http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Yksil% ... erkki=Saab" target="_blank
"Saabin suorituskyky jäi vapaasti hengittävän Ford Mondeo 2.0:n (107 kW) tasolle. VW Passat 2.0 FSI (110 kW) paineli sitkeyskokeen sekuntikaupalla sähäkämmin."
"Bensaa paloi 8,2 litraa sadalla, mikä on kaksilitraiselle bensaturbolle hyvä lukema. Vain pari kaksilitraisten bensapiheintä (Passat, Mondeo) ovat pihistelleet alle kahdeksan litran."
Lisäksi Hesarin paperiversiossa oli "-Huonoa" otsikon alla "vaatimaton sitkeys viitosvaihteella"...

No en minä tällaisia arvosteluja ota kovin vakavasti, mutta täytyy sanoa että en kyllä tossa "Moottori" kohdassa tunnistanut mitä autoa Hesarin jätkät oli käynyt koeajamassa

Muuten kai oli aika asiallista tekstiä.
Tosin runsas vuosi sitten kun itse kävin vähän koeajamassa niin en saanut SC:tä manuaalilla, vaan pelkästään automaatilla, niin ehkä mulla painaa enemmän se neljän vuoden tuntuma vanhasta OG 9-3:sesta 2,0t.
Mutta kävin myös koeajamassa Mondeon 2.0 ja hävisi kyllä perstuntumalla ripeydessä Saabiin 0-10. Passattia en käynyt kokeilemassa.
Kai mää sitten oon "täydellisesti" aivopestu Saabisti nykyisin

Nykyisen SC:n valitsin sitten nimenomaan 2,0t pannulla sen takia että sen (ainakin paperilla) suoritusarvot oli mahdollisimman lähellä vanhaa OG 9-3:sta. Ja se riittää mulle. Eikä tarvii aavikkovälityksistä kärsiä kun on 6 vaihdetta