Heips!
Tutkailin satkuni kaasuläppää samalla, kun poistin lopultakin EGR-venttiilin putkineen ja tulppasin reiät. Kaasuläpän akselissa tuntuu olevan melkolailla paljon välystä. Onko siis kukaan uusinut laakerointia?
i8:n kaasuläpän laakerointi
i8:n kaasuläpän laakerointi
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Njoo, senverran kattelin EPC:stä, että siellä on akselilla kaksi tiivistekumia, yksi tiivisterengas vivuston vastakkaisen puolen muovikuppia varten ja ainaskin vivuston puolella kierteillä oleva pultti, jonka silmä voi ilmiselvästi väljistyä. Onnistuin netistä saabin varaosanumeroita googlessa hakusanana käyttämällä löytämään saabin omien osien hintoja. Tiivisteiden hinnat liikkuu 6euron tietämillä kappale, joten täytyy varmaan koittaa etsiä tiivisteet itse kehittelemällä, ja akselin laakerointi täytynee itse tehdä holkittamalla. Tänään meen tutkailemaan asiaa, vuotaako ilmaa koneeseen akselien juurista. Jos vuotaa, niin se täytyy korjata. Tavoitteena on hienosti käyvä ja tasaisesti vetävä 900i. 

# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01