9-5 Vector wagon nyt kotona
9-5 Vector wagon nyt kotona
Tollanen 9-5 vector wagon olisi kiikarissa. Auto on 2.0t manuaalivaihteinen ja vuosimallia 2002. Autolla on ajettu 159 tkm. Huoltokirja löytyy ja kaikki näyttäisi olevan sen puoleen kunnossa. Mihin kannattaa kiinnittää huomiota/tarkastaa koeajossa?
Viimeksi muokannut Iksu, Ti Loka 02, 2007 17:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Renault clio sport
Re: 9-5 Vector wagon 2.0t
Tyyppivikoja on käsitelty foorumilla usein, joten hakua kannattaa kokeilla... Tärkeimpiä tarkastuskohteita ovat vaihdelaatikon toiminta; jos rusahtelee tai muuten jumittaa, niin edessä on kallis lootaremontti. Takaiskarit ja puslat menee yleensä noilla kilsoilla toisen tai kolmannen kerran vaihtoon. Jos huoltokirja on kunnossa, niin sitten ei tarvitse murehtia huohotusongelmasta, mutta kannattaa kuitenkin tarkistaa öljyt ja huohotinletkujen kunto, sekä kuunnella rohiseeko jakopää...
Eski
Eski
Re: 9-5 Vector wagon 2.0t
Kiitoksia, löysinkin sit viimeisellä tuolla hakutoiminnolla jotain juttuja. Mielestäni kytkin ottaa tosi alhaalta kyseisessä autossa, liekö kulunut vai mikä? Huomasin konehuoneessa pientä öljyvuotoa jakopäässä, voisiko kannetiiviste vuotaa? Onko tuo moniurahihnan vaihtoväli 120 tkm. Autoon on tehty viimeisin huolto 154tkm kohdalla ja nyt siis ajettu 159tkm.Eski kirjoitti:Tyyppivikoja on käsitelty foorumilla usein, joten hakua kannattaa kokeilla... Tärkeimpiä tarkastuskohteita ovat vaihdelaatikon toiminta; jos rusahtelee tai muuten jumittaa, niin edessä on kallis lootaremontti. Takaiskarit ja puslat menee yleensä noilla kilsoilla toisen tai kolmannen kerran vaihtoon. Jos huoltokirja on kunnossa, niin sitten ei tarvitse murehtia huohotusongelmasta, mutta kannattaa kuitenkin tarkistaa öljyt ja huohotinletkujen kunto, sekä kuunnella rohiseeko jakopää...
Eski
Renault clio sport
Re: 9-5 Vector wagon 2.0t
- onko hintaesimerkkejä tai -haarukkaa 9-5 lootarepasta?
Pakkivekseli vähän kankea ... auttaa jos ottaa vauhtia
kolmospykälästä ...
kiitos /r.
Pakkivekseli vähän kankea ... auttaa jos ottaa vauhtia
kolmospykälästä ...
kiitos /r.
Re: 9-5 Vector wagon 2.0t
Kannentiivisteen vuodot ovat yleisiä, joskus pelkkä kannenpulttien kiristys saattaa auttaa. Moniurahihnan vaihto kuuluu 110K huoltoon. Kannattaa tarkistaa huoltokirja vielä tarkasti, "moottoritakuu" raukeaa jos yksikin huoltoväli on ylitetty 2500km tai 1 vuoden aikaraja 3kk.
Eski
Eski
Re: 9-5 Vector wagon 2.0t
ok,
viesti selvä
jotain siihen suuntaan pelkäsinkin ...
sääli, stereot jään kaipaamaan
r.
viesti selvä
jotain siihen suuntaan pelkäsinkin ...
sääli, stereot jään kaipaamaan
r.
Re: 9-5 Vector wagon 2.0t
Mulla on sama vuosimalli ja manuaalilootalla. Oli pikkuisen jäykkä laatikko hankittaessa (189 tkm) eikä vaihteet aina oikein naksahdellet sulavasti paikoilleen. Uudet vaihteistoöljyt huollon yhteydessä ja nyt toimii kuin uusi.
Saab 9-5 wagon -09, 2.3t Vector Biopower
Re: 9-5 Vector wagon 2.0t
ok, kiitos infosta.
SAAB-huoltoko? - mikä öljy ?
terv r.
SAAB-huoltoko? - mikä öljy ?
terv r.
Re: 9-5 Vector wagon 2.0t
Tarkoitus olisi pitää nyt tätä seuraavaa autoa hieman entisiä pitempään. Nyt olen vaihtanut autoa noin 1 1/2 vuoden välein. Onko tälläinen wagon vielä "järkevä" investointi noilla kilometreillä? Vuotuinen ajomäärä on 16-20tkm.
Viimeksi muokannut Iksu, Ke Joulu 26, 2007 14:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Renault clio sport
-
- "Ruisku"
- Viestit: 113
- Liittynyt: Pe Syys 21, 2007 23:22
Re: 9-5 Vector wagon 2.0t
Iksu kirjoitti:Tarkoitus olisi pitää nyt tätä seuraavaa autoa hieman entisiä pitempään. Nyt olen vaihtanut autoa noin 1 1/2 vuoden välein. Onko tälläinen 2.0t wagon vielä "järkevä" investointi noilla kilometreillä? Vuotuinen ajomäärä on 16-20tkm.
Eikö ennenvanhaan sanottu että sisäänajettu vasta !?Iksu kirjoitti:Tarkoitus olisi pitää nyt tätä seuraavaa autoa hieman entisiä pitempään. Nyt olen vaihtanut autoa noin 1 1/2 vuoden välein. Onko tälläinen 2.0t wagon vielä "järkevä" investointi noilla kilometreillä? Vuotuinen ajomäärä on 16-20tkm.
