93 dumppi ongelma

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
V_llu
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: Su Helmi 18, 2007 09:33

93 dumppi ongelma

Viesti Kirjoittaja V_llu »

Elikäs liikkeessä laitattettiin 2.0t 93:seen dumppi jonka jälkeen myöhemmin syttyi Check engine-valo. Kävin liikkeessä josta ottivat koodin ja nollasivat. Oli kuulemma jokin Lambdansensorihäiriö joka ei kuulemma haittaa mitään. Sanoivat vaan että tule nollaamaan jatkossakin valo jos sattuu syttymään. Mutta kuitenki huolettaa tuo valon syttyminen ja mikäs tosiaan auttaisi? Originaalin boschin-osan palautus vai uusi lambda? Auton tehoja on nostettu digituningilla. Pitäisikö luottaa liikkeeseen vai aloittaa vian etsintä kunnolla? :?:
FreeZ
"Tuplakaasari"
Viestit: 58
Liittynyt: Ke Tammi 14, 2004 18:07
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja FreeZ »

Auton vuosimalli on? Jos on musta sytytyskasetti niin alkuperänen tilalle piakkoin.
V_llu
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: Su Helmi 18, 2007 09:33

Viesti Kirjoittaja V_llu »

Auto on vuosmalliltaan 00-01.
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nugge »

no sit uskoisin et on T7 kone ja siihen ei kannata laittaa dumppia.
menee kuules käymään ihan helvetin rikkaal.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
FreeZ
"Tuplakaasari"
Viestit: 58
Liittynyt: Ke Tammi 14, 2004 18:07
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja FreeZ »

V_llu kirjoitti:Auto on vuosmalliltaan 00-01.
Iha varmuuden vuoksi kurkkaa vielä konehuoneeseen ja katso minkävärinen sytytyskasetti on. Eli se osa mikä tulee tulppien päälle.
V_llu
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: Su Helmi 18, 2007 09:33

Viesti Kirjoittaja V_llu »

Mistä näen tuon sytkäkasetin värin ja mikä väri mihinkin vuosimalliin kuuluu? :oops:
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nugge »

avaat konepellin jos siinä keksel konehuonetta on sellanen punane palikka niin on T5 kone eli voit laittaa dumppia jos taas sit on musta niin on T7 kone ja ET / ei oo suositeltavaa laittaa dummpia
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
FreeZ
"Tuplakaasari"
Viestit: 58
Liittynyt: Ke Tammi 14, 2004 18:07
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja FreeZ »

V_llu kirjoitti:Mistä näen tuon sytkäkasetin värin ja mikä väri mihinkin vuosimalliin kuuluu? :oops:
T5 punainen ja T7 musta. Omasi on siinä rajoilla eli vanhempi punainen ja uudempi musta. http://www.elkparts.com/images/9197559_ ... ven_DI.jpg Tuon näköinen osa.
V_llu
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: Su Helmi 18, 2007 09:33

Viesti Kirjoittaja V_llu »

No täytyypä repiä dumppi huomenissa vittuun jos boksi on musta.
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nugge »

jep. niin pitää.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Siis jos kyseessä on atmosfääriin suhauttava malli niin pikapikaa pois tai voi pahimmassa tapauksessa koko kone laueta.
Jos taas on ns. by-passi, eli takaisinkierrättävä malli niin ei mitään hätää.

Surullista jos oikeasti ovat vielä jossain liikkeessä tuollaisen väärän venan asentaneet. Voisit käydä antamasas hieman noottia sinne että voisivat selvittää etukäteen mitkä osat sopii mihinkin, tosta meinaan tulee nopeasti tosi kalliit sihinät :roll:
V_llu
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: Su Helmi 18, 2007 09:33

Viesti Kirjoittaja V_llu »

Joop. Musta oli ja vaihoin orkkisosan takasin. Mutta tyhmänä utelisin että millaisen by-pass mallin voisin tuohon iskeä ja mistä sellaisen voisi hankkia/tilata. Oon ite viel niin vihreä näissä jutuissa :oops:
V_llu
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: Su Helmi 18, 2007 09:33

Viesti Kirjoittaja V_llu »

Nyt viel pitää käydä nollauttaa tuo Ce-valo.
FreeZ
"Tuplakaasari"
Viestit: 58
Liittynyt: Ke Tammi 14, 2004 18:07
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja FreeZ »

V_llu kirjoitti:Joop. Musta oli ja vaihoin orkkisosan takasin. Mutta tyhmänä utelisin että millaisen by-pass mallin voisin tuohon iskeä ja mistä sellaisen voisi hankkia/tilata. Oon ite viel niin vihreä näissä jutuissa :oops:
Miksi vakio ei kelpaa? :) Periaatteessa voit laittaa bypassin kuin bypassin, kunhan se vain kierrättää ilman eikä suhauttele pois. Mutta kauheasti ideaa siinä ei ole jos kone on vakio.
V_llu
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: Su Helmi 18, 2007 09:33

Viesti Kirjoittaja V_llu »

Njuu. Kaipa se kelpaa. :D
Vastaa Viestiin