ovipuhallin jäi päälle
ovipuhallin jäi päälle
Vaimo tuossa juuri soitteli että tonnarin takaovissa olevat huurteenpoistopuhaltimet jäivät kuulemma päälle vaikka auton sammutti ja otti virrat pois. Puhaltavat kuulemma koko ajan vaikkei ohjainpaneelissa pala valoakaan niiden kohdalla. Ilmastoinnin off-asento ei auta eikä ovien aukominen/lukitseminen. Ensiavuksi neuvoin irroittamaan akun kun kotipihassa kuitenkin oli mutta mistäs käsin tuota rupeaisi illalla tutkimaan?
Ja potilas tuo -96 cde.
ja vähän edittiä: puhaltimet sammuivat itsestään jonkin ajan kuluttua, uudelleen testatessa jäivät taas joksikin aikaa päälle. Sisälämpötilan haistelijan suunnasta taas ei kuulemma kuulu enää räpätystä, eli olisikohan ACC:n paneeli sekoamassa? Aukihan nuo puhaltimet on kai käytettävä, haulla löytyikin vähän tietoa asiasta ja yksi saman tapainen ongelma johon ei ratkaisua kuitenkaan tainnut löytyä.
Rami
Ja potilas tuo -96 cde.
ja vähän edittiä: puhaltimet sammuivat itsestään jonkin ajan kuluttua, uudelleen testatessa jäivät taas joksikin aikaa päälle. Sisälämpötilan haistelijan suunnasta taas ei kuulemma kuulu enää räpätystä, eli olisikohan ACC:n paneeli sekoamassa? Aukihan nuo puhaltimet on kai käytettävä, haulla löytyikin vähän tietoa asiasta ja yksi saman tapainen ongelma johon ei ratkaisua kuitenkaan tainnut löytyä.
Rami
****
VAG
VAG
Re: ovipuhallin jäi päälle
Onhan ne puhaltimet hyvä joskus puhdistaa, mutta tuskin sillä on mitään merkitystä niiden pyörimisen jatkumiseen virtojen katkaisun jälkeen. Puhallinmoottorit pyörivät koska ACC-paneli antaa niille sähköä. Jos sähköntuloa ei saa loppumaan, pyöriminen jatkuu. Siihen ei puhaltimien avaaminen auta ellet irrota johtoliitintä.rmeller kirjoitti:Aukihan nuo puhaltimet on kai käytettävä
http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/ACC/s ... pahvi.html
Auttaisiko ACC:n kalibrointi mitään?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Tuohon en osaa nyt ottaa kantaa, tosiaankin tuli nyt ilmi kun oikeanpuoleinen rupesi pitämään vähän kovempaa ääntä, varmaan likainen/kulunut niin siitä tämä tuli esille. Mutta pitäisihän niiden kuitenkin pysähtyä kun ilmastoinnin laittaa offille tai totella sitä ohjausnappia?9000CD23T kirjoitti:Miten minulla on hämärä muistikuva että niiden pitääkin olla päällä jonkinaikaa kun virrat katkaistaan, liittyisikö tämä huurteen poistoon
tms...( lämmintähän nämä puhaltimet eivät puhalla )
Otin ACC-yksikön irti mutta eihän sen sisustoista mitään tajua, puhaltimet kyllä pysähtyivät

Kalibrointi näytti nollaa eikä auttanut sen kummemmin ja näkyi se kojelaudan lämpöanturikin pyörivän, ei vain pitänyt ääntä itsestään tällä kertaa.
Rami
****
VAG
VAG
Jaa että tyyppivika, no sitten. Vieläkös noita korjattuja joku kauppaa, yv:tä saa laittaa. Tai sitten jos on tietoa korjausohjeesta niin sekin kelpaa.
Niin, ja aiheuttaako tämä muuta häiriötä jos ottaisi vain ne johdot irti puhaltimilta? Auto liikkuu nykyisin pääsääntöisesti yhden hengen kuormalla joten eivät ne puhaltimet hirvittävän tärkeiltä enää tunnu.
Eri asia jos purkaa akkua esim. tästä huolimatta.
Rami
Niin, ja aiheuttaako tämä muuta häiriötä jos ottaisi vain ne johdot irti puhaltimilta? Auto liikkuu nykyisin pääsääntöisesti yhden hengen kuormalla joten eivät ne puhaltimet hirvittävän tärkeiltä enää tunnu.
Eri asia jos purkaa akkua esim. tästä huolimatta.
Rami
****
VAG
VAG
Näistä saattaisi olla apua pähkäillessä ACC-panelia:
http://faq.saabnet.ru/_9000/electro-sch ... 97/ac1.pdf
http://faq.saabnet.ru/_9000/electro-sch ... ontrol.pdf
http://faq.saabnet.ru/_9000/electro-sch ... entreg.pdf
Näyttäisi ovipuhallinmoottorit olevan kiinni TLE4201:eissä. Tuleekohan niille ohjaus edelleen sammuttamisen jälkeenkin silloin kun jälkipuhallusvika on päällä?
http://faq.saabnet.ru/_9000/electro-sch ... 97/ac1.pdf
http://faq.saabnet.ru/_9000/electro-sch ... ontrol.pdf
http://faq.saabnet.ru/_9000/electro-sch ... entreg.pdf
Näyttäisi ovipuhallinmoottorit olevan kiinni TLE4201:eissä. Tuleekohan niille ohjaus edelleen sammuttamisen jälkeenkin silloin kun jälkipuhallusvika on päällä?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Minulla ei taida riittää osaaminen yleismittarin kanssa tuon tarkempaan analyysiin vaikka mittari löytyykin. Jotenkin katsoin noista kaavioista että jos ne 9 ja 10 siniset piuhat laittaisi katki niin hiljenisi, helpompi kuin purkaa ovien verhoilu. Sulakkeen kun käyttää irti niin ACC-paneelista kuuluu releiden napsahduksen kuuloinen ääni ja puhaltimet pysyvät hiljaa sulakkeen takaisin laiton jälkeen, kunnes sitten laittaa virrat takaisin päälle niin innostuvat jälleen.jus kirjoitti: Näyttäisi ovipuhallinmoottorit olevan kiinni TLE4201:eissä. Tuleekohan niille ohjaus edelleen sammuttamisen jälkeenkin silloin kun jälkipuhallusvika on päällä?
Rami
****
VAG
VAG