Akku
Akku
Voiko hf-sarja viedä niin paljon virtaa (lataa kännykkää "koko ajan" telineessä ollessansa), että akku menee tyhjäksi kun auto seisoo 4pv? Aamulla startti sanoi "naks-naks", mutta mitään sisävaloja tms. ei ollut jäänyt päälle? Sama kävi joskus n.vuosi sitten ja silloinkaan ei mikään muu laite ollut päällä kuin puhelin hf-sarjassa...akku ei siis ollut silloin hajonnut ja epäilen, ettei nytkään ole siitä kyse. Ko.asia tietysti selvenee lähipäivinä... eikös 9-5:ssa ole jokin tunnistus, että kun akun virta laskee alle tason X, niin auton pitäisi sammuttaa kaikki sähköä kuluttavat toiminnot, vai olenko väärässä...?
Jos et ole aktivoinut mahdollista hf-sarjan virransäästötoimintoa, niin mielestäni kuvailemasi tilanne on mahdollinen. Varsinkin, jos kännykässä on vielä kaikki valot päällä ja se on huonossa kentässä, jolloin virransäästö on pienimmillään. Tietty akun varaustilalla ja iällä on merkitystä.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Asia varmaan selviäisi puhelimen HF-sarjan manuaalista. Techillä ei taida olla asian kanssa mitään tekemistä sen kanssa.Ysivee kirjoitti:Mitenkäs se hf-sarjan virransäästötoiminto aktivoidaan/tarkistetaan...tech?
Esimerkiksi (jos oikein muistan), niin joissa Nokian puhelimissa virransäästö tai oikeastaan se, että sammuuko virransyöttö löytyy puhelimesta itsestään. Olikohan jotain tyyliin sytytysvirran tunnistus tai sinne päin.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
No, mulla on ollut useampikin kiinteä sarja enkä muista osaa puhuaYsivee kirjoitti:Niin....kyse oli siis kiinteästä hf-sarjasta. Luulisi, että se on juurikin auton omista asetuksista kiinni, koska hf-sarjalle syötetään virtaa ja koska ei... tietysti jos puhelimessa on jokin oma asetus, mutta itse hf-sarjahan on "tyhmä". Vai onko

Vai puhutko kenties kiinteästä puhelimesta ?
Nyt kun tietäisi mistä sarjasta ja mistä puhelimesta on kyse, niin joku varmaan keksisi onko yhdistelmällä mahdollista ohjata virransäästöä. Ja voihan olla, että HF-sarjan asentaja on ottanut virran suoraan akulta, jolloin virta-avaimen poisto ei vaikuta koko asiaan. Näitäkin on nähty...
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Sarjan mallista en osaa oikein sanoa mitään, kun ko.sarja oli autossa jo edellisen omistajan toimesta. Siihen käy siis toi vanha Nokialaiseni, joka taitaa olla mallimerkiltään 6210. Äänet tulee kajareista ja mikki missä lie siellä katossa paneelin sisällä, lisänä se ihana "suikulaluuri", joka sijaitsee ratin vieressä oikealla, ja jonka aina säännöllisesti pukkaa polvella lattialle (en ole uskaltanut ko.luuria poistaakaan, kun tiedä meneekö koko sarja mykäksi sen jälkeen).
Mulla oli samanlaisessa sarjassa Nokian 7110,6310i ja 6230 puhelimet ja jos yhtään muistan oikein, niin 7110:ssa toimi virransäästö, 6230:ssä ohjaus oli puhelimen päässää ja 6310i ei välittänyt tuon taivaallista oliko virta kytkettynä vai ei. Katso mitä valintoja on valikossa Asetukset-Lisälaitteet-Autosarja (sovella tarpeen vaatiessa, käsillä ei ole sopivaa puhelinta mistä tarkastaa tilanne). Siellä saattaa olla asetus, jolla puhelimen saa tunnistamaan sytytysvirran tilan.
Eli minun ymmärtääkseni logiikka on puhelimen päässä ja sarja tulee virta-avaimen tunnistusta.
Eli minun ymmärtääkseni logiikka on puhelimen päässä ja sarja tulee virta-avaimen tunnistusta.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
-
- "Aero"
- Viestit: 397
- Liittynyt: Su Maalis 04, 2007 20:44
- Paikkakunta: Vaasa

Sen verran kiinnostava aihe, jotta mittasin virran tarvetta:
- päällä ainoastaan "varasvalo" = 0,11A, 70Ah:n akku kestää lähes 4 vko
- puhelin telineessä, lataa akkua = 0,58A, 70Ah:n akku kestää n. 5 vrk
- puhelin telineessä, ei lataa, numerovalot palaa = 0,11A, numerovalojen vaatima virta on siis vain joitain mA.
Puhelin Nokia 3120, autosarjan numeroa en tiedä, aiemmin siinä oli communikaattori, päivitettiin 3120:lle.
Akun kestossa käytetty vain raakaa laskuoppia, käytäntö voi olla muutakin...
Aeron veivihuoneessa SAE 0W-40 (GM-LL-A025).