9000 CS 2,3 vm -92, aj. 220tkm automaatti ZF 4 HP 18 toimii kuin unelma, paitsi tässä yksi päivä pörräsin keskustassa pitkään, parkkihallissa yms. ja kun parkkihallista ajoin ulos alkoi parin risteyslähdön jälkeen automaatti luistaa ykkösellä ja kakkosella huomattavasti normaalia enemmän, mutta kolmonen ja nelonen toimivat kuten kuuluukin ja samoin pakkikin. Kun automaatti taas jäähtyi oli kaikki ennallaan ja laatikko toimii kuin pitääkin??? Huomenna olisi tarkoitus lähteä "kuumentamaan" laatikko keskustaan ja tutkia sitten öljymäärä kuumana. 40 asteisena on hiukan yli max:in.
Onko kokemuksia vastaavasta, voiko johtua liiasta / vääränlaisesta öljystä / tukkeutuneesta suodattimesta vai onko isokin remontti tiedossa??? Kustannusarviokin olisi kiva kuulla, jos jollakin on kokemuksia, ettei joudu ryöstetyksi...
Automaatti luistaa lämpimänä 1:sellä ja 2:sella
Re: Automaatti luistaa lämpimänä 1:sellä ja 2:sella
Ensin täytyisi tietää mitä öljyä sinne on laitettu? Tähän vaihteistoon kuuluu vain DEXRON II, eikä mikään muu. Tosiaan nuo edellämainitut kytkinpakat voivat olla kärähtäneet juurikin väärästä öljystäJumbo kirjoitti:..voiko johtua liiasta / vääränlaisesta öljystä..

Taikasanoilla "automaatti" "luistaa", ym. aiheeseen liittyvällä löytyy rutkasti tarinaa oireista ja vioista.
Esim.: http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... ht=luistaa
Eikä sitä laatikkoa varmaan kannata huomenna tarkoituksella lähteä tuossa kunnossa kuumentamaan, voi kulahtaa lisää.
Henkilöstä tietenkin riippuen, mutta itse noille ei juuri kummempaa voi tehdä kuin öljyn ja suodattimen vaihdot, kickdownin säädöt, hieman vaativimpana keskipakosäätimen O-renkaat ja matolaatikon jouset. Kytkinpakkojen ja jarrupantojen vaihto on jo sitten Gurujen hommaa, tämä siis oma mielipide vain.