dimebak kirjoitti:Se LH:n johtonippu menee siihen oikeanpuolen jalkatilan reunaan. Siellä on se ruiskuyksikkö ja pari relettä. Sitä pidemmäs ne taida mennä. Sen verran kuiten muistan, että syttöboksin (joka on siellä vasemmassa etulokarissa) ja ruiskuboksin välillä menee yksi johto joka on joku signaali sytytykselle.
Mites sinne boksille pääsee käsiksi, pitääkö purkaa mm. se raitisilmakotelo veke? Sen johtosarja katosi jonnekin sinne sen alle/taakse, pitääkö paljon muutakin purkaa jotta saisi johdot mukaan?
Pitäis kait käydä joku päivä nyppäämässä se boksi ja katkomani johdot jotta pääsisi sovittelemaan sähköjä 99:iin (mikäli purkamon auto ei ole jo paalissa).
Paha paha. En muista tarkalleen miten oli vaikka tulihan sitä veljen exää tiirailtua, kun se oli purkautumassa osiin. Semmoinen muistikuva kuitenkin olisi, että se ilmatorvi oli pois edestä ja boksi yms. osat oli heti siinä tyrkyllä, ja piuhat tieten tuli läpiviennistä sisään (josta ne sitten nypättiin pois). Mitään piuhoja ei mun muistin mukaan katkottu.
Millainen virranjakaja niissä Triumph-moottorisissa tupliksissa oikein on? 99:ini on Saabin 2.0-litraisella kaasutinkoneella varustettu, mutta siinä on jokin jumalattoman kokoinen (ja jumalattoman typerän näköinen) virranjakaja, joka ei ainakaan ole Boschin tekele, pyörijäkin on pullonpohjan kokoinen ja muotoinen
Mistä tuohon voisi löytää alipainesäätimen, normaalit varaosaliikkeet eivät sellaista osaa tilata, onnistuisikohan esim brittiosien kautta?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
http://www.blocket.se/vi/13079459.htm?ca=11_s Saiskohan tämän rekisteriin suomessa?
T16 tekniikka pellin alle ja baanalle. Taitaa prosentit ylittyä, vai tuliko tuohon muutoskatsatus systeemiin muutoksia?
Mitenkähän yleensäkin on tommosten ulkomailla rakennettujen autojen tuonti Suomeen? Saisiko sellaista tuotua edes muuttoautona? Jotenkin epäillen suhtaudun asiaan.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Suomessahan saa rekisteriin vaikka alusta alkaen itsesuunnittelun ja rakennetun auton jos kompetenssia vain riittää. Espoon automuseossa on yksi joka meni kaikesta muusta läpi, mutta tuli yllätys autoveron kohdalla joka laskettiin auton rakennukseen käytetyn ajan mukaan tegnologiateollisuuden keskiansiota käyttäen. Projekti oli hyytynyt siihen vaikka tyyppihyväksynnästä ja muusta oli koneinsinööri mennyt läpi leikiten. Samainen koneinsinööri kertoi että valmiin auton muutoksesta luulisi prosentteja tulevan vähemmän ja homma vielä helpommaksi myös verojen suhteen. Ihmetteli että miksi suomessa tehdään vähän kaikenlaisia korinvaihtoja kun se ei enään verosyistäkään ole niin mahdotonta (esim: saab 9000 kanta-auto 900:ksi jne..). Ulkomaillahan noiden harrastaminen on yleisempää.
Auriola Racing Teamin kalusto lisääntyi tällaisella metallinhohtoisella kaunottarella...
...ja niin, en muista onko tästä ollut puhetta, mutta kannattaa tarkistaa sen johtonipun kuoren kunto, jossa menee lämpomittarin anturin johto ja pari johtoa startille. Oli hangannu moottoria vasten siinä termarikotelon alapuolella. Ihme, ettei ollut palanu koko auto.
Jaahas, taisit hakea sukulais miehen vanhan auton Turun suunnalta. Ikäisekseen ilmeisesti aika hyvä korinen. Olen muistaakseni vaihtanut jommatkummat jarrulevyt ko.autoon monta vuotta sitten.
KN/Lieto kirjoitti:Jaahas, taisit hakea sukulais miehen vanhan auton Turun suunnalta. Ikäisekseen ilmeisesti aika hyvä korinen. Olen muistaakseni vaihtanut jommatkummat jarrulevyt ko.autoon monta vuotta sitten.
Jep - Turun suunnasta tuli haettua, ajettu alle 270 tkm, katsastus meni juuri umpeen ja hinta oli huimat 250 euroa kaksilla renkailla. Oli myynnissä Nettiautossa. Nokkapellissä ja takapellissä tätä "lakka" ongelmaa, mutta muuten vain kaksi todella pientä ruosteläikkää. Ehjät oven alaosat. Siisti on sisältä ja päältä ja kone toimii erittäiin hyvin ja äänettömästi.
Vaihdenivel vaihdettiin heti (90:n vastaava osa löytyi tallilta) ja JohnnyV4:n mainitsema sähkövika korjattiin matkalla. Yksi paikka pohjaan, kuskin puolen takaiskarin yläpään hitsaus ja moottorin öljyvuodon korjaus. Sit vaan kovaan ajoon.
Onhan hyvät valot tuossa tupliksessa, päihittää mennen tullen viistokeula-tonnarin ja ng-satkun valot
Noissa molemmissa verrokeissa on umpiot erittäin hyvässä kunnossa, kait kehitys menee vaan taaksepäin. Tupliksen ajovalojen pesuritkin PESEVÄT valot (ja melkein koko valaisinpinnaltaan) eivätkä vaan sottaa niitä kuten noissa uudemmissa
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
No nyt on tuplis katsastettu kehujen kera ja liikenteessä vuoden tauon jälkeen. On se vaan pirun mukava auto ajaa tuo, nyt kun KAIKKI toimii ja paikat on kunnossa.
Pitää vissiin vielä vahata ja ruuvata 16" ristipuolavanteet alle ennen Jurvaa...mutta kattotelineet pysyy.