Voi voi McLaren..
Voi voi McLaren..
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4044
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Toivottavasti todisteet on nyt sellaisia, ettei asiaa tarvii spekuloida enempää. Tarkoitan, että rangaistus on oikeutettu. Huomaa kuitenkin, että uutisen otsikon perässä on vielä kysymysmerkki.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
instagram.com/autoileva_veijari
http://www.f1-live.com/f1/en/index.shtml
Alkaa näyttämään siltä, että totta puhuivat rangaistuksista...
Alkaa näyttämään siltä, että totta puhuivat rangaistuksista...
- Saab 9-3 SC 2.0t Vector -
Jaaha, $100 miljoonan sakot ja hylkäys tän vuoden mm-sarjasta. Kuskit saa pitää pisteensä mutta mahtaakohan talli ajaa pelkän kuskien tittelin vuoksi enää loppuja kisoja, se jää nähtäväksi.
http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/motorsp ... 991147.stm
http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/motorsp ... 991147.stm
McLaren hit by constructors' ban
McLaren have been stripped of their points in the 2007 Formula One constructors' championship after the outcome of the 'spygate' row.
The team was also fined a record $100m (£49.2m), which includes any prize and television money they would have earned from the constructors' championship.
But drivers Lewis Hamilton and Fernando Alonso can keep their points.
The team must also prove there is no Ferrari 'intellectual property' in their cars next year before racing.
The decision means Ferrari, who are currently second in the constructors' championship, 57 points ahead of third-placed BMW Sauber are almost certain to be crowned champions.
When he left the hearing, FIA president Max Mosley was asked if justice had been done, and replied "Yes."
McLaren team chief Ron Dennis is due to give his reaction to the verdict at a 1915 BST news conference.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Lajin uskottavuuden ja "herrasmiesstatuksen" säilyttämiseksi suhteellisen kova tuomio oli odotettavissa, mutta kuljettajapisteiden säilyttäminen tuntuu silti hieman väärältä ratkaisulta. Jos joitakin tuloksia kerran on saatu Ferrarin tekniikalla, niin miksi ei vähennettäisi myös kuljettajien pisteitä?
- Saab 9-3 SC 2.0t Vector -
Oma vaatimaton mielipiteeni näistä asioista sen jälkeen kun Benetton- talli luihuine Ranskalaisine näppeineen aikanaan sotki, sovelsi ja väänsi kaikkia mahdollisia sääntöjä siihen tapaan kuin vain Gallian karkuunjuoksevat DeGaullistit vain voivat, on se että uskottavuus lajilta meni jo aikoja sitten.VVV kirjoitti:Lajin uskottavuuden ja "herrasmiesstatuksen" säilyttämiseksi..
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
- Paikkakunta: Vaasa
- Viesti:
Olen samoilla linjoilla, varsinkin kun Alonso on tiennyt asiasta jo ennen asian julkisuuteen tuloa. Ehkä on kuitenkin ihan hyvä ettei McLarenia suljeta sarjasta ensivuodeksi.VVV kirjoitti:...mutta kuljettajapisteiden säilyttäminen tuntuu silti hieman väärältä ratkaisulta. Jos joitakin tuloksia kerran on saatu Ferrarin tekniikalla, niin miksi ei vähennettäisi myös kuljettajien pisteitä?
Mutta melko reippaat sakot kyllä antoivat.
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Suuri yleisöhän seuraa ensi sijaisesti nimenomaan kuljettajien MM- taulukkoa. Jos nyt kaksi kauden eniten pisteitä kerännyttä kuljettajaa pudotettaisiin taulukon pohjalle, mitähän se mahtaisi tehdä lajin uskottavuudelle? Pisteet on kuitenkin kerätty rehellisillä ratasuorituksilla, sehän on fakta vaikka taustalla olisi jotakin vippaskonsteja käytettykin. Tallipisteiden nollaus kirpaisee tallia riittävän pahasti, mutta ei silti juurikaan syö yleisön mielenkiintoa lajiin.VVV kirjoitti:kuljettajapisteiden säilyttäminen tuntuu silti hieman väärältä ratkaisulta. Jos joitakin tuloksia kerran on saatu Ferrarin tekniikalla, niin miksi ei vähennettäisi myös kuljettajien pisteitä?
