ehjää peltiä ylleen saanut 9000seni kieltäytyy käynnistymästä. Auto oli maalarilla ja akku tyhjeni viikonlopun aikana siellä - nyt kone pyörii startatessa mutta ei käynnisty.
Bensapumpun päällemenoa mielestäni ei nyt enää kuulu virrat päälle lalitettaessa. Sulakkeet ovat ehjät.
Mistäs kannattaisi aloittaa vian etsintä ja löytyisikö jostain kuvia bensansyöttöön liittyvistä vehkeistä ja niiden sijainneista? Ai niin, ja viikon sisällä pitäis saada ko. kaunotar katsastukseen - mulla ei siis ole mikään kiire (koitan silti viimeiseen asti välttää merkkihuoltamon jonoja).
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saab 9-5 Aero Man. -04
9000 2.3 Sport ei käynnisty - uusimmat tiedot
Kiitos kaikille infoista! Ysitonnarini on vanha, vm. -92, ja Ruotsista tuotu. Auto toimi ja "tervehti" hienosti vaihtaessa kunnes toi peltiprojekti pukkas päälle. Sitte loppu "elämä".
Kipinää tulee ja siitä 17mm ruuvista väännettäessä bensasyöttöpuolelta venakopan vierestä pukkaa bensaakin aika lailla - joten toimistotyön tekijänä oon taas huuli pyöreänä. Mitään muuta uutta en ole kokeillut. Nyt homman kanssa ei ole enää kiire.
Auto on vanha, mutta noi ekat pari tuhatta kilsaa antaa uskoa siihen että edessä olis vielä aika paljon.
Laittakaa siis uutta ideaa sillai "peukalo keskellä kämmentä, enemmän aikaa kuin rahaa pohjalta" - jos jotain tulee mieleen.
Vieläkin hymyilyttää noi äänet vaihtaessa ;)
Ja kiitokset talkoo-osallistumisesta vielä kerran.
Kipinää tulee ja siitä 17mm ruuvista väännettäessä bensasyöttöpuolelta venakopan vierestä pukkaa bensaakin aika lailla - joten toimistotyön tekijänä oon taas huuli pyöreänä. Mitään muuta uutta en ole kokeillut. Nyt homman kanssa ei ole enää kiire.
Auto on vanha, mutta noi ekat pari tuhatta kilsaa antaa uskoa siihen että edessä olis vielä aika paljon.
Laittakaa siis uutta ideaa sillai "peukalo keskellä kämmentä, enemmän aikaa kuin rahaa pohjalta" - jos jotain tulee mieleen.
Vieläkin hymyilyttää noi äänet vaihtaessa ;)
Ja kiitokset talkoo-osallistumisesta vielä kerran.
nyt seuraavaksi kokeile toisella DI kasetilla.
Eli tuossa autossa se pumppu tosiaan ei pyörähä, ennenkuin kone lähtee pyörimään, myös stratti riittää, kuhan vaan kone pyörii. silloin ruisku saa tiedon että tarvitaan bensaa, jolloin pumppu käynnistyy, sillä tuo on LH, eikä trionic!!
Sulla on itse asiassa samanlainen sportti mikä mulla on työn alla.
ja yksi voisi myös olla kampuran asentotunnistin, hihnapyörän alla.
Vai voisiko olla että joku boksi irroitettu johdoista hitsausten ajaksi, tai boksi kärähtäny hitsatessa. Mikäli autoa on jouduttu paikkailemaan?
Eli tuossa autossa se pumppu tosiaan ei pyörähä, ennenkuin kone lähtee pyörimään, myös stratti riittää, kuhan vaan kone pyörii. silloin ruisku saa tiedon että tarvitaan bensaa, jolloin pumppu käynnistyy, sillä tuo on LH, eikä trionic!!
Sulla on itse asiassa samanlainen sportti mikä mulla on työn alla.
ja yksi voisi myös olla kampuran asentotunnistin, hihnapyörän alla.
Vai voisiko olla että joku boksi irroitettu johdoista hitsausten ajaksi, tai boksi kärähtäny hitsatessa. Mikäli autoa on jouduttu paikkailemaan?
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin