Suomi-softa Hirschiltä!
Suomi-softa Hirschiltä!
Nyt näyttäis olevan tulossa virallista viriä Suomeen. ELikkäs juttu jota kyselin, ehdottelin ja peräänkuulutin Hirschiltä joskus vuosi sitten. Softa joka nostaa väännöt, mutta pitää tehot niissä rajoissa ettei jarruihin tarvi kajota:
1.8t 150hp / 240Nm 170hp /300Nm
Joillekkin sopii, toisille taas ei. Käytännössä eroaa siitä 195hp softasta vain jossain 4500rpm yläpuolella ja maksimi vääntöhuippu on 10Nm pienempi. Mutta mikä tärkeintä, muutoskatsastuksen pitäis onnistua kädenkäänteessä!
Henkilökohtainen mielipiteeni on, että ihan hyvä juttu kunhan hinnoittelu osuu kohdalleen...Hirsch softat 08
1.8t 150hp / 240Nm 170hp /300Nm
Joillekkin sopii, toisille taas ei. Käytännössä eroaa siitä 195hp softasta vain jossain 4500rpm yläpuolella ja maksimi vääntöhuippu on 10Nm pienempi. Mutta mikä tärkeintä, muutoskatsastuksen pitäis onnistua kädenkäänteessä!
Henkilökohtainen mielipiteeni on, että ihan hyvä juttu kunhan hinnoittelu osuu kohdalleen...Hirsch softat 08
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: Suomi-softa Hirschiltä!
Vaikuttais melko hyvältä jutulta, mutta pahoin pelkään että hinnoittelulla sotketaan kuviot, onhan kyse sentään suomesta. toivotaan ettei.. jos hinta on tuossa kohdallaan, niin melkein väittäisin että 2.0t myynti vähenee.Marko A kirjoitti:
1.8t 150hp / 240Nm 170hp /300Nm
Henkilökohtainen mielipiteeni on, että ihan hyvä juttu kunhan hinnoittelu osuu kohdalleen...Hirsch softat 08
BMW 325i E90 MysticBlau, BMW 116i E81 Alpinweiss
Ex. Baijer 330dT E91, 325iA E90, 316ti E36;Ex. SAAB 95STW, 93 SportSedan MY05
#3261
Ex. Baijer 330dT E91, 325iA E90, 316ti E36;Ex. SAAB 95STW, 93 SportSedan MY05
#3261
Joo. En muista noiden moottoreiden hintaeroa, mutta kuitenkin aika kalliiksi jää tässä tapauksessa "ahtopainemittari".
Mutta silti, hinnan pitäis mun mielestä olla ~ 1000€ että se jotenkin puolustaa paikkaansa.
Mutta silti, hinnan pitäis mun mielestä olla ~ 1000€ että se jotenkin puolustaa paikkaansa.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
-
- "Hirsch"
- Viestit: 893
- Liittynyt: To Touko 10, 2007 16:17
- Paikkakunta: Porvoo
Re: Suomi-softa Hirschiltä!
Hinnoittelu varmaan osuus ihan samoihin kuin tuon 195hp:nkin hinnoittelu. Hirschin kaikille softapäivityksille on tietääkseni sama hinta 1100€ + alv. Kuten Hirschin sivuiltakin ilmenee. Tuskinpa tuota halvemmalla saa vaikkei tehoa olekaan saman vertaa kuin 195hp:ssä.Marko A kirjoitti:Nyt näyttäis olevan tulossa virallista viriä Suomeen.
1.8t 150hp / 240Nm 170hp /300Nm
Henkilökohtainen mielipiteeni on, että ihan hyvä juttu kunhan hinnoittelu osuu kohdalleen...
Muutoskatsastus tosiaan onnistuu varmasti suoraan Tüvin papereilla.
