T16 -85 käynti ongelmaa kylmänä

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

T16 -85 käynti ongelmaa kylmänä

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

koko yön tai työ päivän seisottuaan auto käy hetken aikaa kunnolla, muutamasta sekunnista melkein minuttiin, sitten alkaa pauke ja auto sammuu monta kertaa ja saa sahata käyntiin kauan kunnes lähtee taas röpeltäen ja paukkuen.
kierroksia ottaa 3500 tällöin ja ahdot punakeltaisen välissä, siis vapaalla.
minuutin pari tätä jatkuu kunnes joku paikka lämpenee ja alkaa hiljalleen käydä aivan normaalisti.


bensan paineet ok
kokeiltu ilman immua, ei muutosta
lämpö anturia en huomannut irroittaa

joten mistä on saabiin tullut paukku?!
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

eikö kellään mitään veikkauksia? nyt kokeilin vielä seisottaa työ päivän jälkeen tähän asti ja kokeilin ottaa lämpö anturin irti ja sytkänkin katsoin että on normaali vian päällä ollessa...

huomena vaihdan kaikki sytkä osat vielä...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
paltaselka
"Kaasari"
Viestit: 16
Liittynyt: Ti Elo 28, 2007 20:53
Paikkakunta: 08

sähköä

Viesti Kirjoittaja paltaselka »

Tuntuu että syksyllä kaikki kukkii ! Itsellä vuosia hyvin pelannut 900i teki kertomuksesi mukaisesti SAMAN ! Minulla löytyi silmämääräisesti "vika" kylmäkäynnistys suuttimen päässä olevasta johdosta, kumitutin alta oli toinen "naaras" liittimistä liukunut taaksepäin ja ei saanut kosketusta. En tiedä oliko vika siinä MUTTA YRITÄN EDELLEEN käynnistää vanhaa palvelijaa huomen aamulla. Nyt on ainakin liitin paikallaan ja luultavasti tapahtuu muutakin kuin röpöttämistä. Tosin meillä ei ole turboa.
saab 96 2x aikoinaan
saab 900,1986 musta sedan miltei uudesta saakka
saab 900i , 5ov kaunis mutta temppuilee
saab 900i, valkoinen virka-auto (kaunis ja edullinen)
kristian
"Hölösuu"
Viestit: 2108
Liittynyt: Ma Touko 16, 2005 14:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja kristian »

Asiasta sen paremmin tietämättä... lämpötila-anturi siihen vehkeeseen tuli ainakin minun aikanani vaihdettua, ei suostunut lähtemään käyntiin kone lämpimänä silloin :roll:
Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Sytkästä lähtisin näin aluksi vikaa etsimään..
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1784
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LR »

Autossa on jo uusi Hellan sytkäyksikkö. Seuraavaksi kannattaa koittaa jakajan vaihtoa.
Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
jupu
Matalapaineturbo
Viestit: 157
Liittynyt: La Loka 04, 2003 15:37
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja jupu »

Yleensä "paukkuminen, flunssa, yskä" johtuu liian laihasta seoksesta, joten petrooli puoleen kääntyisin. Mutta kaikki on mahdollista...Itse olen muutamasta kerrasta oppinut..vika ei ole sytty puolella vaika nykiminen/paukkuminen on ollutkin hyvin terävää ja sen puolesta sytty puolelle sopivaa ja hyvin oletettavaa...
EI Saabia...tällä erää.
Vastaa Viestiin