Ja jos joku uskoo, että tämä "teollisuusvakoilutapaus" jotakin ainutkertaista on, niin hohhoijaa... Haukkasivat vain liian suuren kakunpalan ja jäivät kiinni.
#1970
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4044
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Lajin uskottavuuteen en ota kantaa, mutta ajatellaas nyt vaikka, että satasen sprintteri käryää dopingista, niin riittäiskö isot sakot valmentajalle ja lääkärille, mutta urheilija sais pitää mitalinsa ja ennätyksensä ja sais jatkaa kilpailemista, koska myöntää dopingin käytön. Tai McLarenina mukaillen "kyllä me niitä pillereitä ostettiin ja popsittiinkin, mutta ei niillä ollu mitään vaikutusta, ollaan oltu muuten vaan niin hyvässä kunnossa". Mutta nyt ei ole kyse yleisurheilusta eikä pyöräilystä, vaan formuloista ja siellä on näköjään omat säännöt ja menettelytavat. Silti aion kattoa jokaisen kisan edelleenkin...Risto kirjoitti:Tekohan vastaa täysin dopingia ja rangaistuksen tulisi olla sen mukainen, nythän lajin uskottavuus nimenomaan meni.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
instagram.com/autoileva_veijari
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
Mitä se sitten tekee lajin uskottavuudelle että mestaruus voitetaan vilppikonsteilla? Ei mitään, koska tuolla lajilla ei mitään uskottavuutta olekaan. Se on ihan sirkusta ja pelleilyä ja sponsorimiljoonien kuppaamista tyhmiltä yrityksiltä. Urheiluksi puettua bisnestä missä millään periaatteilla ei ole sijaa.ah79 kirjoitti: Suuri yleisöhän seuraa ensi sijaisesti nimenomaan kuljettajien MM- taulukkoa. Jos nyt kaksi kauden eniten pisteitä kerännyttä kuljettajaa pudotettaisiin taulukon pohjalle, mitähän se mahtaisi tehdä lajin uskottavuudelle? Pisteet on kuitenkin kerätty rehellisillä ratasuorituksilla, sehän on fakta vaikka taustalla olisi jotakin vippaskonsteja käytettykin. Tallipisteiden nollaus kirpaisee tallia riittävän pahasti, mutta ei silti juurikaan syö yleisön mielenkiintoa lajiin.
Ja jos joku uskoo, että tämä "teollisuusvakoilutapaus" jotakin ainutkertaista on, niin hohhoijaa... Haukkasivat vain liian suuren kakunpalan ja jäivät kiinni.
En ymmärrä miten pisteet on kerätty "rehellisillä ratasuosituksilla"? kun autto on rakennettu vilppikonsteilla ja auto on kuitenkin 80%:sti se joka määrää kuka voittaa?
Harmittaa noiden kuljettajien puolesta koska itse ainakin uskon että suurin osa niistä on vilpittömiä ja haluavat vain ajaa kilpaa rehellisesti.
Ja siinä mielessä harmittaa lajin puolesta että se olisi ihan oikeasti mielenkiintoista seurattavaa ja paikan päällä GP:ssä on tosi hieno tunnelma. Ei vaan enää pahemmin kiinnosta kantaa rahojaan tuollaisen tekopyhän pelleilyn tukemiseen.
Vähintä mitä olsii voinut toivoa oli että tottamunassa ne kuljettajien pisteet olisi pitänyt viedä myös. Samalla konnuudellahan nekin on hankittu. Ja kaikenlisäksi on käynyt ilmi että kuljettajat saivat myös niitä tietoja. Mutta kun siinäkin piti ajatella rahaa. Loppukauden GP:t ei olisi enää kiinnostaneet ketään ja katsomot olisi ammottaneet tyhjyyttään ja setä-Bernien pisnikset olisivat kääntyneet ehkä hetkellisesti jopa miinukselle.

Kimin kannalta kyllä hyvä, en usko että hänkään olisi halunnut voittaa ensimmäistä mestaruuttaan tuomioistuimen päätöksellä. Toisaalta se mestaruus jäi ehkä nyt voittamatta noiden lehmänkauppojen vuoksi..
9000CS 2,3