Minkä vuosimallin auto? Jos ei jäähdyttimen päädyssä ole termostaattikytkintä, niin sitten flekti on EDU:n ohjaama, EDU saa tiedon termostaattikotelon anturista.Carfan kirjoitti:Onko toi termarikopassa moottorin vaihteistonpuoleisessa päädyssä oleva anturi flektille ?
Termari rikki
Re: Re:
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Termari rikki
Se on mittarille. Eikös flektin anturi ole syylärin kyljessä?
edit: jus kerkes sit ensin ja ties vielä tarkemminkin
edit: jus kerkes sit ensin ja ties vielä tarkemminkin

Re: Re:
-95 2.3tjus kirjoitti:Minkä vuosimallin auto? Jos ei jäähdyttimen päädyssä ole termostaattikytkintä, niin sitten flekti on EDU:n ohjaama, EDU saa tiedon termostaattikotelon anturista.Carfan kirjoitti:Onko toi termarikopassa moottorin vaihteistonpuoleisessa päädyssä oleva anturi flektille ?
Auto on seisontavakuutuksessaa ollut kohta neljä viikkoa eli on tässä ollut hyvää aikaa etsiä termarin anturia varaosaliikkeistä, eipä löytynyt vaikka kävin kuva ja kaikki anturista löytyneet tekstit mukana näyttämässä, en siis ottanut irti johdoista koska kiinitysklipsi on ilmeisesti edellisellä omistajalla mennyt rikki ja nyt liitos tehty abiko-liittimin enkä tietenkään tiedä kumpi anturista lähtevä johto menee kumpaan EDU:e menevistä johdoista. Motonetista oli Espoosta anturit loppu enkä päässyt vertaamaan olisiko siellä oikeata. Pro-Carservicestä löytyy hintaan 32,- joten sentään saan sen
Osaako kukaan neuvoa miten johdot tulisi asentaa ?
Toinen juttu sitten on se että auton akku meni tyhjäksi 3 viikon seisonnalla, keskulukitus ja häly olivat koko ajan päällä ja muutaman kerran kävin autossa sisällä, kysyisin onko moinen virranhukka normaalia Saabbille vai täytyykö mun epäillä jotain ? Olen kysellyt asioita topicin "Diodi" alla siitä kun mun auton ledi palaa jatkuvasti.

Osaako kukaan neuvoa miten johdot tulisi asentaa ?
Toinen juttu sitten on se että auton akku meni tyhjäksi 3 viikon seisonnalla, keskulukitus ja häly olivat koko ajan päällä ja muutaman kerran kävin autossa sisällä, kysyisin onko moinen virranhukka normaalia Saabbille vai täytyykö mun epäillä jotain ? Olen kysellyt asioita topicin "Diodi" alla siitä kun mun auton ledi palaa jatkuvasti.
Kiitos tiedoista !Mimmi kirjoitti:Keltainen menee EDUn navalle 34 ja oranssi navalle 27.
Mikä on akun kunto/ikä?
Huonolla (kuitenkin jokapäiväisessä käytössä käynnistävällä) akulla 3 vikkoa riittää hyvin tyhjentämään akun.
Akku on kuitin mukaan marraskuussa 2006 ostettu Exide, pitäis kai olla vielä ihan iskussa.
Voitko vielä kertoa kumman anturista tulevista mustista johdoista kytken keltaiseen ja kumman oranssiin ?
Jos se anturi on NTC-vastus tms, eikä kumpikaan sen mustista johdoista ole yhteydessä anturin runkoon, johtojen kytkentäjärjestyksellä ole mitään väliä.Carfan kirjoitti:Voitko vielä kertoa kumman anturista tulevista mustista johdoista kytken keltaiseen ja kumman oranssiin ?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
En tiedä onko se NTC-vastus, osassa lukee: BMI 9182270 ja kaksi mustaa johtoa tulee sen päässä olevasta mustasta muovisesta osasta läpi.