27.8.2007, kaahataan ylinopeutta, ajellaan vastaantulevien kaistalla ja peräkontissa kiinni. Ja sitten vielä finninaama jarrutti vauhdin 90km/h ! Oli se paha paikka, rajoitus kuitenkin 80km/h. Sinähän olit vain ajelemassa kaikessa rauhassa 90-100km/hliteFun kirjoitti:Kerran tuli tossa yhellä mutkasella tiellä Opel Omegalla ajellessa perään joku amisteini, jollain karsean näkösellä pienellä koirankoppiromulla. Sen piti väkisin päästä ohi, vaan mitäs sitten? Jäi siihen eteen kökkimään, mutkiin jarrutteli ja ajeli keskellä tietä...
Ilmeisesti oli samana päivänä kortin saanu ja piti esittää kovaa kaveria mutta sillä taiski olla paskat heti ohituksen jälkeen housuissa kun Omega oli lähes takapuskurissa kiinni. Ja nyt kaikki luulee että kiihdytin ohitustilanteessa jonnekki 160 mitä se kinneri ois ehkä kulkenu? Ei suinkaan...
Kyseisellä tiellä oli siis 80 rajoitus, itse ajelin 90-100 kaikessa rauhassa kun tuo teini tuli suoralla/loivassa kaarteessa ja veti ohi minkä kinnerinsä kulki, juuri ennenkuin alkoi se mutkaisin osuus. Välittömästi ohituksen jälkeen, ennenkuin oli edes kunnolla ohi mennyt, tuo lippispäinen finninaama jarrutti vauhdin siihen 90.
Ja keskellä tietä se vaan ajeli rattia tiukasti rystyset valkoisina puristaen (näky muuten selvästi kun kävin vastaantulevien kaistalla kurkkaamassa, oli kädet 10 vaille 2 asennossa) ja kun ei ollut takalaseja vielä ehtinyt tummentaa niin koirankopin taustapeilistä näin kuinka kuski puri tiukasti hammasta yhteen ja hiki valui naamalla...
Maantiellä sattuu??
12.9.2007 on Teuvo-maanteiden kuningas vaihtanut "puoluetta" ja siirtynyt valistajan rooliin:)liteFun kirjoitti:Ylläolevasta ilmeisesti ilmenee tämä paljon puhuttu "alinopeus".
Olen tullut siihen tulokseen eri ihmisten kertomuksista että "alinopeutta" on hitaammat nopeudet mitä ajajalla itsellään.
Eli tässä tapauksessa, Micra-kuskin nopeus olisi ollut se oikea™, 95km/h 2-kaistaisella osuudella ja oletettavasti 115km/h 1-kaistaisella. Muut ajavat silloin alinopeutta jos eteen jäävät kökkimään, ja tottahan siinä tilanteessa kunnon mestarikuski™ hiiltyy.
Muistakaa hyvät ihmiset ettei tieliikenteessä tunneta termiä alinopeus, sen sijaan ylinopeus tunnetaan ja siitä hyvin usein virkavallan edustaja sakottaa.
Anteeks nyt vain mutta ehkä voisit valaista enemmän?Saabikas kirjoitti: 12.9.2007 on Teuvo-maanteiden kuningas vaihtanut "puoluetta" ja siirtynyt valistajan rooliin:)
Mä nyt en vain saa mitenkään liitettyä noita juttuja mihinkään puolueisiin, tai edes toisiinsa?
Ettei vain ollu Saabikas se joka sillä Kadetilla jäi mun eteen kökkimään paskat housuissa kun ei osannut mutkaista ohituksen jälkeen sittenkään ajaa kovempaa?
