eikös tuossa nyt ole letkut väärin päin jos sinulla on ylin imuputkessa joka kuuluisi olla ahtoputkessa ja alin sulla ahtoputkessa joka kuuluisi olla imuputkessa???Aeroilia kirjoitti:Hienoa kaikki letkut on oikein.
Magneettiventtiilistä, By-Pass:ista sekä letkuista
On niitä mankkuvenoja muissakin (esim. pököteissä 505 Turbo, 405 t16 jne...) Mutta toki yleisempi tapa on ohjata suoraan hukkista kopurakotelon paineellaj0ne kirjoitti:Onkos muissa mankkuvena sitten? Ja en puhunut edes varsinaisesti saabeista vaan ihan vaikka 240 turbosta tai muusta vanhan kansan pedosta.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Jatketaan yksinpuhelua. Tuli mieleen että josko vanha mankku on hajalla ja antaa nostaa liikaa paineita ja uusi mankku on ehjä, mutta jossain muualla olisi vikaa. Uudella sekä vanhalla mankulla kiihdyttäessä w-letku irti, paineet nousi mutta tehoa ei tuntunut löytyvän. Peruspaineilla ajaessa auto tuntuu todella laiskalta.
9-3 sc 1,9 tid -08
Dodge Dart Custom -70
Chevy van -98
Dodge Dart Custom -70
Chevy van -98
Bensaa kone saa, tyhjäkäynnillä n.2,8bar, tasaisessa ajossa 60km/h suunnilleen sama 2,8bar ja kiihdytys ahdot punarajalla n.3,5bar.
DI-kasettihan se saattaa olla, mutta kun ei pätki eikä nyi tms.
Laitoin vanhan mankun kiinni ja auto toimii nyt silläkin peruspaineilla.
EDIT: Nyt ahtaa uudellakin mankulla kunnolla. Tulpat näytti olevan aika valkoiset. Keväällä vaihdetut NGK:t.
EDIT2: Mittasin ajan 80km/h - 120km/h 9,5sek, laatikko heitti kiltisti alaspäin ja paineet nousi nätisti mutta ei vaan tuntunut löytyvän menohaluja. Vanha i8 satku meni saman matkan reiluun 7 sekuntiin.
DI-kasettihan se saattaa olla, mutta kun ei pätki eikä nyi tms.
Laitoin vanhan mankun kiinni ja auto toimii nyt silläkin peruspaineilla.
EDIT: Nyt ahtaa uudellakin mankulla kunnolla. Tulpat näytti olevan aika valkoiset. Keväällä vaihdetut NGK:t.
EDIT2: Mittasin ajan 80km/h - 120km/h 9,5sek, laatikko heitti kiltisti alaspäin ja paineet nousi nätisti mutta ei vaan tuntunut löytyvän menohaluja. Vanha i8 satku meni saman matkan reiluun 7 sekuntiin.
9-3 sc 1,9 tid -08
Dodge Dart Custom -70
Chevy van -98
Dodge Dart Custom -70
Chevy van -98
Re: Magneettiventtiilistä, By-Pass:ista sekä letkuista
Jatketaas...
Täyskaasukiihdytys ja jarrun painaminen ei tiputa paineita, pysyy ylhäällä. Mankku ei naksahda kun polkee jarrua virrat päällä. Voiko tuota mankulle tulevan piuhan signaalia mitata normaalilla yleismittarille. Sehän on pwm-signaalia, mutta saako siitä mitattua mitään mikä paljastaisi kulkeeko tieto jarrupolkimelta mankun liittimelle asti?
Täyskaasukiihdytys ja jarrun painaminen ei tiputa paineita, pysyy ylhäällä. Mankku ei naksahda kun polkee jarrua virrat päällä. Voiko tuota mankulle tulevan piuhan signaalia mitata normaalilla yleismittarille. Sehän on pwm-signaalia, mutta saako siitä mitattua mitään mikä paljastaisi kulkeeko tieto jarrupolkimelta mankun liittimelle asti?
9-3 sc 1,9 tid -08
Dodge Dart Custom -70
Chevy van -98
Dodge Dart Custom -70
Chevy van -98
Re: Magneettiventtiilistä, By-Pass:ista sekä letkuista
Mittasin mankulle tulevat piuhat. Virrat päällä reunimpaisiin tulee 12V molempiin, keskimmäinen johto ei ole yhteydessä auton runkoon. Maalaisjärjellä ajateltuna eihän mankku voi silloin naksahtaa. Lätkä on jo toisessa päässä eikä se varmaankaan sieltä mihinkään lähde. Voisiko joku mitata omasta varmasti toimivasta autosta nuo piuhat?
Testasin sitten vanhaa mankkua akkulaturilla. Ei naksausta kummassakaan päässä. Syötin sitten virtaa reunimmaisiin nastoihin, jotain eloa syntyi kun iski valokaaren. Tämän jälkeen mankku alkoi naksumaan oikein. Seuraavana mankku kiinni autoon ja testaamaan. Ei mitään eloa. Koeajollakaan ei huomannut mitään eroa.
Se.Varma.Kotimainen

Testasin sitten vanhaa mankkua akkulaturilla. Ei naksausta kummassakaan päässä. Syötin sitten virtaa reunimmaisiin nastoihin, jotain eloa syntyi kun iski valokaaren. Tämän jälkeen mankku alkoi naksumaan oikein. Seuraavana mankku kiinni autoon ja testaamaan. Ei mitään eloa. Koeajollakaan ei huomannut mitään eroa.
Se.Varma.Kotimainen



9-3 sc 1,9 tid -08
Dodge Dart Custom -70
Chevy van -98
Dodge Dart Custom -70
Chevy van -98
Re: Magneettiventtiilistä, By-Pass:ista sekä letkuista
Sain juuri laitettua ehjän by-passin vanhan vuotavan tilalle. Menohaluihin tuo ei juurikaan vaikuttanut. Hieman ennen kuin laatikko vaihtaa kolmoselle kuuluu jostain kumma ulahdus. Nyt ääni kuului sisälle asti ikkunat kiinni, vanhalla passilla vain ikkuna auki eikä lähellekään joka vaihdolla. Voihan alipainevuoto aiheuttaa tuon? Kerran ääni lakkasi kuulumasta kun laitoin irronneen alipaineletkun paikoilleen, mutta alkoi kuulumaan taas vähän ajan päästä. Jossain on vieläkin alipainevuoto, koska ahtomittari on n.5mm liian alhaalla tyhjäkäynnillä.
9-3 sc 1,9 tid -08
Dodge Dart Custom -70
Chevy van -98
Dodge Dart Custom -70
Chevy van -98