Mä en usko että syö juurikaan 2.0t:n myyntiä. Paperilla on kuitenkin enempi hevosvoimia, joka on monille tärkeämpi asia kuin vääntö. Nykyäänhän 2.0t:ssä on myös 6-vaihteinen manuaalilaatikko, että eroa on muutakin mekaanista kuin turbomittari.
Re: Suomi-softa Hirschiltä!
Näinhän se on. Mutta hyvin vääntävässä, laajan vääntöalueen omaavassa koneessa tuo 6-vaihdetta ei välttämättä ole pelkästään positiivinen juttu kaikille.uusi93 kirjoitti: Nykyäänhän 2.0t:ssä on myös 6-vaihteinen manuaalilaatikko, että eroa on muutakin mekaanista kuin turbomittari.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: Suomi-softa Hirschiltä!
Jotenkin tuntuu että parhaimmillaan tuo Hirsch paketti olisi 1.8tA mallissa. Automaatti kun vaatii vääntöä ja sitähän nyt olisi tarjolla. Nojoo se on näköjään siinä ja siinä 1.8tA vector 39400 ja 2.0tA vector 41600 eli eroa on 2200Eur. Kyllä itse ottaisin (Hirsch hintahan on luokkaa 1500Eur)700Eur halvemmalla enempi vääntöä kukapa eiMarko A kirjoitti:Näinhän se on. Mutta hyvin vääntävässä, laajan vääntöalueen omaavassa koneessa tuo 6-vaihdetta ei välttämättä ole pelkästään positiivinen juttu kaikille.uusi93 kirjoitti: Nykyäänhän 2.0t:ssä on myös 6-vaihteinen manuaalilaatikko, että eroa on muutakin mekaanista kuin turbomittari.
BMW 325i E90 MysticBlau, BMW 116i E81 Alpinweiss
Ex. Baijer 330dT E91, 325iA E90, 316ti E36;Ex. SAAB 95STW, 93 SportSedan MY05
#3261
Ex. Baijer 330dT E91, 325iA E90, 316ti E36;Ex. SAAB 95STW, 93 SportSedan MY05
#3261
Re: Suomi-softa Hirschiltä!
Mä luulen että suurin osa uuden Saabin ostajista ottaisi mieluummin 2.0t:n vähemmällä väännöllä, koska on "alkuperäinen". Uskoisin kuten Poikarukka mainitsikin että ne jotka haluavat autoaan virittää ovat marginaalinen porukka tämän hintaluokan autoissa. Itse toki myös ottaisin vääntävämmän koneen ja on mulla itselläkin 9-3SS 1.8t Hirsch...Twarrior kirjoitti: Jotenkin tuntuu että parhaimmillaan tuo Hirsch paketti olisi 1.8tA mallissa. Automaatti kun vaatii vääntöä ja sitähän nyt olisi tarjolla. Nojoo se on näköjään siinä ja siinä 1.8tA vector 39400 ja 2.0tA vector 41600 eli eroa on 2200Eur. Kyllä itse ottaisin (Hirsch hintahan on luokkaa 1500Eur)700Eur halvemmalla enempi vääntöä kukapa ei
Haun käyttäminen auttoi ja vastaan itse itselle: tehdastakuun pitäisi säilyä. Eri asia sitten on että miten käy Delta-auton myöntämän lisätakuun...moose kirjoitti:Mitenkäs muuten nuo takuuasiat? Oletettavasti takuulle saa suudella samantien hyvästit vaikka kyseessä on "virallinen" virityspaja, vai kuinka?
Paha sanoa tuohon Deltan lisätakuuseen, mutta maahantuojan takuu tosiaan säilyy. Huoltokirjassahan mainitaan myös Hirschin tuotteiden sisältyvän takuuseen.moose kirjoitti:Haun käyttäminen auttoi ja vastaan itse itselle: tehdastakuun pitäisi säilyä. Eri asia sitten on että miten käy Delta-auton myöntämän lisätakuun...moose kirjoitti:Mitenkäs muuten nuo takuuasiat? Oletettavasti takuulle saa suudella samantien hyvästit vaikka kyseessä on "virallinen" virityspaja, vai kuinka?
