On se vaan nätti automalli OnnittelutTri-Lo kirjoitti:...
Tuplis-threadin aika
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4027
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4027
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Mun pitäis saada itsestäni yhtä paljon irti, että opettelisin tuon taidon. Hienoa työtä sinulta joka tapauksessa. Ja onnittelut nyt sitten autolleTri-Lo kirjoitti:Onnittele enemmän autoa, koska tuotahan olisi paalattu jo vuosi sitten jos en olisi saanut tuota päähänpistoa oppia itse hitsaamaan. Sen verran mätä oli, vaikkakin ajettu vain 179tkm.jariha kirjoitti:On se vaan nätti automalli OnnittelutTri-Lo kirjoitti:...
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
Onnittelut tri-lo
(Oma 99-rojekti on jatkunut luokkaa 2h/viikko kun pitää taloakin koettaa saada valmiiksi.)
Just äsken poistin omastani kaikki kylkilistat, vielä nuo karseat möhköpuskurit hemmettiin, 2-raitaiset (tai sitten niiden puutteessa ne vielä vanhemmat, leveällä kromireunalla olevat) ja vanhemmanmalliset ovet (tai ainakin niiden karmiosa ettei tartte katella noita kamalia "uudenaikaisia" peilejä") sekä tietty vanhempi maski turbomallista.
Ja tietty ilmanpoistokanavien ympärysritilät paikoileen
Viimeisten vuosimallien tuplikset on vaan kamalan ruman näköisiä, ei voi mitään
Onko kaikissa EMS-malleissa muka ollut aina kromilistat?
Jos ei niin sittenhän olisi helppo koettaa tehdä tuosta omastani jokin ems -79 look-alike tms??
http://upload.isaab.net/SAAB%2099EMS.%201979..jpg
http://www.isaab.net/forum/viewtopic.ph ... php?t=1407
Niin ja mistä löytyisi tuollaiset kylkiteipit:
http://www.isaab.net/upload/SAAB%2099EM ... 20U.S..jpg
(Oma 99-rojekti on jatkunut luokkaa 2h/viikko kun pitää taloakin koettaa saada valmiiksi.)
Just äsken poistin omastani kaikki kylkilistat, vielä nuo karseat möhköpuskurit hemmettiin, 2-raitaiset (tai sitten niiden puutteessa ne vielä vanhemmat, leveällä kromireunalla olevat) ja vanhemmanmalliset ovet (tai ainakin niiden karmiosa ettei tartte katella noita kamalia "uudenaikaisia" peilejä") sekä tietty vanhempi maski turbomallista.
Ja tietty ilmanpoistokanavien ympärysritilät paikoileen
Viimeisten vuosimallien tuplikset on vaan kamalan ruman näköisiä, ei voi mitään
Onko kaikissa EMS-malleissa muka ollut aina kromilistat?
Jos ei niin sittenhän olisi helppo koettaa tehdä tuosta omastani jokin ems -79 look-alike tms??
http://upload.isaab.net/SAAB%2099EMS.%201979..jpg
http://www.isaab.net/forum/viewtopic.ph ... php?t=1407
Niin ja mistä löytyisi tuollaiset kylkiteipit:
http://www.isaab.net/upload/SAAB%2099EM ... 20U.S..jpg
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Tuollaiset teipit ostaisin itsekin heti kun löytäisin, ja juuri mustina! Tuli kesän aikana nähtyä samanlaiset kun eräällä autokauppiaalla oli täällä hetken myynnissä oikea helmi, musta 2-ovinen -82:nen trx-vanteilla. Siinä oli tuollaiset mutta kullanväriset kylkiteipit. Se oli hot.ng900aero kirjoitti: Niin ja mistä löytyisi tuollaiset kylkiteipit:
http://www.isaab.net/upload/SAAB%2099EM ... 20U.S..jpg
onnittelut hämeenlinnan kavereille hienosta taltioinnista, ja tri-lo hienosta käyttöentisöintityöstä (muistan ne kuvat hitsauksistasi)! tuo kirsikanpunainen väri on vahattuna sanoinkuvaamattoman hieno, ja us-turbo vanteet sopii tuohon kuin nenä päähän.
muistelin että olet vetokoukkua vailla tuohon? huomaa että pienipuskureissa malleissa oli erilainen vetokoukku, sellainen mikä ei sovi isopuskuriseen tuplikseen. mut ilmeisesti isopuskurisen vetokoukku käy edelleen mutta voi näyttää hassulta jos on iso rako puskuriin.ng900aero kirjoitti: Just äsken poistin omastani kaikki kylkilistat, vielä nuo karseat möhköpuskurit hemmettiin
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Tattis hyvästä huomiosta, täytyypä etsiä jostain pienipuskurisen koukku. Koukku tulee jompaan kumpaan tuplikseen, mahdollisesti vanhempaan.lucaf kirjoitti: muistelin että olet vetokoukkua vailla tuohon? huomaa että pienipuskureissa malleissa oli erilainen vetokoukku, sellainen mikä ei sovi isopuskuriseen tuplikseen. mut ilmeisesti isopuskurisen vetokoukku käy edelleen mutta voi näyttää hassulta jos on iso rako puskuriin.
