Sähköantennin reiän paikka yms. (OG900 CC)

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Avatar
Huikko
"Viggen"
Viestit: 509
Liittynyt: To Maalis 22, 2007 11:17
Paikkakunta: Tampere

Sähköantennin reiän paikka yms. (OG900 CC)

Viesti Kirjoittaja Huikko »

Moi,

Meni taas perinteisesti käsi päähän tuon sähköantennin kanssa.

Otin sivuverhoilun ja manuaaliantennin pois, löysin johdot, mutta ei mene tähän talipalloon että miten tuo asennetaan.

Tilasin jopa saabilta 3/5-ovisen asennusraudan, johon antenni istuu hienosti kahdella ruuvilla.

Siihen ne ilonaiheet sitten loppuivatkin. Sille asennuskehikolle en keksi mitään paikkaa, vaikka kuinka pyörittelen sitä siellä korissa. Mitään valmiita reikiäkään ei ole.

Toinen juttu on se, että alkuper. antenni on sellaisessa kohdassa, ettei siihen reikään ainakaan saa sähköantennia, jos ei poraa aika isoa reikää sähköantennin varrelle siihen kaartuvaan sisäpuoliseen peltiin. Tällöin pitäisi ranettaa koko kiinnityskin ja se tulisi kokonaan sen pellin ja huovan väliin ilman mitään suojaa.

Selittäkää tyhmälle miten ja mihin tuo kuuluu asentaa?

Samoin kertokaa missä on oikea kohta sille antennin pohjasta lähtevälle vedenpoistoletkulle?

Ja jos joku voisi mitata missä kohtaa combissa on sähköantennin reikä. Kertokaa vaikka luukku kiinni ylhäältä päin laskettuna takalasin lämppärin lankoja laskemalla, niin menee sinnepäin.

Kiitos taas etukäteen, kyllä se sinne menee.

-T
----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
Avatar
Huikko
"Viggen"
Viestit: 509
Liittynyt: To Maalis 22, 2007 11:17
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Huikko »

Siitä alkuperäisestä reiästä ei saa suoraan alaspäin kuin kaksi senttiä, sitten tulee pelti eteen. Onko reikä väärässä kohdassa alunperin?
----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
Avatar
Huikko
"Viggen"
Viestit: 509
Liittynyt: To Maalis 22, 2007 11:17
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Huikko »

Palikat on oikeat...tuota paikkaahan tässä kyseltiin, kun ei sitä voi tuohon saada millään jos ei poraa reikiä koriin lisää.

Tosin jos tuo reikä on väärässä paikassa, niin voi olla etten jaksa tehdä uutta, koska autossa on jo yksi puhelimenantenninreikä ennestään peitetty lätkällä.

Todennäköisesti tuo reikä on liian lähellä takaumpiota, koska se jää sisemmän pellin taakse piiloon.
----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Kokeile laittaa moottori toisinpäin, eli käännä pystyakselin ympäri 180ast. Ja moottorihäkkyrä jää "takaluukun puolelle". Vain antennin varsi pujotetaan peltien läpi... jos en ihan väärin muista.

Sisäverhoilu on erilainen sähköantenni vrt. tavallinen (?). Ainakin oma istuu tosi tökerösti ja pohjalevykään ei aukea kunnolla, tosin taivuttelin kiinnitysraudan 2/4D-mallisesta...
Avatar
Huikko
"Viggen"
Viestit: 509
Liittynyt: To Maalis 22, 2007 11:17
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Huikko »

Ongelma on edelleen se, ettei jos otan alkuperäisen antennin irti ja laitan siihen reikään vaikka tupakan, niin se seisoo siinä, koska ei pääse putoamaan sinne sisään, koska siinä on 20mm päästä pelti edessä.

Ei tuohon voi mitenkään saada pitkää teleskooppiantennia, jossa on jäykkä putki.

Miksi alkuperäisasennetun perusantennin reikä olisi väärässä paikassa??? EI tajua...

