moott. öljyisyys (oli: ruosteviat ja kuvien valheellisuus)
moott. öljyisyys (oli: ruosteviat ja kuvien valheellisuus)
eikös olisi houkutteleva vuoden vanha myyntikuva, autohan on "virheetön"
todellinen tilanne: http://tinyurl.com/2vsopx
(ks. myös page2). näitä sopii miettiä kun menee kuvien perusteella rahat taskussa saabinhakureissulle
kuvathan on minun autostani ja mitä raati sanoo, kannattaako vielä investoida seuraavalle leimalle (katsastuskausi 1107-0208)? taitaa olla turhan aikaista miettiä, olen vaan varannut ajan jo hitsaajalle
alkaa olla jo tunnearvoa kun autolla on porhallettu jo 60tkm kolmessa vuodessa. mutta kun kaksi vanhempakin on verottamassa harrastamista, ajaisiko tällä vain leiman loppuun?
työlistalla on ruosteiden lisäksi (kuvissa ei näy mut kaikki 4 ovea huonot, eikä kaikkia ruosteita kuvattu) yksi pallonivel, pakoputken viimeinen pätkä, ja ehkä syylärin vaihto jos ens kesän haluaa vielä ajaa (syyläri on jo hankittuna).
todellinen tilanne: http://tinyurl.com/2vsopx
(ks. myös page2). näitä sopii miettiä kun menee kuvien perusteella rahat taskussa saabinhakureissulle
kuvathan on minun autostani ja mitä raati sanoo, kannattaako vielä investoida seuraavalle leimalle (katsastuskausi 1107-0208)? taitaa olla turhan aikaista miettiä, olen vaan varannut ajan jo hitsaajalle
alkaa olla jo tunnearvoa kun autolla on porhallettu jo 60tkm kolmessa vuodessa. mutta kun kaksi vanhempakin on verottamassa harrastamista, ajaisiko tällä vain leiman loppuun?
työlistalla on ruosteiden lisäksi (kuvissa ei näy mut kaikki 4 ovea huonot, eikä kaikkia ruosteita kuvattu) yksi pallonivel, pakoputken viimeinen pätkä, ja ehkä syylärin vaihto jos ens kesän haluaa vielä ajaa (syyläri on jo hankittuna).
Viimeksi muokannut lucaf, Pe Syys 14, 2007 09:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Vähän on päässyt eroosio iskemään ysiysiin.. Jos vaan on aikaa ja rahaa laittaa auto kuntoon niin ehdottomasti kannattaa laittaa! Ei ysiysejä niin hirveästi ole enää jäljellä.
Itsellä on myös laajamittainen rojekti käynnissä tuon 900T8 kanssa. Eroosiota on aikalailla mutta pikku hiljaa kun laittelee niin ei tunnu niin pahalle (projektit osiossa juttua).
Niin ja tuosta "öljyistä" kuvasta.. Ettei olisi bensapumppu kun vuotaa..?
Itsellä on myös laajamittainen rojekti käynnissä tuon 900T8 kanssa. Eroosiota on aikalailla mutta pikku hiljaa kun laittelee niin ei tunnu niin pahalle (projektit osiossa juttua).
Niin ja tuosta "öljyistä" kuvasta.. Ettei olisi bensapumppu kun vuotaa..?
-Jouni Lappalainen- #2795-
Boxer KA -97, 900i/T8 4d -88, Audi 100 2.2Tic Quattro
Boxer KA -97, 900i/T8 4d -88, Audi 100 2.2Tic Quattro
Kyllä nyt olisi ainakin aika opetella se hitsaustaito jos tuota meinaa vielä säästää...
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
mukava kuulla muidenkin suusta kuin omastani, näitä mielipiteitäJL kirjoitti:Jos vaan on aikaa ja rahaa laittaa auto kuntoon niin ehdottomasti kannattaa laittaa! Ei ysiysejä niin hirveästi ole enää jäljellä.
toistaiseksi vaakakuppi on vielä säästämisen puolella, mutta ehjät ovet tarttisi löytää jostain tuohon, niitä tuskin alan hitsauttamaan enää.
hyvä huomio. tuo on joulukuussa 2005 vaihdettu motonetin pumppu, 30tkm ollut kiinni mutta pidetään tarkkailussa.JL kirjoitti: Niin ja tuosta "öljyistä" kuvasta.. Ettei olisi bensapumppu kun vuotaa..?
