Lampun kannat
Lampun kannat
Löytyykö keneltäkään sattumoisin tällaisia http://img178.imageshack.us/my.php?image=img0352kp7.jpg Merkkiliike ei niitä myy kuin umpioiden kera tarvikkeena ei saa muistakaan liikkeistä. Ainoa mahdollisuus ilmeisemmin koettaa hankkia noita romuttamoilta? Vihjeitä kaivataan.
#3322
Ex 9-3 SS 2.2 Tid 2003 (372 000km)
Ex 9-3 SS 2.2 Tid 2003 (372 000km)
-
- "Hirsch"
- Viestit: 893
- Liittynyt: To Touko 10, 2007 16:17
- Paikkakunta: Porvoo
Juuri tuommoisen pirun onnistuin hajottamaan. onneksi vain niin että se vielä meni takaisin ja pysyi. Aivan naurettavan heikko nippeli. Koko umpio oli samaa laatua. Hohdot oli haperoa jne. tuossa toisessa topicissa urputinkin jo tästä. Jos joku keksii mistä niitä saa niin laittaa tieto yleiseen jakoon. Mikäs tuo metallinen versio on? se saattaas kestääkin käyttöä.
Tuon mallinen metallinen kaukovalokiinnike kiinnittyy vain kahdesta kohtaa umpiossa olevien ruuvien alle kääntämällä. Lähivalopolttimo kiinnittyy taas kolmesta kohtaa hahloihin kääntämällä.Max kirjoitti:Hmmm...Mulla omassa on tuollainen metallinen lyhkäsissä. Pitkistä en tiedä, kun en ole katsonut.lamar kirjoitti:Toi muovinen on lyhyistä ajovaloista ja metallinen taasen pitkistä.
Onkohan noi sit muuttuneet metallisiksi jossain vaiheessa ja nyt uudet ovat noilla metallisilla.
Olen omassani ainakin irroitellut ja kiinnitellyt noita lukemattomia kertoja ja hyvin ovat kestäneet. Normaalisti noita ei edes irroiteta kantaosasta - tässä lienee kysymys modauksesta tms.
Valitettavasti noita ei taida irrallisina ainakaan uutena saada - myöskään käytetyissä umpioissa noita ei saata olla välttämättä mukana, koska ne pitäisi irroittaa johtosarjasta/kantaosasta ja harvempi tekee niin. Kannattaa käydä kysymässä löytyykö tuota irrallisena Opelin varaosana - saattaa olla samanlainen osa käytössä.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 893
- Liittynyt: To Touko 10, 2007 16:17
- Paikkakunta: Porvoo
Itselläni meinasi käydä kössisti, kun oletin että liitin irroitetaan ensin kuten yleensä. Toinen niistä liittimen nipsua pitävistä hahloista otti ja murtui. Säilyi sen verta kuitenkin, että pysyy nipussa ja hehkuhan myös kiristää asetelman. Nyt kun osaa irroittaa ja tietää miten tehdään niin ei ongelmaa. Hehku oli kyllä sen verran tiukkaan jo jumittunut kantaan että oli jo sen pois saaminen rikkomatta vaikea kun ei uskalla vetää.
Hellallakin ollut iät ajat varmoja metallisia kiinnityksiä H7, että miksi helvata on pitänyt tälläista tuubaa laittaa noin muutenkin umpion sisäiset johdot oli hapraat ja hapettuneet. Ilmeisesti ongelmat ovat Saabillakin tiedossa, koska ainakin johtoihin on olemassa korjaussarja, jossa katkotaan orggis johdot ja tehdään liittämällä uusi liitin johtoineen. EI NÄIN!
Ehkä jotain muutoksia on tehty ja kiinnikettä paranneltu myöhemmissä vuosimalleissa. -04 ainakin lähivalossa muovinen ja tosiaankin se kaukovalo oli erilainen. olikohan tosiaan metallia. ei muista enää. Ihmettelin sitä kuitenkin, että kuitenkin hehku samanlainen niin miksi kaksi erillistä kiinnikettä.
Hellallakin ollut iät ajat varmoja metallisia kiinnityksiä H7, että miksi helvata on pitänyt tälläista tuubaa laittaa noin muutenkin umpion sisäiset johdot oli hapraat ja hapettuneet. Ilmeisesti ongelmat ovat Saabillakin tiedossa, koska ainakin johtoihin on olemassa korjaussarja, jossa katkotaan orggis johdot ja tehdään liittämällä uusi liitin johtoineen. EI NÄIN!
Ehkä jotain muutoksia on tehty ja kiinnikettä paranneltu myöhemmissä vuosimalleissa. -04 ainakin lähivalossa muovinen ja tosiaankin se kaukovalo oli erilainen. olikohan tosiaan metallia. ei muista enää. Ihmettelin sitä kuitenkin, että kuitenkin hehku samanlainen niin miksi kaksi erillistä kiinnikettä.
Kaukovalossa on erilainen rakenne eli sellainen "siipimutteri" kannassa, jotta sen polttimon mahtuu lähivaloa pienemmästä aukosta pyöräyttämään irti.Poikarukka kirjoitti:Itselläni meinasi käydä kössisti, kun oletin että liitin irroitetaan ensin kuten yleensä. Toinen niistä liittimen nipsua pitävistä hahloista otti ja murtui. Säilyi sen verta kuitenkin, että pysyy nipussa ja hehkuhan myös kiristää asetelman. Nyt kun osaa irroittaa ja tietää miten tehdään niin ei ongelmaa. Hehku oli kyllä sen verran tiukkaan jo jumittunut kantaan että oli jo sen pois saaminen rikkomatta vaikea kun ei uskalla vetää.
Hellallakin ollut iät ajat varmoja metallisia kiinnityksiä H7, että miksi helvata on pitänyt tälläista tuubaa laittaa noin muutenkin umpion sisäiset johdot oli hapraat ja hapettuneet. Ilmeisesti ongelmat ovat Saabillakin tiedossa, koska ainakin johtoihin on olemassa korjaussarja, jossa katkotaan orggis johdot ja tehdään liittämällä uusi liitin johtoineen. EI NÄIN!
Ehkä jotain muutoksia on tehty ja kiinnikettä paranneltu myöhemmissä vuosimalleissa. -04 ainakin lähivalossa muovinen ja tosiaankin se kaukovalo oli erilainen. olikohan tosiaan metallia. ei muista enää. Ihmettelin sitä kuitenkin, että kuitenkin hehku samanlainen niin miksi kaksi erillistä kiinnikettä.
Korjaussarja on sen vuoksi, että osassa autoja lähivalon liittimet saattavat olla puristettu polttimon kannan puoleisissa johdoissa hieman löysästi kiinni -> hapettuu ja lämpenee liitos -> johdon kuoret hapertuvat, valo ei toimi.
Joo - voimaa ei todellakaan tarvita lampun vaihdossa, tai jos tarvitsee, niin sitten on tekemässä jotakin väärin.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 893
- Liittynyt: To Touko 10, 2007 16:17
- Paikkakunta: Porvoo