Joku laittaa kuvan että näen missä kohtaa sen pitäisi olla, tai sitten mittaa paikan...sitten pääsee eteenpäin.

Palikat on varaosanumeroiden perusteella täysin oikeat, järki ei vain riitä.
----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
Avatar
Huikko
"Viggen"
Viestit: 509
Liittynyt: To Maalis 22, 2007 11:17
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Huikko »

Just mittasin, että se antenninreikä on 49mm alempana kuin mihin takaikkunan kumilista loppuu.

Missäs kohtaa se teillä on, joilla se sinne asentuu?
----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
Avatar
Huikko
"Viggen"
Viestit: 509
Liittynyt: To Maalis 22, 2007 11:17
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Huikko »

Alapellillä tarkoitan sitä peltiä johon sormi osuu, kun tökkää antenninreiästä. Siihenkö pitää siis tehdä myös reikä?
----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
Avatar
Huikko
"Viggen"
Viestit: 509
Liittynyt: To Maalis 22, 2007 11:17
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Huikko »

Joo kyllä kiitos.

Nyt ymmärsin. (vihdoinkin)

Eli siihen toiseenkin peltiin pitää porata reikä.

Mulla on autossa reikä vain siinä pintapellissä.

Tuo antennihan menee yhdestä pellistä läpi ja kiristetään pintapeltiin.
----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
Avatar
Huikko
"Viggen"
Viestit: 509
Liittynyt: To Maalis 22, 2007 11:17
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Huikko »

Tää menee mielenkiintoiseksi :)
Voisiko olla etä 1993 on jotain rakenteita vahvistettu?

Otan kuvan kun saan sen auki taas...mutta

http://kotisivu.dnainternet.net/thaapan/antenni.jpg

Tuosta kuvasta näkyvää antennin putkea ylöspäin mulla tulee vastaan pelti, joka kaartuu kohti kuvassakin näkyvää tiivistettä. Sen takana on sitten vielä suora pintapelti. Sinne väliin jää sen verran tilaa, että manuaaliantennin saa kiinni.
----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
Phor
"Ruisku"
Viestit: 112
Liittynyt: La Tammi 10, 2004 20:07
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Phor »

Itse huomasin saman ogelman kun vaihdoin auton pari vuotta tuoreempaan. Eli -90 -> -92 jouduin tekemään sisempään peltiin reijän anteennille, kun vanhempaan meni heittämällä.

Onkos huikko sun satku suomen vai ruotsin tuotantoa?? Vanhempi oli meinaan Ukissa tehty ja uudempi Trolli. Voisko se jotenkin liityä asiaan??

Mitii hän ????

Jäsen 1206
#1206
Saab 9-3 SS aero XWD -10
Saab 900 T16 5d -92 (projekti)
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9411
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Mihis tuollaisen sähköantennin sopisi törkätä 99:iin? Peräkontin muoto ei oikein tue mitään bolt-on -asennusta?
Mielestäni juurikin 99 olisi tyyliltään riittävän vanhanaikainen moisen asennukseen ;)
NG-cabbekin on vanha kuin taivas mutta siihen tuo piiska ei sovi ollenkaan, siitä ajattelin napata moisen 99:iin.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Avatar
Huikko
"Viggen"
Viestit: 509
Liittynyt: To Maalis 22, 2007 11:17
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Huikko »

Tää on trollhättanissa tehty 1993 cc.

Nyt on antenni paikallaan, kun jaksoi säätää. Tein sinne hienon pesän sille ja koko antenni menee piiloon. Pohjaluukku aukeaa ja kaikki toimii hienosti.

Kiitoksia avusta.
----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
Avatar
Huikko
"Viggen"
Viestit: 509
Liittynyt: To Maalis 22, 2007 11:17
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Huikko »

:oops:

Harkitsen kuvan laittamista sitten kun olen siistynyt hiukan tuota asennusta. Siellä kävi joku "per***le nyt kyllä menet siihen" ranettaja peltisaksien kanssa...hävettää ihan.

Mutta teknisesti ratkaisu toimii...
----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
Vastaa Viestiin