Aivan. Niin ajoinkin 90-100. Ja ajoin myös sen jälkeen kun finninaama siihen eteen jäi ohituksen jälkeen noin 35cm puskurista. Tiedoksesi: kyseinen teini ei todellakaan hallinnut ohitusta, ymmärrätkö? Kun ohitetaan, ohitetaan niin että tilaa jää puskureiden väliin, ja mielellään niin että ohitettava ei näe kuin hetken ajan takavalot.Saabikas kirjoitti: 27.8.2007, kaahataan ylinopeutta, ajellaan vastaantulevien kaistalla ja peräkontissa kiinni. Ja sitten vielä finninaama jarrutti vauhdin 90km/h ! Oli se paha paikka, rajoitus kuitenkin 80km/h. Sinähän olit vain ajelemassa kaikessa rauhassa 90-100km/h
Viimeksi muokannut liteFun, Ke Syys 12, 2007 09:23. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Taana päivänä ohitin Tuusulanväylän alussa oudosti ajavan auton. Tai siis yritin ohittaa, sain kiihdyttää 130km/h että pääsin sitten ohi. Kurkkasin autoon niin Blondi muija ajo autoa ja joi samaan aikaan Golden Cap Siideriä
Rekkaria en saanut kun jäi sinne muiden sekaan , kun hekin sen ohitti
Ajat muuttu, on näköjään nykyään muotia juoda känniä samalla kun ajaa
Itse luulin että ensin känni sitten ajetaan

MB C 220 BE CDI S204 , -09
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
Taana päivänä ohitin Tuusulanväylän alussa oudosti ajavan auton. Tai siis yritin ohittaa, sain kiihdyttää 130km/h että pääsin sitten ohi. Kurkkasin autoon niin Blondi muija ajo autoa ja joi samaan aikaan Golden Cap Siideriä

MB C 220 BE CDI S204 , -09
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
Noh, voi olla se että hän tykkää siiderin mausta sen verran paljon että on ostanut alkoholitonta.Tomi9000T kirjoitti:Taana päivänä ohitin Tuusulanväylän alussa oudosti ajavan auton. Tai siis yritin ohittaa, sain kiihdyttää 130km/h että pääsin sitten ohi. Kurkkasin autoon niin Blondi muija ajo autoa ja joi samaan aikaan Golden Cap Siideriä![]()
Kovin ovat yleistyneet nuo alkoholittomat siiderit.
Mentiin kerran kaverin tupareihin vaimon kanssa ja hän sitten päätti raskaana ollessaan vähän irroitella ja joikin alkoholitonta siideriä.
Toinen ystäväni kun saapui paikalle ja näki tuon tölkin raskaana olevan vaimoni kädessä, niin ensimmäinen lause oli: "ET SITTEN KYSYNYT VAUVALTAS HALUAAKO SE ALKOHOLIA?!"
Joten paha sanoa korjailiko tuo ko. blondi krapulaansa vaiko nautiskeli alkoholitonta

Ja mikä sai miehen ajamaan noin 30km/h ylinopeutta?
Poltteliko se paljon öljyä ja haisi pahalle ja täten saastutti ilmastoidun auton ilman?

-
- "Hirsch"
Pari tuntia sitten näin kun pikkupoika jäi pyörällä auton alle. Teki kipeää jo katsominen. Aurinko häikäisi ja korjasin aurinko lippaa, kun sivukorvalla kuuliin jarrujen ulvontaa ja kunnon lasahduksen. katson äänen suuntaan ja pyörä osuu mersun keulaan ukko heittää voltit pyörä vähän matkan päähän. Osuman saanut pomppi voltin suomilla vauhdeilla tien sivuun ja jä pitelemään mahaansa. Ilmeisesti ei kuitenkaan tullut ambulanssi reissu ellei luita mennyt. En tiedä kumpi meni punaisilla. Pyöräilijällä kai oli kaveri tai äiti mukana. Se taisi mennä jumiin ja jäi vain tuijottamaan paikoillensa pitkän aikaan. Kuski ehti juosta jo uhrin luo.
Eiköhän pidetä ne nopeudet rajoissa.. ainakin taajamissa.
Eiköhän pidetä ne nopeudet rajoissa.. ainakin taajamissa.
-
- "Hirsch"
-
- "Hirsch"
Olin risteyksessä n.40m päässä valoissa ensimmäisenä autona. varsinainen tilanne ja sen syntyminen jäi näkemättä kun aurinko häikäisi ja räpläsin juuri lippaa. Olin ryhmittynyt risteykseen niin ettei minulla ollut mahdollista mennä kolaripaikalle ja kun siinä kuitenkin oli kaksi aikuista ja kaveri "käveli" pois niin en katsonut tarpeelliseksi mennä. Ilmalennon ehdin näkemään ja jälki pelit. Toki jos havaintoja kaipaillaan niin ilmoittaudun, mutta en usko että on juurikaan tarjottavaa. olin kaiken lisäksi sellaisessa kulmassa etten nähnyt kummankaan valoja. Yritin kovasti katsoa, koska jomman kumman oli mentävä punaisilla.