Tupliksen ulkonäkö muuttui kyllä omasta mielestäni heti paremmaksi kun ripsin listat veke, ja samalla lähti myöskin peräkontin merkit, kyllä tuon Saabiksi tunnistaa ilman SAAB 99 GL 5Speed -merkintöjäkin
Oliko nuo aiemmin mainitsemani koristeteippaukset Saabin tuotantoa ja onko kenelläkään havaintoa uustuotannosta?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
saakohan 77 malliseen ysiysiin vielä kytkimen työsylinterin tiivisteitä? pirulainen valuttaa nesteet maahan, luulin ensin öljyläikäksi mutta sormella kokeilin ja oli kirkasta + sulatti maalia = selvä peli .
on se kytkinpoljin ollutkin oudon tuntunen, ikäänkuin liikerata olisi kaksiosainen joista jälkimmäinen osuus vähän tahmeampi.
on se kytkinpoljin ollutkin oudon tuntunen, ikäänkuin liikerata olisi kaksiosainen joista jälkimmäinen osuus vähän tahmeampi.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Hae vaan suosiolla Motonetistä (tai jostain muualta) uusi työsylkkä, ainakin nuo sylinterit mitä olen nähnyt, ovat olleet aika kuluneita. Edellisen -73 tupliksen kytkimestä tuli todella hyvä uudella työsylkällä.lucaf kirjoitti:saakohan 77 malliseen ysiysiin vielä kytkimen työsylinterin tiivisteitä? pirulainen valuttaa nesteet maahan, luulin ensin öljyläikäksi mutta sormella kokeilin ja oli kirkasta + sulatti maalia = selvä peli .
on se kytkinpoljin ollutkin oudon tuntunen, ikäänkuin liikerata olisi kaksiosainen joista jälkimmäinen osuus vähän tahmeampi.
Nykyisessä -73:ssa on se aataminaikainen ulkopuolinen työsylkkä (lieneeköhän sama kuin kajakissa?), nyt ilmojen viilentyessä se on alkanut vähän takertelemaan, vuotoa en ole vielä havainnut mutta toimii myöskin hieman "kaksiosaisesti" ja palauttaa huonosti, pitää ensimmäiseksi vaihtaa uudet nesteet (ja tietty huuhdella uusilla nesteillä sylkkää). Jossei muutu paremmaksi niin uudemmanmallinen sylinteri tilalle.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Oli ne (ja saattaapa olla että olisi joihinkin Specialeihin laitettu jo tehtaalla), lisävarustekataloogista varmaan löytyisi jopa varaosanumerot noille.ng900aero kirjoitti:Oliko nuo aiemmin mainitsemani koristeteippaukset Saabin tuotantoa
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Ok, eli etsii vaan varaosanumeron ja tilaa tarrat merkkiliikkeeseen (eli selaavat kömpelösti epc:tä ja toteavat ettei löydy, ja ovat melko varmasti hävittäneet kansiot ja mikrofilmitkin jo ajat sitten)Juha96 kirjoitti: Oli ne (ja saattaapa olla että olisi joihinkin Specialeihin laitettu jo tehtaalla), lisävarustekataloogista varmaan löytyisi jopa varaosanumerot noille.
Eivaan onnistuukohan tuollaisten teettäminen mitenkään, eli olisivatko mitenkään mallinnettavissa autosta jossa tuollaiset ovat (ja niitä tuskin montaa löytyy)?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Enkö sanonut jo että kaikki. (Tai no, sitä ryyppyä ympäröivää merkkivaloa en saanut palamaan ihan kahvan "koko pituudelta" vaan sammuu tietyissä asennoissa.. )ng900aero kirjoitti:Toimiiko myös lampunpesimet ja istuinlämppärit?Tri-Lo kirjoitti:On se vaan pirun mukava auto ajaa tuo, nyt kun KAIKKI toimii ja paikat on kunnossa.
On muuten aika poikkeuksellinen tilanne tällä hetkellä noitten penkinlämmittimien puolesta, toimii kuskinpuolellakin tuon lisäksi molemmissa tonniaeroissa sekä molemmissa satkuissa, jopa paaliin menevässä. Huomasin eilen.
Juha96; Mikä muuten on 99 Special ja mitä sellaiseen kuuluu?
Sori, epätarkasti kirjoitettu, Tarkoitin siis 99 GL Specialia, joka varmaan eri mallivuosissa on merkinnyt vähän eri asioita. Tuossa ng900aeron linkissäTri-Lo kirjoitti: Juha96; Mikä muuten on 99 Special ja mitä sellaiseen kuuluu?
http://www.isaab.net/forum/viewtopic.ph ... php?t=1407
keskivaiheilla on 1978 mallin 99 GL Special tuolla kylkiteipillä ja teksti sanoo, että muuten EMSiä vastaava varustus, mutta kaksikaasutinkone 108 hp. Ja nuo kylkiteipit näkyy siinäkin.
Muistelen meillä ollutta 1983 mallivuoden 99 GL Specialia. Siinä oli sävylasit, mustat kahvat ja listat, kattoluukku, avattavat takasivulasit ja erikoisplyysiverhoilu (pehmeämpi pinta kuin tavallisessa plyysissä) ristikkäistikkauksella, keskikyynärnojalla ja takaniskatuilla. Metalliväri ja tuo kylkiteippi. Urheilulliset 185/65 R 15 Nokia Rollster matalaprofiilirenkaat peltivantein ja pienin keskiökapselein. Keskikonsoli. Kierroslukumittari kuten kaikissa 5-vaihteisissa Ysiyseissä tuolloin.
Teknisesti vastasi täysin perusmallin 1- kaasutin 5- vaihteista 2- ovista sedania. Auto ei tullut meille suoraan Uudestakaupungista vaan ensimmäiseltä omistajaltaan joskus 1986 tai -87, joten en voi tietää, onko jokin varusteista pitänyt ruksia erikseen.
(Uskoisin, että tuo '83 99 GL Special on ollut Uudenkaupungin tehtaan oma malli, jota on myyty vain Suomessa. Ei ehkä saisi sotkea satkuja tänne, mutta sanon kuitenkin, että paljon samaa henkeä löytyy vielä Saab-Valmetin 20-vuotisjuhlamallista 900c Specialista 1989, tosin siinä taisi olla karvalakkimallin verhoilu.)
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm