9-3 vm. 2003 sytytyskasetti

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
tulu
"Kaasari"
Viestit: 30
Liittynyt: Su Huhti 25, 2004 22:19

9-3 vm. 2003 sytytyskasetti

Viesti Kirjoittaja tulu »

Osuihan se lopulta omallekin kohdalle että 9-3:n (vm. -03 coupe 67tkm) veto katkesi 100 km/h vauhdista ja tien poskeen jäätiin hinausta odottelemaan. :oops: Sytkäkasettihan se.

Ei muuta kuin hinaus Lielahden Metro-Autoon ja uutta kasettia kiinni. Järvinen katsoi koneelta että maahantuojan tarjoama takuukorjaus ei koske vm.-03 autoja, vain 00-02, eli asiakkaan piikkiin! Maksoin riemusta kiljuen ja aloin tiedustelemaan GM:ltä että mitä kulujen kanssa tehdään, kommentti oli että "-03 autot eivät kuulu takaisinkutsujen piiriin, maksa itse". No sitten ajettiin se kuuluisa 100km ja vikavalo syttyi, taas Metro-Autoon ja diagnoosi: katalysaattori sökönä.. Ei vielä vaihdettu mutta pian kait pitäisi.

Wee! 1700 euron remontit 67tkm kohdalla, ei kiinnostaisi maksaa. :twisted: Kele sehän on melkein uusi auto.

Nyt tarvittaisiin kipeästi kokemuksia muilta vm.2003 kasetti/kat -vikaisten kuljettajilta - kenen piikkiin kulut on saatu kaadettua? Kiittää..
renner
"Viggen"
Viestit: 506
Liittynyt: Ke Maalis 23, 2005 14:01
Paikkakunta: ESPOO

Re: 9-3 vm. 2003 sytytyskasetti

Viesti Kirjoittaja renner »

Kokeile antaa vähän kenkää autolle ja mene jonkun parisadan kilsan jäleen nollaamaan valo.
Voi olla että sillä selviää.
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: 9-3 vm. 2003 sytytyskasetti

Viesti Kirjoittaja Eski »

Ota yhteyttä kuluttajaneuvojaan. Kyse on ihan samasta viasta kuin 00-02 autoissa, joita takuu koskee. Jos et viitsi alkaa vääntämään kättä, niin katteja saa kyllä halvemmallakin...

Eski
tulu
"Kaasari"
Viestit: 30
Liittynyt: Su Huhti 25, 2004 22:19

Re: 9-3 vm. 2003 sytytyskasetti

Viesti Kirjoittaja tulu »

renner kirjoitti:Kokeile antaa vähän kenkää autolle ja mene jonkun parisadan kilsan jäleen nollaamaan valo.
Voi olla että sillä selviää.
Öö siis, kenkää on kyllä annettu ja vähän nuhaista on meno. Mutta toipuuko katti tuosta kenkimisestä, vai saanko vain valon pois palamasta? Eli vaikka kenkisin niin katsastussetä huomaa lopulta että katti on rikki? Valo nollattiin vikadiagnoosin yhteydessä, oli palamatta 50km ja taas loistaa..

Jep, kuluttajaneuvontaan on oltu kyllä yhteydessä, he vain sanoivat että painetta maahantuojalle ja auton myyjälle. GM:ltä tosiaan jo kertaalleen ilmoitettiin että kun ei ole vm. 00-02 niin voi harmi sulle vaan. Kuluttajariitalautakunta (?) on ohjeistuksen mukaan seuraava osoite, ellei GM:llä ääni muutu kellossa.

Mistäs halvempi katti ja millä rahalla sen saisi? Huoltopäällikkö kehtasi silmiin katsoa ja sanoa että tätä kattia en löytäisi mistään tarvikkeena. Toki oma lehmä ojassa mutta nielin jutun.. :oops:

Ovatkohan ottaneet huomioon että vikoja on -03 vuosimallissa sen takia vähemmän kuin aiemmin että valmistus loppui tuona vuonna!! :evil:
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: 9-3 vm. 2003 sytytyskasetti

Viesti Kirjoittaja Eski »

Esim tuolta:
http://www.speedparts.se/shop/prod/res_ ... _kat.shtml
Myyjä Suomessa: ProcarService, Jyväskylä.