Kyllä joissakin paikoissa palaa samanaikaisesti esim. oikealle kääntyville ja sitä oikealle menevää tietä ylittäville jalankulkijoille vihreä valo.Poikarukka kirjoitti:Olin risteyksessä n.40m päässä valoissa ensimmäisenä autona. varsinainen tilanne ja sen syntyminen jäi näkemättä kun aurinko häikäisi ja räpläsin juuri lippaa. Olin ryhmittynyt risteykseen niin ettei minulla ollut mahdollista mennä kolaripaikalle ja kun siinä kuitenkin oli kaksi aikuista ja kaveri "käveli" pois niin en katsonut tarpeelliseksi mennä. Ilmalennon ehdin näkemään ja jälki pelit. Toki jos havaintoja kaipaillaan niin ilmoittaudun, mutta en usko että on juurikaan tarjottavaa. olin kaiken lisäksi sellaisessa kulmassa etten nähnyt kummankaan valoja. Yritin kovasti katsoa, koska jomman kumman oli mentävä punaisilla.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
-
- "Hirsch"
Re: Maantiellä sattuu??
Tuli tuossa käytyä Porissa ostoksilla ja jo mentäessä 8-tielle rampissa perään liimautui jokin Audi A3 Quattro. Meinasi jopa ajaa peräänkin, kun hiljensin katsoakseni onko tie vapaa vai ei. Tämän jälkeen täyskaasukiihdytyksellä sitten kunnon kiskaisu ja nappasikin rajoitin vastaan 2. vaihteella (NG:llä 110km/h) ja tuo Audi oli aivan perässä kiinni ja meinasi tässä vaiheessa ajaa taasen perään. Edessäkin näkyi jo seuraava hieman hitaammin kulkeva auto, joten taas oli hidastuksen paikka. Vieläkään en ollut nähnyt Audin etuvaloja saati kilpeä.
Menin edellä olevasta autosta ohitse ja tässä vaiheessa näin vasta ensimmäisen kerran tuon kulkineen valot. Jäi pitkäksi aikaa tuon auton perään jonka itse ohitin ja muutaman kilometrin päässä näin peileistä kuinka tuo Audi tulee huomattavan kovaa kohden perää. Jälleen kerran liimautui puskuriin ja itse laskin nopeuden 60km/h ja ajoin tien sivuun, eikä mokoma sitten lähtenyt ohitse. Kyllästyin ja otin cruisella takaisin tuon 110km/h nopeuden ja Audi aivan perässä kiinni. Seuraavana edessä oli rekan taakse muodostonut lyhyt jono, josta pääsi pitkällä suoralla hyvin ohitse Audin jääden jälleen jonon hännille. Tässä vaiheessa taisi tulla jo välimatkaa ihan tarpeeksi ja takaa tuli kaiken lisäksi vielä lääkintäauto sekä ambulanssi hälytysajossa.
Menin edellä olevasta autosta ohitse ja tässä vaiheessa näin vasta ensimmäisen kerran tuon kulkineen valot. Jäi pitkäksi aikaa tuon auton perään jonka itse ohitin ja muutaman kilometrin päässä näin peileistä kuinka tuo Audi tulee huomattavan kovaa kohden perää. Jälleen kerran liimautui puskuriin ja itse laskin nopeuden 60km/h ja ajoin tien sivuun, eikä mokoma sitten lähtenyt ohitse. Kyllästyin ja otin cruisella takaisin tuon 110km/h nopeuden ja Audi aivan perässä kiinni. Seuraavana edessä oli rekan taakse muodostonut lyhyt jono, josta pääsi pitkällä suoralla hyvin ohitse Audin jääden jälleen jonon hännille. Tässä vaiheessa taisi tulla jo välimatkaa ihan tarpeeksi ja takaa tuli kaiken lisäksi vielä lääkintäauto sekä ambulanssi hälytysajossa.