Re: 9-5 Vector wagon 2.0t
Vaihteistoöljyt kannattaa ostaa Saabilta, mutta jos pakkimekanismi jumittaa, siihen ei valitettavasti öljynvaihto auta...
150K ajetussa 9-5:ssa (kuten monessa muussakin autossa) on monet kulutusosat vaihtokunnossa. Usein remonttia kaipaavat jarruosat, pakoputkisto, iskarit ja puslat jne. Kannattaa katsella sellainen auto, johon näitä osia on jo uusittu, varsinkin jos ainoana vaihtoehtona on joutua merkkihuollon "ryöstämäksi". Varsinaisten vikojen suhteen on kuitenkin kyse myös tuurista, koska harvoin kaikki tyyppiviat osuvat kuitenkaan samaan autoon... Ei siis ole tarkoitus pelotella, sillä 9-5 on varsinkin noin 5 vuotiaana, hintaisekseen todella hyvä auto.
Eski
150K ajetussa 9-5:ssa (kuten monessa muussakin autossa) on monet kulutusosat vaihtokunnossa. Usein remonttia kaipaavat jarruosat, pakoputkisto, iskarit ja puslat jne. Kannattaa katsella sellainen auto, johon näitä osia on jo uusittu, varsinkin jos ainoana vaihtoehtona on joutua merkkihuollon "ryöstämäksi". Varsinaisten vikojen suhteen on kuitenkin kyse myös tuurista, koska harvoin kaikki tyyppiviat osuvat kuitenkaan samaan autoon... Ei siis ole tarkoitus pelotella, sillä 9-5 on varsinkin noin 5 vuotiaana, hintaisekseen todella hyvä auto.
Eski
Re: 9-5 Vector wagon 2.0t
Kilometrimääriä ei pitäisi juurikaan tuijottaa, jos autolla ajettu vähänkin asiallisesti pidempää ajoa, ei 300000:aan ole määrä eikä mikään. Ostan mielummin paljon ajetun uudehkon, kuin jotain 10km työmatkaa sahatun mukamas vähän käytetyn. 9-5:lla harvemmin ihan nurkissa pyöritäänkään. Tällä hetkellä alla on 225tkm ajettu -04 mallinen, ja hinta/laatu suhde oli todellakin kohdallaan!
Re: 9-5 Vector wagon 2.0t
Älkääs nyt hirveesti pelotelko potentiaalista saabistia:). -02:lla yli 180tkm takana eikä vaihtoon ole mennyt kuin takaiskarit ja etujarrupalat ja levyt (SIDin silittämistä ei lasketa, kun ei maksa mitään:)). Ei niitä pusliakaan nyt ihan joka autoon tarvitse 50tkm välein vaihdelle. Öljytkin on vaihtunut vain 20tkm välein ja vielä on kaikki kunnossa. Nyt kun kehuu niin varmaan ensivkolla alkaa joka paikka hajoamaan.
9-5 2.0T ARC
NG9-5 TID4, NG9-5 Turbo4 Biopower
NG9-5 TID4, NG9-5 Turbo4 Biopower
Re: 9-5 Vector wagon 2.0t
Itse olen ajellut parisen kuukautta 03-mallisella 2.3t Arc:lla. Autolla on nyt ajettu 130t. 110t huollossa muistaakseni autoon oli vaihdettu moniurahihna ja muutkin huollot on tehty ohjeiden mukaan. Ostettaessa auton iskarit ja takapuslat olivat aivan lopussa ja nyt autoon on vaihdettu H&R&Bilstein alusta. Kyllä kelpaa ajella Samalla vaihdettiin vielä jarrulevyt ja palat. Viikon päästä vaihdellaan vielä ne takapään puslat ym. ja päivitetään kori 04-malliseksi sekä lisätään parkkitutka. Sen jälkeen onkin toivottavasti hyviä kilometrejä edessä vielä pitkään.
Huomasivat kuitenkin PCS:ssä, että turbo vinkuu siihen malliin, että olisi hajoamassa. Kuulemma Garrett ei kestä niinkuin ennen vanhaan. Tulevaisuudessa autoon on siis vaihdettava turbo. Tällä kertaa se Aeron Mitsu- turbo, joka kestää paremmin. Samalla ecu vaihtuu myös Aeron ecuksi.
Kuluvia osia tietenkin menee, mutta ajaminen on sen verran mukavaa, että siitä hyvästä saa maksaakin (että auto pysyy kunnossa).
Huomasivat kuitenkin PCS:ssä, että turbo vinkuu siihen malliin, että olisi hajoamassa. Kuulemma Garrett ei kestä niinkuin ennen vanhaan. Tulevaisuudessa autoon on siis vaihdettava turbo. Tällä kertaa se Aeron Mitsu- turbo, joka kestää paremmin. Samalla ecu vaihtuu myös Aeron ecuksi.
Kuluvia osia tietenkin menee, mutta ajaminen on sen verran mukavaa, että siitä hyvästä saa maksaakin (että auto pysyy kunnossa).
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
Golf Gti 320 -14
Re: 9-5 Vector wagon 2.0t
Saab huolto, juu. En tiedä mitä laittoivat, mutta ymmärtääkseni jos haluaa vaihtaa öljytyyppiä, täytyisi suorittaa laatikon perusteellinen huuhtelu ettei mene öljyt sekaisin. Suunnittelin laittavani Red Linea sisään, mutta kun aloin epäilemään tätä, niin tyydyin orkkisöljyyn. Olen lopputulokseen tyytyväinen. Kannatti vaihtaa.andr kirjoitti:ok, kiitos infosta.
SAAB-huoltoko? - mikä öljy ?
terv r.
Saab 9-5 wagon -09, 2.3t Vector Biopower