Eski
tulu
"Kaasari"
Viestit: 30
Liittynyt: Su Huhti 25, 2004 22:19

Re: 9-3 vm. 2003 sytytyskasetti

Viesti Kirjoittaja tulu »

tulu kirjoitti:Osuihan se lopulta omallekin kohdalle että 9-3:n (vm. -03 coupe 67tkm) veto katkesi 100 km/h vauhdista ja tien poskeen jäätiin hinausta odottelemaan. :oops: Sytkäkasettihan se.

Ei muuta kuin hinaus Lielahden Metro-Autoon ja uutta kasettia kiinni. Järvinen katsoi koneelta että maahantuojan tarjoama takuukorjaus ei koske vm.-03 autoja, vain 00-02, eli asiakkaan piikkiin! Maksoin riemusta kiljuen ja aloin tiedustelemaan GM:ltä että mitä kulujen kanssa tehdään, kommentti oli että "-03 autot eivät kuulu takaisinkutsujen piiriin, maksa itse". No sitten ajettiin se kuuluisa 100km ja vikavalo syttyi, taas Metro-Autoon ja diagnoosi: katalysaattori sökönä.. Ei vielä vaihdettu mutta pian kait pitäisi.

Wee! 1700 euron remontit 67tkm kohdalla, ei kiinnostaisi maksaa. :twisted: Kele sehän on melkein uusi auto.

Nyt tarvittaisiin kipeästi kokemuksia muilta vm.2003 kasetti/kat -vikaisten kuljettajilta - kenen piikkiin kulut on saatu kaadettua? Kiittää..
Pakko esitellä koko seurakunnalle maahantuojan näkemys asiaan. He tulevat hommassa vastaan sen verran että pahoittelevat aiheutunutta vaivaa, loppu jääkin sitten asiakkaan hoidettavaksi. Voi morjes mitä touhua.

-- clip --

Hei,

kiitos viestistänne koskien Saab 9-3 henkilöautoanne. Pahoittelemme teille aiheutunutta vaivaa.

GM Finland Oy on myöntänyt ajoneuvollenne kahdenkymmenenneljän (24) kuukauden takuun, kattaen materiaali- ja valmistusvirheet. Tämä takuu on ajoneuvostanne loppunut. Takuuajan jälkeisiin korjauskustannuksiin osallistumistamme käsittelemme tapauskohtaisesti. Näissä nk. Goodwill-päätöksissä otamme huomioon ajoneuvossa olevan vian lisäksi mm. ajokilometrit, ajoneuvon iän ja huoltohistorian. Käytettynä myydystä autosta virhevastuu on auton myyneellä liikkeellä.

Asia on käsitelty takuuosastollamme. Yllä mainituista syistä sekä takuun päättymisestä johtuen GM Finland Oy ei ole velvollinen osallistumaan autonne korjauskustannuksiin.

Ystävällisin terveisin,

GM Finland Oy
Saab Asiakaspalvelu
Anna Nässi

-- clap --
Saabisti -77
"Hölösuu"
Viestit: 1095
Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo

Re: 9-3 vm. 2003 sytytyskasetti

Viesti Kirjoittaja Saabisti -77 »

Samanlaista p**kaa sain itekkin vastaukseks kun reilu vuos sitten kyselin vastaan tulemisia turbon porsittua. :evil:
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V60 B4 MHEV -21
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE Powered by jcarlson
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Volvo V50 2.0 TD
tulu
"Kaasari"
Viestit: 30
Liittynyt: Su Huhti 25, 2004 22:19

Re: 9-3 vm. 2003 sytytyskasetti

Viesti Kirjoittaja tulu »

Saabisti -77 kirjoitti:Samanlaista p**kaa sain itekkin vastaukseks kun reilu vuos sitten kyselin vastaan tulemisia turbon porsittua. :evil:
Jahans, se onkin tyyppivika sitten GM:llä tuo evvk-asiakaspalvelu. Viitsitkö tarkentaa vielä:
- saitko lopulta mitään korvauksia, ja mitä itse kärsit remontista?
- miten vanha ja paljonko ajettu auto?