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Re: ruosteviat ja kuvien valheellisuus (kuvia)
No, mie ajaisin vaan tylysti katsastuskonttorille ton auton sit ku leima loppuu ja ottaisin vikalistan. Sit korjattais ne viat, haettais uus leima ja se ajettais loppuun. Eli ei tuo nyt niin kamalalta vielä näytä, etteikö tolla vuotta ajais, jos vaan se perstuntumalta tuntuu toimivan?lucaf kirjoitti: kuvathan on minun autostani ja mitä raati sanoo, kannattaako vielä investoida seuraavalle leimalle (katsastuskausi 1107-0208)? taitaa olla turhan aikaista miettiä, olen vaan varannut ajan jo hitsaajalle
alkaa olla jo tunnearvoa kun autolla on porhallettu jo 60tkm kolmessa vuodessa. mutta kun kaksi vanhempakin on verottamassa harrastamista, ajaisiko tällä vain leiman loppuun?
työlistalla on ruosteiden lisäksi (kuvissa ei näy mut kaikki 4 ovea huonot, eikä kaikkia ruosteita kuvattu) yksi pallonivel, pakoputken viimeinen pätkä, ja ehkä syylärin vaihto jos ens kesän haluaa vielä ajaa (syyläri on jo hankittuna).
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Ei tuo kori mielestäni edes pahalta näytä. Paljon pintaruostetta, ei juurikaan potentiaalisia reikiä. Teräsharjalaikalla/hiekkapuhalluksella ruosteet pellille ja uusi maali + massa päälle.
Itse tein omalle autolle viime talvena tuon operaation, kun helmat ja pyöräkotelot kukki ympäri autoa.
Itse tein omalle autolle viime talvena tuon operaation, kun helmat ja pyöräkotelot kukki ympäri autoa.
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
virranjakajan o-rengas vaihdettu 5tkm sitten kesäkuussa, tosin motonetin o-rengas, voiko siltä vaatia enempi kestoikää kuin 5tkm? .
venakopan tiiviste 30tkm sitten 12/05. kiristin tänään bensapumpun kehän ruuveja. löysiltä tuntuivat.
niin, eihän tuo nyt mikään paha vielä ole, ovet on vähän karseet, mutta muuten reikiä ei korissa ole montaa, tosin vanhoja paikkoja ja niiden ympärillä muhivia alueita on lukematon määrä.
helmassa on muutama reikä, vetarin tunnelit vielä ehjät viime hitsauksista, etulokarin etureunassa puskurin alla iso reikä, takakontin pohjassa ainakin syöpymää, bensatankin kiinnityspantojen kiinnityskohdat on vähän huolestuttavan ruosteessa ja tuolla kuskin puolen takapyörän kotelossa tosiaan vähän sanomista. kun olis hitsaus ja hiekkapuhallusvehkeet niin eihän tuosta tarttis luopua vielä viiteen vuoteen.
venakopan tiiviste 30tkm sitten 12/05. kiristin tänään bensapumpun kehän ruuveja. löysiltä tuntuivat.
niin, eihän tuo nyt mikään paha vielä ole, ovet on vähän karseet, mutta muuten reikiä ei korissa ole montaa, tosin vanhoja paikkoja ja niiden ympärillä muhivia alueita on lukematon määrä.
helmassa on muutama reikä, vetarin tunnelit vielä ehjät viime hitsauksista, etulokarin etureunassa puskurin alla iso reikä, takakontin pohjassa ainakin syöpymää, bensatankin kiinnityspantojen kiinnityskohdat on vähän huolestuttavan ruosteessa ja tuolla kuskin puolen takapyörän kotelossa tosiaan vähän sanomista. kun olis hitsaus ja hiekkapuhallusvehkeet niin eihän tuosta tarttis luopua vielä viiteen vuoteen.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Tekemällä oppii niinkuin joku jo mainitsikin ja muutenkin on tuo pelti/ruoste korjausten teko ihan terapeuttista puuhaa. Ainakin kun ei tarvitse niitä päivätyökseen tehdä.
