Satku "tuksuttaa"

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
tlaakso
"Aero"
Viestit: 373
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 21:54
Paikkakunta: Paimio

Satku "tuksuttaa"

Viesti Kirjoittaja tlaakso »

Konehuoneesta kuuluu jostain pakosarjan puolelta ääntä kuin siellä olisi pienen pieni höyryveturi.... 8O "tsut-tsut-tsut-tsut..." Vuotaakohan vaan pakosarja vai voiko tollainen tulla jostain muualta?

Samalta puolelta venakopan välistä on vuotanut jonkin verran öljyä ja kone tuntuu hiukan laiskalta. Tyhjäkäynti on myös hiukan alhaalla, lämpimänä n. 600-650rpm.

Osaiskos joku viisaampi auttaa?
Kannatusjäsen
#3382
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3103
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Viesti Kirjoittaja Svc »

Pakosarjan tiiviste vuotaa kannen välistä.
Laiskuuden korjaaminen kannattaa aloittaa tulppien vaihdolla ja moottorin säätämisellä. Myös venttiilivälykset, ellei niitä ole tarkistettu viimeisen 100000 km aikana.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Jortsu
"Viggen"
Viestit: 588
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 10:41

Viesti Kirjoittaja Jortsu »

Väärillä jengoilla oleva sytytystulppa aiheuttaa myös tuollaisen höyryveturiäänen. Näin siis 8-venttiilisessä.
Mistäkö tiedän? No kokemuksesta :oops:
Saab 9-3 SE -98 2,0t, Saab 9-3 SE -00 2,0i + joukko ikuisuusprojekteja
tlaakso
"Aero"
Viestit: 373
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 21:54
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tlaakso »

Jortsu kirjoitti:Väärillä jengoilla oleva sytytystulppa aiheuttaa myös tuollaisen höyryveturiäänen. Näin siis 8-venttiilisessä.
Mistäkö tiedän? No kokemuksesta :oops:
Siellähän oli tulppa jotenkin huonosti. Tuksutus loppui mutta kun vaihdoin kaikki tulpat, jakajan kannen, pyörijän sekä ilmanputsarin alkoi nykimään tasakaasulla jossain 1500-2000rpm...?

Aivan satavarma en ole etteikö pientä nykimistä olisi ollut ennenkin mutta jotenkin tuo tuntuu uudelta vialta...
Kannatusjäsen
#3382
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

tlaakso kirjoitti:
Jortsu kirjoitti: Siellähän oli tulppa jotenkin huonosti. Tuksutus loppui mutta kun vaihdoin kaikki tulpat, jakajan kannen, pyörijän sekä ilmanputsarin alkoi nykimään tasakaasulla jossain 1500-2000rpm...?

Aivan satavarma en ole etteikö pientä nykimistä olisi ollut ennenkin mutta jotenkin tuo tuntuu uudelta vialta...
Kannattaa nyt uusilla kulutusosilla tarkistaa syttyajoitus ja seokset. Itse ropasin kerran japsinromua (ei omaa) jossa tukkeutuneen ilmansuodattimen, ja kärkiväliltään roimaksi kuluneitten tulppien vaikutus oli kompensoitu vääntelemällä sytytysennakkoa ja rukkaamalla tyhjäkäyntiä. Eihän se pelannut ensinkään uusilla tulpilla ja suodattimella ennenkuin sääteli uusiksi.
Vastaa Viestiin