Jotenkin tuntuisi vierestä seuranneelle että ainakin japsimerkeille se on kunnia-asia että tällaiset suuremmat viat korjataan automaattisesti tehtaan piikkiin, myös pari vuotta takuuajan jälkeen. Nää saapin veijarit on eri mieltä.. :?
Saabisti -77
"Hölösuu"
Viestit: 1095
Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo

Re: 9-3 vm. 2003 sytytyskasetti

Viesti Kirjoittaja Saabisti -77 »

tulu kirjoitti:
Saabisti -77 kirjoitti:Samanlaista p**kaa sain itekkin vastaukseks kun reilu vuos sitten kyselin vastaan tulemisia turbon porsittua. :evil:
Jahans, se onkin tyyppivika sitten GM:llä tuo evvk-asiakaspalvelu. Viitsitkö tarkentaa vielä:
- saitko lopulta mitään korvauksia, ja mitä itse kärsit remontista?
- miten vanha ja paljonko ajettu auto?

Jotenkin tuntuisi vierestä seuranneelle että ainakin japsimerkeille se on kunnia-asia että tällaiset suuremmat viat korjataan automaattisesti tehtaan piikkiin, myös pari vuotta takuuajan jälkeen. Nää saapin veijarit on eri mieltä.. :?

En saanu mitään korvauksia :evil: :evil: :evil: , hintaa turborempalle tuli 1000€ + samalla tarkistettiin kansi et se on kunnossa (aattelin pelata varman päälle, kun autoa kerran ruvettiin purkamaan)+ 1000€ lisää eli 2000€ köyhdyin tuosta ilosta!

Kansi tosin käytiin kokonaan läpi tasohionnat, koeponnistukset ja muut jutskat

Ihanan kallista!

Auto on vm 2000 T7 ja kilometrejä oli turbon porsiessa 76600.
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V60 B4 MHEV -21
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE Powered by jcarlson
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Volvo V50 2.0 TD
tlaakso
"Aero"
Viestit: 373
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 21:54
Paikkakunta: Paimio

Re: 9-3 vm. 2003 sytytyskasetti

Viesti Kirjoittaja tlaakso »

Hei,

kiitos viestistänne koskien Saab 9-3 henkilöautoanne. Pahoittelemme teille aiheutunutta vaivaa.

GM Finland Oy on myöntänyt ajoneuvollenne kahdenkymmenenneljän (24) kuukauden takuun, kattaen materiaali- ja valmistusvirheet. Tämä takuu on ajoneuvostanne loppunut. Takuuajan jälkeisiin korjauskustannuksiin osallistumistamme käsittelemme tapauskohtaisesti. Näissä nk. Goodwill-päätöksissä otamme huomioon ajoneuvossa olevan vian lisäksi mm. ajokilometrit, ajoneuvon iän ja huoltohistorian. Käytettynä myydystä autosta virhevastuu on auton myyneellä liikkeellä.

Asia on käsitelty takuuosastollamme. Yllä mainituista syistä sekä takuun päättymisestä johtuen GM Finland Oy ei ole velvollinen osallistumaan autonne korjauskustannuksiin.

Ystävällisin terveisin,

GM Finland Oy
Saab Asiakaspalvelu
Anna Nässi

Sain itse tämän sanalleen saman vastauksen kun edellisestä autostani (Opel Vivaro -02) porsi vaihdelaatikko 130tkm ajettuna. Että tuohon maahantuojaan en kyllä luota missään tapauksessa. Onneksi auton myynyt Turun VV-Auto tuli 1500e vastaan. Kiitokset heille rehellisyydestä.
Kannatusjäsen
#3382
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: 9-3 vm. 2003 sytytyskasetti

Viesti Kirjoittaja Eski »

On selvää, että maahantuoja ei voi kaikista mahdollisista viosta ikuisesti vastata, mutta tässä tulun tapauksessa kyseessä on sama vika, johon valmistaja on myöntänyt takuun vanhempiin autoihin (ja myöntänyt että tietyissä di-kaseteissa on valmistusvika). Takuuhan myönnettiin vain niihin vuosimalleihin, joissa (sattumalta) esiintyi eniten DI-vikoja USA:ssa tiettynä ajanjaksona...

Eski
Vastaa Viestiin