Viikonloppuna just hiekkapuhalsin, hitsasin ja maalasin aeron takakontin pohjan kun oli päässyt vähän heikkoon kuntoon. Valmista lopputulosta on sitten mukava katsella. Tulihan tuolle kontin pohjalle hintaa kun tuli hommattua ruiskukin samalla, mutta ensi kerralla sitäkään ei tarvitse enää olla ostamassa, muutenkin pikkuhiljaa tullut hommailtua noita tarpeellisia työkaluja.
Jos yhtään noihin korjaus hommiin on mielenkiintoa niin suosittelen. Saabeihin uhrattu aika ja raha ei mene koskaan hukkaan, viimeistään tien päällä sitä osaa taas arvostaa.
t:Mikko ja kiiltävä kontin pohja.
Viikonloppuna just hiekkapuhalsin, hitsasin ja maalasin aeron takakontin pohjan kun oli päässyt vähän heikkoon kuntoon. Valmista lopputulosta on sitten mukava katsella. Tulihan tuolle kontin pohjalle hintaa kun tuli hommattua ruiskukin samalla, mutta ensi kerralla sitäkään ei tarvitse enää olla ostamassa, muutenkin pikkuhiljaa tullut hommailtua noita tarpeellisia työkaluja.
Jos yhtään noihin korjaus hommiin on mielenkiintoa niin suosittelen. Saabeihin uhrattu aika ja raha ei mene koskaan hukkaan, viimeistään tien päällä sitä osaa taas arvostaa.
t:Mikko ja kiiltävä kontin pohja.
-MHa
900T Finlandia -79, 900T S 5D -80
900T16 Aero -91
900 -87
9-5 Aero Wagon 2004
9-5 Wagon 2004
9-3 SE 2002
9-3 Wagon 2008
900T Finlandia -79, 900T S 5D -80
900T16 Aero -91
900 -87
9-5 Aero Wagon 2004
9-5 Wagon 2004
9-3 SE 2002
9-3 Wagon 2008
Mertmi:tä voisi kompata, että hakee vikalistan niin korjaa sen verran, että saapi leiman. Tietysti jossain vaiheesa on kai vain pakko luopua. Niin kuin itsellä kävi tupliksen kanssa. Miten muuten osien vaihto kävisi? Miten prossa jutut toimii? Voisikohan tuohon hakea esim. ovia, vaikka Ruotsista tai jotain muuta palikkaa? Tietty useammasta kait saisi yhden toimivan hyvä koppa&huono tekniikka+huono koppa&hyvä tekniikka= toimiva peli
#2884
Saabiton
Saabiton
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
nyt lucaf otat itseäsi niskasta.
60e tuut hakee multa tuon neliovisen 99sin pois ja saat kaupan päälle 2d:n roikkumattoman katon.
ovet ovat 99% priimat ..... ken nähnyt niin tietää.... kuviakin taitaa jossakin olla..... tai sitten tarjoat mulle omaasi .....ota yhteys.....
60e tuut hakee multa tuon neliovisen 99sin pois ja saat kaupan päälle 2d:n roikkumattoman katon.
ovet ovat 99% priimat ..... ken nähnyt niin tietää.... kuviakin taitaa jossakin olla..... tai sitten tarjoat mulle omaasi .....ota yhteys.....
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Vaihtoehto, joskaan ei välttämättä ihan sieltä halvimmasta päästä:
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1486626
Oikein siistin näköinen ja ilmeisesti vähäruosteinen?
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1486626
Oikein siistin näköinen ja ilmeisesti vähäruosteinen?
#988
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
kiitos tarjouksesta mutta ovet aion löytää lähempää ja kerralla oikeanväriset. ei ole saumoja lähteä sinne kauas, ja auto ei ole vielä myynnissä kun on jokapäiväisessä käytössä.nalleolut kirjoitti:nyt lucaf otat itseäsi niskasta.
60e tuut hakee multa tuon neliovisen 99sin pois ja saat kaupan päälle 2d:n roikkumattoman katon.
ovet ovat 99% priimat ..... ken nähnyt niin tietää.... kuviakin taitaa jossakin olla..... tai sitten tarjoat mulle omaasi .....ota yhteys.....
ja ideaalinen yksilö uhrata tulevan talven suolakeleihin, siinä mielessä noi ruosteet on "plussaa". aikaisintaan tulee myyntiin talven jälkeen.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)