![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Surprised :o](./images/smilies/icon_surprised.gif)
Toimiiko myös käsijarrun merkkivalo, takakontin valo ja huomioiko fasten seat belts -valo myös apparin?Tri-Lo kirjoitti: Enkö sanonut jo että kaikki.(Tai no, sitä ryyppyä ympäröivää merkkivaloa en saanut palamaan ihan kahvan "koko pituudelta" vaan sammuu tietyissä asennoissa..
)
ng900aero kirjoitti:Toimiiko myös käsijarrun merkkivalo, takakontin valo ja huomioiko fasten seat belts -valo myös apparin?Tri-Lo kirjoitti: Enkö sanonut jo että kaikki.(Tai no, sitä ryyppyä ympäröivää merkkivaloa en saanut palamaan ihan kahvan "koko pituudelta" vaan sammuu tietyissä asennoissa..
)
Aika paha vika se ryypyn merkkivalon oikuttelu, voi jossain pahassa tilanteessa jäädä ryyppy päälle jolloin kone karstoittuu (ja saastuttaa ilmakehää, ja jolloin on lopputuloksena tälläisiä kesiä)
No sitten joo, nyt uskon jo.Juha96 kirjoitti:Ai niin, en tarkoittanut ristikkäistikkauksella sitä varhempaa salmiakkimallia, vaan tällaista: http://www.nettiauto.com/1443984
joka oli (kuten kuvastakin näkyy) myös ruisku-900:ssa ainakin 1986 - ja oliko myös 900 GLE:ssä silloin 1983 kieppeillä?
P.S. Tuosta nettiauton satkustahan saisit hienot Special-penkit punaiseen tuplaysiisi jos vaalea väri sopii eikä viistetyt takatuhdon kulmat häiritse.
Oliko myös check ok?Tri-Lo kirjoitti:
Käsijarrun merkkivalo - check
Fasten belts - check
Takakontin valo - onko sellaistakin?Missäpäin? En ole huomannut.
Joo check=ok. Sytytin toimii loistavasti, pomppaa ylös vasta punaisena. Testasin kyllä. Tyypillistä tietenkin nyt, kun sitä ei enää tarvitse.ng900aero kirjoitti:Oliko myös check ok?Tri-Lo kirjoitti:
Käsijarrun merkkivalo - check
Fasten belts - check
Takakontin valo - onko sellaistakin?Missäpäin? En ole huomannut.
Ainakin oman 99 -83 2d sedanin takarontin vasemmalla sivulla on valo (ja sen kytkintä jouduin säätämään vähemmän herkäksi).
Kohtuullisen ehjältä tuo tupliksesi vaikuttaisi, toimiiko myös tupakansytytin, eli ei vaan ponnahda samantien ylös sitä painettaessa (ja kuumenee tasaisen punaiseksi joka käyttökerralla), ja palaahan virtalukon kehyksen valo, ja eihän kello vaan jätätä?
Mitään en ole ehtinyt sunnuntain jälkeen tekemään - työ reissussa ma-pe. Tänään kävin hakemasa vakuutuksen ja rekisteröimässä. Sunnuntaina tosiaan vaihdettiin nivel laatikon ja vaihde vivuston väliin ja korjattin sähkövika. Akku lopetti itsensä purkamisen siihen paikaan. Seuraavaksi iskarin yläpään hitsaus vie tunnin ja paikka pohjaan max toisen - todennäköisesti sunnuntai iltana käy tallilla nuo hoitamassa. Öljyvuodon paikantaminen on sitä seuraava projekti konetilan pesun jälkeen. Tallilla on varaosaa sen verran runsaasti, että työtähän se vaan on. Ajoon tulee varmasti syyskuun aikana - työt haittaa harrastusta myös koko seuraavan viikon.KN/Lieto kirjoitti:Miltäs Hämeenlinnan miehen auto vaikuttaa alkutarkastelujen jälkeen, meneekö kovaan ajoon?
Nyt nolottaa (ja pahasti, mutta samanvärisiä kun nuo Sabat ovat)Tri-Lo kirjoitti:Joo check=ok. Sytytin toimii loistavasti, pomppaa ylös vasta punaisena. Testasin kyllä. Tyypillistä tietenkin nyt, kun sitä ei enää tarvitse.ng900aero kirjoitti:Oliko myös check ok?Tri-Lo kirjoitti:
Käsijarrun merkkivalo - check
Fasten belts - check
Takakontin valo - onko sellaistakin?Missäpäin? En ole huomannut.
Ainakin oman 99 -83 2d sedanin takarontin vasemmalla sivulla on valo (ja sen kytkintä jouduin säätämään vähemmän herkäksi).
Kohtuullisen ehjältä tuo tupliksesi vaikuttaisi, toimiiko myös tupakansytytin, eli ei vaan ponnahda samantien ylös sitä painettaessa (ja kuumenee tasaisen punaiseksi joka käyttökerralla), ja palaahan virtalukon kehyksen valo, ja eihän kello vaan jätätä?Kello toimii loistavasti, en muista tuliko kello/kiekkamittari vaihdettua toiseen(temp-tank osan vaihdoin ainakin), mutta tuo nyt ainakin toimii. Virtalukon valaistus ym. pikkupolttimot on tietysti kaikki vaihdettu samalla kun kasattu. Teippipuutkin näkyy pimeässä..
Pitää huomenna katsoa etsiä sitä kontin valoa, kun ei nyt ole mitään muistikuvaa sellaisesta.
