Muistan joskus lukeneeni oikein kirjasta että etupään kallistuksenvakaajan jäykistäminen vähentää yliohjautuvuutta, ts. lisää aliohjautuvuutta. Mun kokemusten perusteella veenelkku on ihan riittävän aliohjautuva jo luonnostaan Taka-akselin vakaajan jäykistäminen taas lisää yliohjautuvuutta.
Tahtarissa tosiaan on vakaaja mutta se on muutenkin tasapainoisemman tuntuinen, kun on kevyempi keulastaan.
Tosin se tanko on about pikkurillin paksuinen, joten vaikutus taitaa olla lähinnä psykologinen kuten aiemmin on todettu.
Viikonloppuja vaan kaikille!
Kallistuksenvakaaja....
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4071
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Kuulin "huhun" että kallistuksenvakaaja jätettiin pois kajakista pikemminkin taloudellisista syistä kuin syystä että se parantaisi tai heikentäisi ajo-ominaisuuksia. 99-esiteltiin muistaakseni -69 ja oli valmistuskustannuksiltaan 96 huomattavasti edullisempi. Siksi 96 ryhdyttiin karsimaan "turhia" varusteita pois, jotta autosta saataisiin halvempi valmistuskustannuksiltaan. 96 kun oli myyntihinnaltaan kuitenkin 99:ä halvempi mutta kalliimpi valmistaa.
Tämän lausunnon kuulin henkilöltä joka on ollut huoltomiehenä Saabilla -60 ja -70 luvula. Aihesta voi ilmeisesti jahkailla maailman tappiin koska jokaisella on asiasta oma teoria. Tässä yksi niistä joka on uskottava jos asiaa tarkastelee taloudellisesta näkökulmasta.
Rock, rock kesä tulee, eikun baanalle testaamaan!
Tämän lausunnon kuulin henkilöltä joka on ollut huoltomiehenä Saabilla -60 ja -70 luvula. Aihesta voi ilmeisesti jahkailla maailman tappiin koska jokaisella on asiasta oma teoria. Tässä yksi niistä joka on uskottava jos asiaa tarkastelee taloudellisesta näkökulmasta.
Rock, rock kesä tulee, eikun baanalle testaamaan!
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.