Aijjaijjai - jobin postia.
Epäilen että nykyinen 1.8t viri 310Nm ja 196 hp jää tuolloin pois? Ainakin minulle tuo vaihtoehto tarjosi kilpailuedun jonka vuoksi Saabin hommasin. Kun takuu säilyy, työnantajaa ei voisi vähempää nuo hirvivirit kiinnostaa. Henkilökohtaisesti ottaisin BSR'n halvemman hinnan vuoksi, mutta työnantaja ei anna...
Muutoskatsastukselle taas minä annan arvoa tasan Z-E-R-O joten tuo softa ei siinä mielessä tarjoa mitään ekstraa. IHAN OIKEESTI, onko joku joskus 'jäänyt kiinni' siitä että autossa on liikaa poneja, tai vakuutusyhtiö olisi kolarin jälkeen ajanut softa-analyysit siitä että paljonko poneja on?
Kun auto menee parin vuoden päästä vaihtoon, toivotaan että Saballa on edelleen Hirven kautta kilpailukykyinen paketti tarjottavana. Silloin tosin 9-5 tullee sekoittamaan omaa valintapakkaa, mutta kuitenkin. On vaan sen verran hyvä paketti tuo Saab+Hirsch, että ennemmin ottaisin BSR "riskin" kuin maksaisin tuplasti paketista joka tuo vain puolet tehonlisästä.
Epäilen että nykyinen 1.8t viri 310Nm ja 196 hp jää tuolloin pois? Ainakin minulle tuo vaihtoehto tarjosi kilpailuedun jonka vuoksi Saabin hommasin. Kun takuu säilyy, työnantajaa ei voisi vähempää nuo hirvivirit kiinnostaa. Henkilökohtaisesti ottaisin BSR'n halvemman hinnan vuoksi, mutta työnantaja ei anna...
Muutoskatsastukselle taas minä annan arvoa tasan Z-E-R-O joten tuo softa ei siinä mielessä tarjoa mitään ekstraa. IHAN OIKEESTI, onko joku joskus 'jäänyt kiinni' siitä että autossa on liikaa poneja, tai vakuutusyhtiö olisi kolarin jälkeen ajanut softa-analyysit siitä että paljonko poneja on?
Kun auto menee parin vuoden päästä vaihtoon, toivotaan että Saballa on edelleen Hirven kautta kilpailukykyinen paketti tarjottavana. Silloin tosin 9-5 tullee sekoittamaan omaa valintapakkaa, mutta kuitenkin. On vaan sen verran hyvä paketti tuo Saab+Hirsch, että ennemmin ottaisin BSR "riskin" kuin maksaisin tuplasti paketista joka tuo vain puolet tehonlisästä.
Saab 93 SC 1.8tA Vector Hirsch -07
** Volvo on ihan ok. Jos haluatte kehuja, se maksaa ekstraa **
** Volvo on ihan ok. Jos haluatte kehuja, se maksaa ekstraa **
Näinhän se on. Mutta toisaalta aika harvoin tulee ainakaan itse käytettyä yli 5000rpm kierroksia, joten suorituskyky on kyllä hyvin lähelle sitä 195hp versiota. Josta siitäkin saa laillisen jos laittaa ne jarrut ja mahd. alustan.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Alla on kuva teho/vääntökäyristä joita esittelin vuosi sitten Hirschille toiveissa saada tuo suomisofta toteutettua. Aika lähelle muuten tais mennä.
Vääntökäyristä näkee kuinka vähän tarvii rajoittaa, että tehot alenee tuonne 175hp lukemaan.
Vääntökäyristä näkee kuinka vähän tarvii rajoittaa, että tehot alenee tuonne 175hp lukemaan.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red