Kävin pihalla kattomassa ja mitämitä??ng900aero kirjoitti:Nyt nolottaa (ja pahasti, mutta samanvärisiä kun nuo Sabat ovat)Tri-Lo kirjoitti:Joo check=ok. Sytytin toimii loistavasti, pomppaa ylös vasta punaisena. Testasin kyllä. Tyypillistä tietenkin nyt, kun sitä ei enää tarvitse.ng900aero kirjoitti: Oliko myös check ok?Ainakin oman 99 -83 2d sedanin takarontin vasemmalla sivulla on valo (ja sen kytkintä jouduin säätämään vähemmän herkäksi).
Kohtuullisen ehjältä tuo tupliksesi vaikuttaisi, toimiiko myös tupakansytytin, eli ei vaan ponnahda samantien ylös sitä painettaessa (ja kuumenee tasaisen punaiseksi joka käyttökerralla), ja palaahan virtalukon kehyksen valo, ja eihän kello vaan jätätä?Kello toimii loistavasti, en muista tuliko kello/kiekkamittari vaihdettua toiseen(temp-tank osan vaihdoin ainakin), mutta tuo nyt ainakin toimii. Virtalukon valaistus ym. pikkupolttimot on tietysti kaikki vaihdettu samalla kun kasattu. Teippipuutkin näkyy pimeässä..
Pitää huomenna katsoa etsiä sitä kontin valoa, kun ei nyt ole mitään muistikuvaa sellaisesta.sekoilin siis ng:n ronttivalon suhteen (joka on vasemmalla puolella), tupliksessahan se on tietenkin siinä kontin yläreunassa, heti luukun tiivisteen yläosan jälkeen, et voi erehtyä (eli se ei siis toimi = paaliin
).
Toimiihan myös hanskalokeron valo ja sisävalojen katkaisin?
Nojoo, ylipäätään ihme jos jokin mainitsemistani jutuista on ok, jostain syystä noissa tupliksissani on pelanneet kaikki (vuosimallista johtuen kaikkia ominaisuuksia ei tuossa -73:ssa ole), sinällään jännää että esim omassa umpilahossa -83:ssakin on ollut tekniikkapuoli kunnossa, ainoa selitys peräpään lahoudelle on ollut säännölliset uinnit meressä (=peruutettu venetraileri aina liian syvälle luiskaan).
Komean näköinen tuo punainen 99, kattotelineiden funktio yhdistettynä tuleviin isompiin vanteisiin ei ainakaan näin äkkiseltään auennut meikälle?
Joo takabaksin valo vaan paikoilleen, mahtaa olla aika samallainen mikä on siellä B-pilarin yläpuoleisena valonakin (paitsi ettei rontissa ole kytkintä).Tri-Lo kirjoitti: Kattotellingit on vaan sitä varten että porukka tunnistaa mut, pyrin pitämään noita kiinni vähän kaikissa autoissa. Siinähän on tyyliä ja käytännöllisyyttä samassa, mikäs sen parempaa. Eikö Saab ole juuri sitä?
Joono ymmärräthän perusidean sitten kuitenkin.ng900aero kirjoitti:Joo takabaksin valo vaan paikoilleen, mahtaa olla aika samallainen mikä on siellä B-pilarin yläpuoleisena valonakin (paitsi ettei rontissa ole kytkintä).Tri-Lo kirjoitti: Kattotellingit on vaan sitä varten että porukka tunnistaa mut, pyrin pitämään noita kiinni vähän kaikissa autoissa. Siinähän on tyyliä ja käytännöllisyyttä samassa, mikäs sen parempaa. Eikö Saab ole juuri sitä?
Huomattavan paljon paremmalta tuo Sabasi näyttäisi ilman noita kattotelineitä, huumorimielessä tuli itekin kierrettyä Suomea joskus 18-vuotiaana kajakilla kattotelineet päällä joissa oli kitara (ja mitälie roinaa lisäksi)
Noo en oikeasti tajua tota juttua, tai siis toki tajuan sen että kattotelineet on sikamekeet (Kait) mutta miksi niiden pitäisi olla autossa jota on jollain muilla lailla asiallisesti fiksattu?Tri-Lo kirjoitti: Joono ymmärräthän perusidean sitten kuitenkin.![]()
Ja sehän on ennemmin näin, että kattotelineet tulee näyttämään paljon paremmilta kun laitan nuo 7,5x16" 100+ -pyörät alle. Ei auto ilman telineitä tms.
Nojoo, enhän mä nyt mitenkään 100% vakavissani olekaan noitten kanssa..ng900aero kirjoitti:Noo en oikeasti tajua tota juttua, tai siis toki tajuan sen että kattotelineet on sikamekeet (Kait) mutta miksi niiden pitäisi olla autossa jota on jollain muilla lailla asiallisesti fiksattu?Tri-Lo kirjoitti: Joono ymmärräthän perusidean sitten kuitenkin.![]()
Ja sehän on ennemmin näin, että kattotelineet tulee näyttämään paljon paremmilta kun laitan nuo 7,5x16" 100+ -pyörät alle. Ei auto ilman telineitä tms.
Laita sinne telineille jokin ikivanha arkkujääkaappi ( ja pakastettu hirven pää sieltä kannen välistä roikottamasta olis plussaa) tai 80-luvun alun suksipoksi vähän vinoon niin on vielä "kuulimpi"![]()
Eikait, meitsi vaan on niin out of style (tjmsp)