V.J.S kirjoitti:fforslund kirjoitti:[
En kylläkään näe ideaa toimivan kaasarimoottorin pilaamiseksi ruiskulla. (16v Turbo voisi antaa tehoetuakin mutta alle 10% vuoksi en moiseen ryhtyisi.)
Mutta jos sen projektin toteuttaa niin eiköhän se mittaristokin onnistu...
Kaasari- ja ruiskukoneessa on käyttömukavuudessa ja ajettavuudessa kolossaalisia eroja (alavääntö, kylmäkäynnistykset etc.)...minun mielestä.
Nyt on rojektiauto ajossa, ja voin sanoa, että ei mieli muuttunut. Eli kyllä kannatti. Poissa on ryypyn kanssa pulaaminen, kylmällä koneella ryykeltäminen ja onneton alavääntö. Vähän meinas olla ensimmäiset kylmäkäynnistykset viikonloppuna hankalia, mutta suurin syy siihen lienee ruohonleikkurin kanisterin pohjalta tyhjään tankkiin kaadetut ties kuinka vanhat & vettyneet bensat sekä n. 1mm kärkivälillä olleet vanhat tulpat, joista yksi oli pimeä

Kun kävi tankkaamassa tuoreet aineet tankkiin ja uudet NGKBP6ES:t koneeseen, niin nyt hörähtää laakista kylmänäkin.
Mittaristo jäi rojektiduunarin laiskuuden takia vaihtamatta ja rundimittarin yhteensopivuus siten testaamatta, mutta se saattaa silti tulla eteen ennemmin kuin myöhemmin. Heittää nimittäin bensa & lämpömittarit tappiin n. 15-20km ajon jälkeen, eli "vanhan kunnon kaasaripelin" mittaristo kehittää jonkun maaprobleeman lämmettyään.